Vragen of problemen?

Reiki onderwerpen
Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 09-07-2008 12:40

Hai lieve Nektosha,
Jammer dat je niets meer met Reiki doet en dat je vertrouwen in een paar masters zo beschaamd is.Het geleerde gaat nooit verloren en je kunt altijd jezelf en een ander behandelen.
Je kunt het echt!
Als je weer wilt beginnen met Reiki en een volgende graad wilt halen is misschien Wendy-Ann een aanrader. Behalve een lieve collega is zij ook heel integer .Ik heb even gekeken waar je woont en zij is de dichstbijzijnde. Natuurlijk kun je ook naar Sita gaan die geeft eveneens Reiki ,alleen die woont voor jou iets verder weg.
Aan jou de keuze , want die heb je altijd, kijk en voel wie jou het meeste anspreekt.Volg je gevoel!
liefs Marianne :D
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

Stridje
Lid
Lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 18-03-2008 22:38

Bericht door Stridje » 09-07-2008 14:12

Hoi hoi Liev nektosha,

Het is echt een vreselijk gevoel wat je moet hebben als mensen zo met mensen omgaan.
Ik zeg meestal, ik ga met mensen om zoals ik zou willen dat mensen met mij omgaan.

Maar helende handen hou je voor heel je leven ongeacht graad 1,2 of 3 master
Ik heb zelf reiki 1 en ga in sept reiki 2 doen. Blijf vooral geloven wat je gevoel aangeeft dat is erg belangrijk in deze, een ander voelt niet hoe en wat jij voelt dus kan een ander ook niets over jou en voor jou zeggen. Als mensen geen respect hebben voor iemand vind ik dat een gebrek aan op voeding, dit krijg je volgens mij al mee vanaf je geboorte..... denk ik.

Ja Wendy Ann is een fantasiche vrouw en Sita ook.
Ik heb bij Wendy Ann de workshop intuitieve ontwikkeling gedaan en ik kan je zeggen ze is heel lief zacht en begrip vol net een roos die weet op elk moment te gaan bloeien.
Sita is ook een kanjer, maar kijk wat jou gevoel zegt wel of niet verder gaan ongeacht met wie.

IK hoop dat ik een steentje heb bijgedragen aan jou twijfel.

Liefs van stridje(astrid)
Uit de diepste dalen komen de mooste wonderen

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 12-09-2008 20:44

Hallo lieve mensen

Ik heb veel belangstelling in een rieki behandeling te ondergaan. En zou dan, als ik het zelf eens heb ervaren wel een cursus willen doen.
Nu ben ik me een beetje aan het oriënteren of er bij mij in de woonplaats ook een mogelijkheid voor is.
Hierbij kom ik vaak tegen dat er Shambhala cursussen gegeven worden. Het zou makkelijker in de symbolen zijn en intensiever in de energieën die vrij komen. Daardoor zou een behandeling ook korter kunnen zijn dan bij reiki.
Er zitten ook reiki onderdelen in verwerkt.

Heeft iemand van jullie hier ook rvaring in? Lees dat veel van jullie ervaring met reiki hebben, maar misschien ook ervaring met Shambhala?

Liefs Wilma :P
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 12-09-2008 20:51

Valt dit onder Kabballah wellicht??? K heb er nog nooit van gehoord Wiba...liefs Garry
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 12-09-2008 21:00

Lieve Garry

Nee van Kabballah heb ik nog nooit gehoord. Zal hieronder een stukje kopieëren wat het inhoud.

Shambhala is, evenals bijvoorbeeld Reiki, een vorm van werken met energie. Terwijl bij Reiki de aandacht vooral ligt bij de mogelijkheden tot genezen of ‘helen’, is Shambhala vooral een manier om je eigen spirituele groei en ontwikkeling te versnellen en te optimaliseren. Daarnaast zul je de energie daadwerkelijk als verschillend of anders ervaren. Als je al ervaring hebt met energiewerk is het een bijzonder verdiepende ervaring.

Shambhala betekent vrijheid. Bij je eigen kracht uitkomen. Ontdekken wat je echt wilt in het leven. De energie van Shambhala ga je combineren met je eigen talenten en jouw waarheden waardoor je steviger in het leven komt te staan. Dat werkt heel subtiel. Je hoeft niet uren te mediteren of oefeningen te doen. Geen jarenlange training voordat je iets kunt bereiken. Je bent namelijk al alles wat je ooit zou willen en kunnen zijn. Met behulp van Shambhala kun je daar bij komen. Het enige wat je je hoeft te realiseren is dat je zelf je eigen leven kunt bepalen.

Shambhala is in zichzelf tijd en ruimte overstijgend. Daarom kunnen we steeds gemakkelijker contact maken met het collectieve bewustzijn waar alle kennis voorhanden is. Het collectieve bewustzijn is in je cellen opgeslagen. Contact maken met de eigen Bron is contact maken met je "Ik ben", je hoogste goed en hoogste recht, je geboorterecht. Shambhala is een weg om je hierin te begeleiden.

Volgens de mythe ligt de oorsprong van Shambhala in Atlantis en leek de kennis en energie duizenden jaren geleden zo goed als verloren gegaan. De kennis is echter bewaard gebleven, en is langs een bijzondere weg weer aan ons teruggegeven. Voor zover je er iets mee kunt: het wordt ook wel de energie van de Nieuwe Tijd genoemd, de energie van het ‘Watermantijdperk’ waar we inmiddels in beland zijn. De trilling of afstemming is anders dan bijvoorbeeld Reiki, energie die veel meer hoort bij het ‘Vissentijdperk’ (heel globaal: dit tijdperk duurde van het jaar 0 tot het jaar 2000).


Wel duidelijk toch? Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 14-09-2008 20:01

Ken niemand het dan? Is erg in opkomst begrijp ik. Daarom mijn belangstelling.

Ben heel benieuwd
Liefs Wilma :o
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Deborah
Lid
Lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 18-07-2008 10:28

Bericht door Deborah » 23-10-2008 08:15

Hier ben ik ook wel na benieuwd. Wat dat precies inhoudt.

Dus zijn er nog mensen die wat uitleg kunnen geven?

Groetjes Deborah
Innerlijke rust krijg je niet door minder te doen, maar door wat je doet anders te doen.

carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

Bericht door carlajp » 23-10-2008 12:46

Mooi om dit allemaal te lezen.
Na dat Carolien mij had verteld dat ik deze gaven ook schijn te hebben weet ik niet goed wat ik er mee aan moet.
Wat laatst wel gebeurde is het volgende:
Toen mijn poes wat last van zijn darmpjes en maagje had heb ik ( uit pure nieuwschierigheid) mijn handen op zijn rug en buikje gelegd. Ik voelde niets in mijn handen of zo maar moest wel in eens huilen.
Ik heb dat de volgende dag weer gedaan en weer de zelfde reactie. Het spugen en de dunne ontlasting was wel minder geworden maar ja dat kan ook toeval zijn geweest. Later heb ik mijn handen nog een keer op de zelfde plaatsen gelegd en toen gebeurde er niks met me.
Kan het ook zijn dat je op deze manier een reactie krijgt?

Liefs Carla
Live is a challance!

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 05-02-2009 19:56

hooiii
ik wil mn referaat/spreekbeurt.. hoe je het noemen wilt:P over reiki houden.. heeft iemand nog leuke tips over reiki of over hoe ik het beste kan beginnen!
liefs Annoeska(L)
frozen eyes can't cry

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 06-02-2009 16:45

Hoi Annouska,

Een aanrader is het boek 'de kern van Reiki' van Diane Stein erbij te nemen (lenen van de bib...)
Daar staat veel achtergrondinformatie in over het ontdekken van Reiki en ook over hoe Reiki werkt met de verschillende graden.
De symbolen staan er ook in, kortom, uitgebreide duidelijke informatie, in logische volgorde beschreven.
Suc6 met je spreekbeurt!
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

Plaats reactie

Terug naar “Reiki”