Ervaringen met bomen

Ervaringen? Wat is het? Sjamanisme, Kundaline, Klankschalen, Runen.... en andere natuurlijke stromingen
Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 02-10-2010 21:51

karin schreef:Wilma door je ervaring heb je anwoordt gekregen.Zo bouw je een relatie op met je boom..vraag ervaar en je weet.

Ik wandel ontzettend veel door het bos.Niet alleen als ik zoekend ben,ook als ik delend ben in vreugede en plezier.Dat is een ervaring als je tegen een boom gaat zitten,en je verhaal vertelt net zoals tegen een mens.Je verhaal wat je vrolijkt maakt,hierdoor wordt die boom ook vrolijk je deelt de energi van vrolijk zijn.Op een lijn liggen niet altijd willen ontvangen ook gevend zijn.Ik heb daar zitten lachen,gieren brullen..Niet alleen die boom ook de vogels...reagereede daarop.Een zijn met een boom.Ook staand tegen een boom.mijn ogen dicht en je voor
doen zoals die boom.Rijk je zelf net zo groot als die boom.Het geeft ruimte,je hebt meer lucht....je kan verder kijken dan je neus lang is.Heerlijke ervaringen opgedaan met deze techniek.Ook ben ik gekietelt..door vogels...insekten waar ik dan vrolijk van wordt .Ook het zuigen van mijn wortels....een apparte ervaring om dat zo omhoog te zuigen zoals die Eik dit doet.Hierna vol ernergie...en bom van energie te zijn dat ik eerst even heerlijk op de rug moest blijven liggen genietend van, wat er boven ons allemaal gebeurt.Maak er een speeltuin van....met respect.....en geeft zodat jij ontvangen kan.Toch hunkert het bos ook om ontvangend te zijn....geef het plezier zoals een kind hetzou doen.
XXKa
Haha....ik wil met jou wel eens naar het bos...ik zie het helemaal voor me....hahaha
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 02-10-2010 21:56

Voel je dit ook Cailen.....heerlijke ervaringen zijn het..waar je mee verder kunt.Leer de natuur te begrijpen,dan gaat er een wereld voor je open.Ik zie het als de oerkracht.voor onze voorouders was dit alles heel normaal.Je kan in de bossen aan de volgels zien wat voor weer het wordt.Zie en je zal ondekken en ervaren.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 02-10-2010 21:59

karin schreef:Voel je dit ook Cailen.....heerlijke ervaringen zijn het..waar je mee verder kunt.Leer de natuur te begrijpen,dan gaat er een wereld voor je open.Ik zie het als de oerkracht.voor onze voorouders was dit alles heel normaal.Je kan in de bossen aan de volgels zien wat voor weer het wordt.Zie en je zal ondekken en ervaren.
Ja ik voel hem zeker....hihi...waarom denk je dat ik zo'n lol heb???
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 04-10-2010 21:34

Krijg wel zin om zo heerlijk te wandelen van deze verhalen.
Ik hou van bomen/bossen en wordt er rustig van, verfijnde energie en anders al de onze.
Niet dat ik ooit gepraat heb met een boom, toch eens proberen :)

Vanochtend floten de vogeltjes ook heel anders, alsof 't zomer was. Wel een heerlijk geluid :D ,
maar met deze warmte zijn ze denk ik wat in de war.
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 13-10-2010 19:58

Is het trouwens gevoelsmatig dat een wilg bijv. meer vrouwelijke energie heeft en een den mannelijke?

En is een kastanjeboom mannelijk of vrouwelijk?
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 14-10-2010 09:49

Ik weet het niet Edith over mannelijk en vrouwelijk zijn van bomen.

Maar de kastanje heeft mij vorige week in beroering gebracht. Kon niet goed bij hem/haar weg komen. Er kwamen herinneringen van vroeger boven.
Vlak bij ons huis was een knoepert van een kastanjeboom en ik was daar vaak te vinden, vind zijn blad prachtig en zeker zijn kastanjes. Deze had wilde kastanjes en nam ze vaak mee naar huis om er mee te knutselen, net als met eikeltjes die bij ons direct achter het huis te vinden waren.
Deze van afgelopen week was een tamme kastanjeboom, heb na enig zoeken toch nog een paar kunnen vinden en opgegeten en een paar meegenomen in mijn jaszak.
Vroeger zocht ik heel vaak kastanjes in het bos en at ze, maar tevens maakte mijn moeder er puree van, was heerlijk altijd.

Fijne herinneringen heb ik er aan en het voelde nu ook goed om bij hem/haar te zijn.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 14-10-2010 10:19

Zou het misschien zo kunnen zijn, dat wie meer op/met vrouwlijke energie reageert dan het ook op die manier voelt van diverse soorten bomen?
En wie dus meer heeft met manlijke energie, dát er dan juist bij voelt?

Het enige wat ik heel duidelijk voel is de grote rust die bomen geven, of het nu dennen, beuken of eiken zijn maakt voor mij niets uit. Wél het kijken naar die grote beuken, eiken, of dennen als 'k er midden in/onder loop of zit. En dan het liefst een omgevallen boomstam opzoeken om een tijd te gaan zitten, inplaats van die bankjes langs een pad.
Maar via aanraking van een stam energie voelen, of als ik er een tijd zit heb ik niet, heb daar zo ook nooit iets mee gehad.
(de zee bijv voel ik wel veel meer 'binnen'komen)
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 14-10-2010 13:44

Leuk jullie ervaringen. Ik heb ook veel met kastanjebomen.
En omdat ik jouw verhaal las over de wilg en Karin zei dat deze vrouwelijk was, werd ik nieuwsgierig.

Misschien als je meer op vrouwelijke energie reageert, dit bij sommige bomen meer resoneert en ook zo met mannelijke energie, Hannie :?:
Soms heb ik 't idee "mannelijke of vrouwelijke energie" te kunnen voelen, en soms ook niet.
In elk geval voel ik bij alle bomen ook die heerlijke rust :idea:
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 14-10-2010 14:26

Zou best eens zo kunnen werken Edith,
en bij de bomen die ik noemde horen uiteraard óók nog de kastanjebomen vergeten er bij te zetten.
Als ik er nu zo aan denk lijkt het mij zo, dat een kastanje ook manlijk is net als eik en beuk? Maar dat is een idee,'k weet het het gewoon niet.
Bij al die bomen voelt het even goed in elk geval.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 14-10-2010 14:33

Hannie schreef:
Als ik er nu zo aan denk lijkt het mij zo, dat een kastanje ook manlijk is net als eik en beuk? Maar dat is een idee,'k weet het het gewoon niet.
Was ook mijn gedachte, maar weet 't ook niet zeker :wink:
Ik voel ook een soort "geborgenheid" bij kastanjebomen.
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

Plaats reactie

Terug naar “Sjamanisme, Kundalini, Runen, Klankschalen”