Vragen of problemen?

Reiki onderwerpen
carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

Bericht door carlajp » 06-02-2009 17:10

Lieve forum leden,

Ben even gaan zoeken wat het verschil is, hier een paar linkjes naar sites hier over.


http://www.shambhala.org/

http://newage.rubriek.nl/spiritueel/kaballah.asp

Liefs Carla
Live is a challance!

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 07-02-2009 14:10

bedankt:)
frozen eyes can't cry

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 13-02-2009 21:32

Niet twijfelen,als je hart in geeft gewoon doen,denk niet aan gevolg.Luister gewoon naar je zelf.Je kan het .
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 16-02-2009 16:33

Al tijden vraag ik me af wat nu het verschil is tussen reiki en magnetiseren.
Zelf heb ik van nature helende handen, en heb toen reiki cursussen gedaan, en quantum touch.
Magnetiseren trok me niet toen, want ik dacht dat de energie dan uit
jezelf komt, en misschien jezelf leeg kan trekken.
Daarbij: reiki is universele levensenergie, en je kunt er niemand mee
schaden. Ik zou geen "eigen energie" willen doorgeven aan anderen, en
daarbij misschien ook eventuele "rommel" van mezelf mee willen geven.
Of is dit misschien een vooroordeel die ik heb van magnetiseren, en werkt
't niet zo?
Ben érrug benieuwd of iemand mij dit kan uitleggen....

groetjes :)
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 16-02-2009 20:45

Hallo Visje

Ik heb een cursus magnetiseren gedaan een tijd geleden. Heb geen reiki ervaring, alleen op afstand heb ik het mogen ontvangen.
Het is niet zo dat je bij magnetiseren je eigen energie gebruikt, zou niet te doen zijn als je meerdere mensen wilt behandelen toch.
Het is ook de kosmische energie die gebruikt wordt die doorgegeven wordt via de magnetiseur.
Bij reiki is het volgens mij gericht op de energie verdeling weer te normaliseren of aan te vullen bij de ontvanger en de gever/behandelaar krijgt er ook energie van.
Bij magnetiseren raak je meestal de ontvanger niet aan en maak je gebruik van de energie tussen je handen en het lichaam zit.
Gericht op de blokkades die er in het lichaam aanwezig zijn, deze krijgen de energie en worden gestimuleerd om beter door te stromen.
Ook de magnetiseur krijgt er energie van door het ontvangen en doorgeven van de kosmische energie die gebruikt wordt.

Ik heb nog een artikel gevonden die redelijk volledig is in zijn informatie.



Historie magnetiseren

Van het begrip magnetiseren wordt voor het eerst melding gemaakt zo ongeveer 1000 jaar voor Christus en waarschijnlijk kwam het zelfs al voor in de tijd van de Egyptenaren.

Meer recentelijk werd deze vorm van magnetisme ook met succes toegepast in de achttiende eeuw, onder anderen door de Oostenrijkse arts Franz Anton Mesmer.
Het succes van zijn behandelingswijze was zelfs zo groot, dat de medische en politieke autoriteiten van zijn tijd zich ernstig bedreigd voelden en Mesmer wilden laten onthoofden. Dat is niet gebeurd, Mesmer werd gerehabiliteerd en tot op de dag van vandaag wordt dit ‘magnetiseren’ nog steeds bedreven door helers.

Wat Mesmer in zijn tijd nog niet wetenschappelijk kon aantonen, is inmiddels wél gebeurd.

Robert Becker liet zien dat de hersengolven van helers die met hun handen magnetiseren synchroon zijn met de frequentie van het natuurlijke magnetische veld van de aarde.
Dezelfde frequentie wordt ook bij mediterende monniken gemeten. Ofwel: mediteren is niet zweverig, maar juist aardend en helers doen niets anders dan hun patiënten opnieuw verbinden met de helende krachten van de aarde zelf.

De periode Mesmer is een van de meest belangrijke perioden uit de geschiedenis van de psychiatrie, maar ook een van de meest vergeten perioden. U zult zich afvragen waarom.
Het mesmerisme is een van de eerste vormen van psychotherapie geweest en heeft op een bepaalde manier aan de basis van het hypnotisme (hypnose) bijgedragen.

Mesmer's ideeën waren:
* er bestaat overal in het universum een zeer fijne, alles verbindende doordringende kracht, een materie van onvergelijkbare fijnheid. Mesmer noemde deze stof 'fluïdum'

* ieder mens, dier en plant, kortom alles wat leeft, heeft zo'n energieveld om zich heen (tegenwoordig beter bekend als 'aura')

* ziekte is het gevolg van een onevenwichtige verdeling van deze energiekracht in het lichaam van de mens

* de 'genezer' kan de ziekte genezen door kosmische kracht aan te trekken en deze aan de zieke te geven door bijvoorbeeld handoplegging

Bij het magnetiseren maakt de magnetiseur dus gebruik van de om hem heen hangende energie. Deze wordt gebundeld en wordt gericht gebruikt dáár waar het lichaam het nodig heeft.
Op deze manier activeert het lichaam zichzelf om te genezen.
Kortom: magnetiseren is het op een liefdevolle wijze geven van energie, waarbij het opruimen van blokkades het belangrijkste is.

Magnetiseren is dus het overbrengen van kosmische energieën door de magnetiseur op de cliënt. Door middel van sturen van deze kosmische energie naar de plek waar cliënt de pijn heeft, voelt de cliënt daar een warmte die de verlichting of genezing in gang zet.

Hoop dat het je nu wel duidelijk is Visje.

Liefs Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 16-02-2009 21:17

Mooi Wilma, dank je!
Eigenlijk verschilt magnetiseren dus niet zoveel van Reiki.
Alleen met magnetiseren raak je de persoon dus meestal niet aan, en is meer gericht op de blokkades.
Bij Reiki doe ik trouwens de ene keer wel op 't lichaam, maar soms ook
in de aura. Vaak voel ik zelf de blokkades doordat deze in mijn lichaam
kenbaar worden gemaakt (ineens hoofdpijn, last vd keel e.d.).
Mijn ervaring met Reiki is dat de energie daar naartoe gaat waar deze het hardst nodig is. Dit verschilt per persoon, want kan ook algehele heling zijn.
't Is me een stuk duidelijker geworden zo.

liefs visje
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 16-02-2009 21:23

Fijn dat je er iets aan hebt gehad Visje.

Liefs Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Steffie175
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 22-02-2009 00:24

Hoi sita,

Bericht door Steffie175 » 22-02-2009 00:51

Hoe kan je reiki voor jezelf gebruiken . . . . Gaat dat het zelfde als bij de plantjes van danischia? JE handen concentreren op 1 plek en je concentreren op je handen???

Liefs Stephanie
Ik ben 26 jaar, en geboren op 17-05-1982 . . .
Ik ben een emotioneel persoon die altijd om een ander denkt, en geen rekening met zichzelf houdt. En ik kan je vertellen dat je jezelf flink tegen kan komen. . .. . ..

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 22-02-2009 02:44

Hoi Steffie,
Er zijn vele manieren om jezelf te behandelen. De manier bij de plantjes was meer in het gebied van de aura, de ruimte om de plantjes heen, te behandelen.
Bij jezelf kun je dat ook doen, maar natuurlijk kun je ook je handen op je lichaam leggen, welke plek/gebied je wenst te behandelen.
Probeer maar eens op je hartstreek te behandelen. Ga gemakkelijk zitten, en leg je handen op je hart. In gedachten zie je je hart voor je, voel de liefde en dankbaarheid voor je hart en wat deze allemaal voor je lichaam en geest doet. 't Pompt bloed door je héle lichaam, dag en nacht, wat goed is of niet voor jou voel je met je hart, 't is 't centrum van je goddelijke wezen! Voel de liefde en verbind je daarmee. Stel je voor dat er energie stroomt door je lichaam, van je voeten omhoog naar je kruin, als je in-ademt. En als je uit-ademt, dan stroomt de energie van je kruin naar je schouders en door je armen en handen naar je hart.
Zo ga je door, in-ademen en de energie stroomt omhoog van voeten naar kruin, uit-ademen en de energie stroomt van kruin naar handen.
Je handen kunnen warm worden, tintelen e.d. Ook rond je hart kun je energie gaan voelen.
Doe dit zolang het goed voor je voelt.
Veel plezier! Afbeelding
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

Jewels
Lid
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 03-09-2009 22:03

Bericht door Jewels » 04-09-2009 22:13

Hoi Reikimensen,

Ik heb reiki 1 en 2 gedaan zo'n 10 jaar geleden. Momenteel doe ik er totaal niks meer mee. Volgens een master die ik pas gesproken heb, komt dit doordat ik door 2 verschillende masters ingewijd ben die niet in energie met elkaar in overeenstemming waren. Klinkt logisch, maar de enige oplossing om uit de ontstane impasse te komen en weer in mijn eigen energie te komen staan is volgens hem een nieuwe start met een cursus Tera mai-1 bij deze master...
Klinkt dat voor jullie logisch of ben ik weer iemand tegen gekomen die aan zelfverreiking wil doen. Eigenlijk voelt het wel goed maar ik dacht vraag het een onafhankelijk iemand. Wat is jullie mening?

Een warme groet van:

Jewels

Plaats reactie

Terug naar “Reiki”