Beelden zien tijdens reiki behandeling.

Reiki onderwerpen
Plaats reactie
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Beelden zien tijdens reiki behandeling.

Bericht door wiba » 10-09-2010 22:47

Hallo allemaal.

Heb vanavond mijn 2de reiki behandeling gehad, was een bijzondere ervaring moet ik zeggen.
Tijdens de eerste behandeling zag ik mooie beelden, was in een bloemen veld met kleine gele bloemetjes en met witte bloemetjes met een geel hartje, leken op margietjes maar dan veel kleiner. Die gele weet ik niet precies hoe die eruit zagen, maar waren ook klein.
Ik zweefde over het veld en voelde me heel erg licht.
Fijne ervaring.

Vanavond was eigenlijk ook wel een fijne ervaring, al verliep die totaal anders.
Ik weet dat het ergens goed voor is en dat accepteer ik ook.
Al vrij snel verzonk ik in diepe gedachten en ging beelden zien. Eerst heel vaag in een gebouw en herkende het toen ik een trap zag. Het was het klooster waar ik mijn gids de monnik heb mogen leren kennen tijdens een meditatie, bij de shambhala cursus.
Ik ging de trap op en de monnik was boven in de kamer waar ik hem al eens ontmoet had. Maar dit keer was hij niet alleen,er was een jonge vrouw bij hem, een boerinnetje dacht ik gelijk, uit een tijd van North and South.
Bol soepel hoedje op en een blouse met pofmauwen en een wit rond schortje.
De monnik zei me met haar mee tegaan.
Dat deed ik en buiten was een grote kruidentuin. Ik moest met haar daar in gaan werken ofzo, ik weet het niet meer precies wat ik moest, maar ik wilde niet en stribbelde tegen. Ben ook niet gegaan.
Terwijl ik dit beleefde voelde ik tegen mijn rechter heup duwen, maar ik besefte dat daar niks gebeurde, maar dat haar handen op mijn hartchakra lagen.
Ik ben terug gegaan naar de monnik en moest op de trap eerst mijn shambhala master voorbij, zij was het er niet mee eens dat ik terug kwam, maar liet mij er toch met tegenzin langs.
De monnik was ook niet tevreden, want van die vrouw kon ik leren, ik moest niet bij hem zijn. De monnik pakte mijn arm en we liepen langs mijn shambhalamaster naar beneden, naar de tuin.
De boerin stond met een breede glimlach te wachten en intussen was er een kas |(ronde bovenkant) over de tuin gekomen die er eerst niet was. Het was helder, doorzichtig en licht daarbinnen.
Nu durfde ik helemaal niet meer en ben dus buiten gebleven, in verzet en me verwerend.
Ineens werd ik even in het hier en nu gebracht en moest ik huilen.
Ik zei ze zitten me dwars en ik wil niet wat zij willen.
Toen ik getroost was en weer rustig in mijn hoofd ben ik gaan draaien, want ik wilde weten hoe het afliep. Kon helaas niet die beelden veranderen en voelde een worsteling met mezelf. Moest er weer om huilen. Ben toen even bij mezelf nagegaan wat ik wilde en vond het fijn dat het verder zou gaan. Dat lukte ook toen ik bewust naar het strand ging en daar in kleermakerszit naar de zee ben gaan kijken en luisteren. Dat gaf rust.

Daarna kwamen er toch af en toe emoties los, voelde me zo open staan voor alle prikkels om me heen. Maar vond het een bijzondere en toch wel fijne ervaring.
Ben alleen zo nieuwschierig naar wat er gebeurd zou zijn als ik wel de kas binnen was gegaan. Zal me iets verteld zijn over de kruiden, waar ik altijd graag wat van zou willen weten. De gids is een kruiden medicijnman, wat wilde hij mij geven?
Waarom ik niet wilde is denk ik dat ik bang voor de nieuwe ontwikkelingen ben om me volledig te durven over geven aan alles wat er op me afkomt en ik dan het gevoel heb de controle te verliezen, al weet ik dat die gids me alleen maar wilde helpen.
Leve de transformatie ! :wink:

Tja heftige maar mooie ervaring met nog enkele vragen.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 10-09-2010 23:02

Wat mooi om dit zo te kunnen ervaren!
Terwijl ik het las kwamen er denkbeelden/gedachten bij me op Wilma.

En zie daar, in jou laatste zin heb je precies dát gezegt wat ik al lezende ging denken zie je. Je hebt jou zelf het antwoord al gegeven. :D
Rustig aan,is mijn gevoel en laat maar komen, de rest wordt jou tzt óók duidelijk, al duurt het een jaar of langer, geeft niet dan breekt het lijntje ook niet he, en komen de antwoorden ook verder wel op de vragen die je nog hebt. :)
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 11-09-2010 09:22

Jeemig Wilma, wat een intense, bijzondere ervaring....
Fijn dat je getroost kon worden...
En wat Hannie al zegt, je geeft jezelf de antwoorden al...
Poeh.....als ik dit zo lees, maakt het best indruk op me...

Knuffie,
Cailen
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 11-09-2010 10:09

Ja was ook heel bijzonder Hannie en Cailen.
Maar ik ben er niet bang voor gelukkig en wordt er alleen maar nieuwschieriger naar. Heb zoiets ook wel eens bij het mediteren, vaak voor ik ga slapen kan ik meestal goed mediteren of op een dag dat ik druk bent geweest, zo krijg ik dan mijn rust weer terug. Maar dan ben ik alleen en ziet niemand mijn tranen............
Ik heb gelukkig goed geslapen, maar merk wel dat ik nog erg ontvankelijk ben voor prikkels om me heen en in mijn hoofd. Moet me nog even beter ontladen denk ik en dan goed aarden, zodat ik makkelijker de dag door kom. Bij mij blijven dit soort reacties meestal redelijk lang hangen, maar dat geeft niet, het alleen zijn helpt me dan verwerken en krachtiger worden.
Straks even naar mijn parkje en de komende dagen ga ik genieten in Winterberg.

Komt helemaal goed met mij :D
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 13-09-2010 22:54

Wow wat een mooie ervaring Wilma. Ik herken hierin een beetje mijn dromen met een huis of grot van kristal en glas. Heb je vast ook wel gelezen. Dat huis staat voor je ontwikkeling, je eigen geesteswoning waarin je je zo mooi ontwikkelt. Alles wordt steeds helderder voor je, alleen ben je nog twijfelachtig omdat het je te snel gaat. Dat geeft niet, doe het op jouw manier, net zoals Hannie en Cailen ook aangeven. Dan komt het vanzelf. Je bent op de goede weg. Jij bepaalt je eigen tempo ook al wil jouw gids dat het sneller gaat misschien. Maar dat bepaalt de gids niet, hij is alleen maar een leidraad en elke keuze is goed die je maakt.
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 15-09-2010 18:10

Dank je Louisa ja ik wil ook niet zo snel, maar dat is niet geheel aan mij denk ik.
Merk nu ook heel vaak dat ik al dingen weet, is dan een gegeven voor me en besef dan later dat ik het nog niet had kunnen weten.
Die woning is mooi omschreven, daar kan ik wel wat mee.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Banjer
Lid
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11-12-2010 22:01

Bericht door Banjer » 12-12-2010 11:21

tijdens een behandeling heb ik nooit echt beelden gezien, wel dansende aurakleuren... :)

Tijdens mijn inwijding 3B heb ik wel de gids van mijn master waargenomen... dat was ook een mooie en bijzondere ervaring... :)
Super Banjer !!

Stridje
Lid
Lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 18-03-2008 22:38

Bericht door Stridje » 18-09-2011 16:26

Hoi Wilma,

Het is dan al een tijdje geleden dat dit werd geschreven door jou, maar dat maakt niet uit...toch

Mijn gevoel geeft aan dat het een test is of jij duidelijk jou grenzen aan zou durven geven, iets wat voor sommige mensen onder ons niet altijd even makkelijk is.
de master staat toe te kijken en geeft aan dat hij niet tevrede is.......goed dat jij bij je standpunt bent gebleven en niet je grenzen voorbij bent gegaan.
Het staat volgens mij ook voor angst voor vernieuwing, nieuwe dingen door een ander opgelgt, nee durven zeggen maar ook angst om te falen omdat je de kruidenles nog niet kon.
Ik zie jou toch met kruiden werken als ik mijn gevoel volg, iets wat nu al gaande is misschien en volgens mij anders op je padje zal komen.
Jij mag dan zelf bepalen of je dat pad gaat volgen...zonder enige dwang van wie dan ook. Hoe heerlijk mag dat zijn.

Dikke knuffie van stridje
Uit de diepste dalen komen de mooste wonderen

Plaats reactie

Terug naar “Reiki”