Vragen of problemen?

Reiki onderwerpen
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Helende handen

Bericht door wiba » 24-05-2008 22:17

Hallo allemaal

Ik heb een gevoel dat ik kwijt wil. Ben zelf niet spiritueel ontwikkeld, dus weet niet zo goed of ik ook "helende" handen heb.
Gisteravond ben ik bij een mevrouw geweest die mij voetreflex massage gegeven heeft. Voor de ontspanning ging ik naar haar toe, zomaar fijn. Zij had het lange tijd niet gedaan en had het boek erbij tijdens de behandeling. Zij is ook reiki master, maar dat heeft ze volgens mij niet gebruikt. Zelf pas ik ook wel reflexologie bij mezelf toe, maar het werkt op een of ander manier niet vandaag.
Gisteravond voelde ik me echt fijn. Geeuwend ging ik naar huis. Goed geslapen en fijn gewerkt vandaag. Maar op het werk vernam ik 'mijn dikke keel' een gevoel dat ik op het punt sta in huilen uit te barsten. Ben verder niet emotioneel en huilen lukt ook niet zomaar.
Ik besef dat mijn keelchakra geblokkeerd is en ik mijn emoties vast houd. Al ben ik me niet van emoties bewust die eruit zouden moeten.
Heb al aardingsoefeningen gedaan. Wortel schieten, doe ik altijd, heb gestampt, van me afgepraat en gevraagt of het over mag gaan en gedanst. Ook mijn handen op mijn keelstreek gelegd.
Niets helpt. Wordt er een beetje bang van. Heb ik zelf nog mogelijkheden om het op te lossen, dat vraag ik me af.

Ben blij het even te kunnen opschrijven. Ga nu slapen en hoop dat het morgen over is.

Liefs Wilma :?
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 24-05-2008 23:37

Onmiddellijk bij het lezen van jouw bericht, kreeg ik te voelen wat jij voelt. Echt verstikkend is het, maar ik denk dat het niet van jou is.

Wat je kunt doen, is met de klok mee over je zonnevlecht wrijven Om je navelstreek heen .
Dan als je denkt dat het goed is, houd je jouw hand open tegen je lichaam aan en vraagt: laat alle energie die niet bij mij hoort naar buiten komen.
Dan strek je je hand uit naar boven en vraagt of het van je weggenomen mag worden.
Laat je even weten of het geholpen heeft?

Liefs Carla
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 24-05-2008 23:39

Ik ruik kamfer of menthol bij jou. Kan dat?
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Dank

Bericht door wiba » 25-05-2008 09:17

Hallo lieve Carla

Dank voor je snelle reactie. Moet zeggen dat ik vannacht gedroomd heb en huilend wakker werd.
Ik was in china bij tempels. Een blanke man die in niet kende was bij mij. Ik leek hem redelijk goed te kennen. Ook waren er een chinese man en vrouw bij. De mannen spraken veel in het engels met elkaar. De vrouw bood mij een pluchen pop aan. Ik mocht er één kiezen. Eerst wilde ik de mooiste nemen, maar nam toch de minder mooie. Ineens werd het levend en het bleek een heel mooi meisje te zijn. Dit was nu mijn dochter. Ik raakte de andere mensen kwijt in de drukte en het begon heel hard te regenen. Plotseling zag ik ze in een tempel zitten praten en de vrouw wenkte me. Trots liet ik haar mijn dochter zien............Toen werd ik huilend wakker.

Bij het opstaan merkte ik wel dat mijn keel niet meer zo knijpt.
Ik heb meteen jou oefeningen gedaan Carla en moet zeggen dat het wel verlichting geeft maar het is nog niet weg.
Ik zal het een paar keer uitvoeren vandaag.

Kamfer of menthol ruik je? Kan ik niet bij mezelf plaatsen, heb tubes nagekeken waar het in zou kunnen zitten, maar kan het niet vinden.
Wel heb ik het er met een patiënt over gehad. Heb voor hem uitgezocht wat hij aan zijn hevige jeuk 's nachts kan doen. Daarbij heb ik wel mentholzalf of poeder benoemd, maar dat gebruikt hij al. Heb hem meer tip gegeven, koele kamer, lichte kleding, lauw douchen, geen desinfecterende zeep gebruiken die hij nu wel gebruikt.
Nu ik dit zo schrijf, zal het zijn energie zijn? Hij wordt hysterisch van de jeuk soms en krabt dan tot bloedens toe. Panisch is hij er voor.

Een heel verhaal komt er ineens bij me boven.
Fijn dat ik het bij jullie kwijt kan.

Veel liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 25-05-2008 13:18

Lieve Wilma,

Je schreef:Een heel verhaal komt er ineens bij me boven.
Fijn dat ik het bij jullie kwijt kan

Ik vind het fijn door er van gedachten over te wisselen er weer dingen duidelijk voor je (mogen) worden.
Onderwerpen die emotioneel dicht bij je zijn, worden door jezelf vaak niet herkend. Dat heb ik zelf ook sterk en dan is het heel fijn als je er met anderen over kunt praten.

Blijf die oefening maar een beetje doen Wilma.

Het is verbazend soms, hoe energie zich kan mengen. Ik sluit niet uit, dat de patient waar je over sprak zijn gedachten op jou als hulpverlener heeft gezet. Er staat bij bewustwording een oefening gepost door Els over hoe emotionele of andere energiebanden losgemaakt kunnen worden. Misschien nuttig voor jou om dat ook eens te lezen.

Wilma, jouw droom is heel bijzonder. Vind je het goed als ik jouw bericht bewerk en het droomdeel op het topic dromen zet? Daar kunnen weer reacties komen die je wellicht verder kunnen helpen.

Liefs Carla
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 25-05-2008 18:33

Lieve Carla

Ik zal onder bewustwording nog even kijken. Dank voor de tip.

De oefening zal ik zeker nog blijven doen.
Komend weekend ga ik een cursus magnetiseren volgen. 2 dagen, ben heel benieuwd wat mijn handen kunnen.

Wat mijn droom betreft, ik vind het prima hoor dat je het bewerkt voor de andere topic over dromen.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 25-05-2008 19:03

Jouw droom staat nu bij Dromen Wilma, met een verwijzing naar hier zodat voor de anderen ook duidelijk is waar het door ontstond.

Ik zou het leuk vinden als je wilt vertellen hoe je het magnitiseer-leer-weekend ervaren hebt.

knuf Carla
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

spirine
Lid
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 19-06-2008 12:14

Bericht door spirine » 20-06-2008 20:44

Beste forumgenoten,

Ik heb de laatste tijd heel veel mooie ervaringen mogen hebben door de reiki behandelingen die ik heb ondergaan. Van huis uit ben ik bekend met magnetiseren. Mijn vader behandelde mensen. Ik voel zelf ook veel via mijn handen. De reiki behandelingen zijn nog niet afgerond. Ik ben benieuwd naar het vervolg. Ik wil dit gebruiken als basis om dichter bij mezelf te komen en dan mijn eigen bedrijf opstarten. Het lijkt mij heel mooi om in de toekomst ook zelf reiki te gaan geven. Maar nu moet ik eerst maar eens even beginnen bij mezelf. Zonder aarding is het denk ik niet goed om er al aan te beginnen. Ik heb tijdens 1 van de behandelingen een intens contact met het licht vanuit " boven" mogen ervaren. Wat prachtig was dat zeg. Fijn om hier over reiki uit te kunnen wisselen.

Een hartelijke groet,
Ineke
Vanuit mijn intuitie wil ik mijn financiele kennis gaan inzetten

Stridje
Lid
Lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 18-03-2008 22:38

Bericht door Stridje » 20-06-2008 22:22

Hoi hoi Ineke,

Ik heb pas geleden reiki 1 gedaan en in sept ga ik voor reiki 2...
Ook ik heb ervaren dat reiki bij mij altans diep in mijn zelf iets heeft los gemaakt waar ik niet van durfde te dromen. Ben ook groeiende in het spirituele en wil er ook zelf mee gaan werken. Kan al wel het een en ander maar moet best nog veel leren..haha

Reiki was voor mij de duw om ermee door te gaan en nu plan ik de ene workshop of cursus na de andere en vind het heel erg leuk om door reiki bij mezelf te komen en te mogen doen wat ik zelf wil en niet meer wat en ander voor mij zou willen....
Dit wilde ik graag even aan je kwijt wie weet help het oook jou .
Zelf ga ik binnen kort ook voor een reiki behandeling.....

Liefs van Stridje (astrid)
Uit de diepste dalen komen de mooste wonderen

spirine
Lid
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 19-06-2008 12:14

Bericht door spirine » 21-06-2008 22:16

Beste Stridje,

Ik vind het zo leuk dat je hier reageert. Ik krijg namelijk mijn reiki behandelingen ook van een astrid en in haar mailnaam zit ook strid. Het is heel bijzonder wat reiki in je los kan maken. Nooit geweten hoe intens het is voor ik het zelf heb ervaren. Ik hoop dat je ook veel mooie ervaringen mag hebben.

Een hartelijke groet,
Ineke
Vanuit mijn intuitie wil ik mijn financiele kennis gaan inzetten

Plaats reactie

Terug naar “Reiki”