een blauwe aap?

Wordt je schreeuwend wakker, of zwetend, wordt je achtervolgd? Wat zijn er voor enge dingen in je slaap? Misschien heb je de enge dingen in je slaap overwonnen? Kan je het sturen? Deel en leer omgaan met deze dromen.
Plaats reactie
Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

een blauwe aap?

Bericht door Annoeska30592 » 16-11-2013 17:54

Ik droom de laatste tijd heel veel en ook hele aparte dromen, maar van deze werd ik echt bang,.. leek zo echt!

Ik droomde dat ik ergens bij iemand in huis was die ik heel goed kende (niet in echt...geen idee wie het was)
die vrouw die moest even weg.. en het voelde alsof ik nog heel jong was. Er kwam een man en die wou me verkrachten en van alles met me doen wat ik helemaal niet wou (jup vreeemd...)
Het lukte hem en ik kon geen kant op.

De vrouw kwam weer thuis en ze wist op de een of andere manier wat er gebeurd was..
Ze troostte me en ook zij was bang voor de man. We besloten samen te vluchten.

We kwamen terecht in een speeltuin, die net geopend moest worden. Er waren allemaal apen.... geen idee wat die in die speeltuin deden, maar ook waren er heel veel andere mensen.

Ineens zag ik die man. Hij was eerst gewoon man en ineens veranderde hij in een blauwe aap.

De vrouw waar ik mee was, die zag het ook en samen renden we heel hard weg, omringd door meerdere mensen EN apen. Elke keer als ik om me heen keek zag ik de blauwe aap weer ergens.

Hij probeerde ons te pakken. De rest van de droom ging eigenlijk alleen maar zo door.. dat we heel hard renden en renden in allemaal verschillende straatjes en verder gebeurde er niets.

VAAG HE!?!
frozen eyes can't cry

Sita
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1740
Lid geworden op: 13-02-2008 17:33

Bericht door Sita » 22-11-2013 21:46

Wie wil zich ontfermen over Annoeska haar blauwe aap?


Hans.
Lid
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 06-02-2013 17:12

Bericht door Hans. » 23-11-2013 13:05

Hoi Annoeska30592i

Even kijken wat die droom jou te vertellen heeft, het heeft met je zelf te maken denk ik het heeft met nare ervaringe te maken uit jou verleden waar je voor aan het weg vluchten bent, het is eigelijk een waarschuwing voor jou om die oude problemen eens goed aan te pakken te verwerken en proberen los te laten.

Hier even wat droom symbolen uit je droom en wat ze zouden kunnen betekenen


Een vrouw in je droom symboliseert koestering, passiviteit, een verzorgend karakter en liefde. Dit droomsymbool verwijst naar je eigen vrouwelijke aspecten of naar je moeder.

Een huis is een bijzonder sterk en herkenbaar droomteken: het staat namelijk symbool voor je eigen zelf (en ziel). De verschillende kamers vertegenwoordigen de verschillende aspecten van je psyche

Een man in je droom staat voor je mannelijke kant: je (assertieve), rationele, agressieve en / of concurrerende kant.

Als je droomt over een verkrachting, dan voel je je op een bepaalde manier geweld aangedaan. Iets of iemand tast je eigenwaarde en emotioneel welzijn aan.

Of Als je droomt dat je verkracht bent, stelt dit de sadistische uitdrukking van een seksuele wens voor. Het kan wijzen op een onbewust verlangen om gepakt te worden, veroverd, of gedwongen te worden iets te doen in een verboden terrein.

Ben je misschien ooit verkracht, dan kan deze droom daar een verwerking van zijn en een verkrachting hoeft niet altijd sexueel te zijn.

Je schrijft dat dat je het gevoel had dat je nog jong was in zo,n situatie kan je ook geen kant op.

Als er apen in je droom voorkomen, is een goede vriend ziek of vernederd in een sociale situatie. Het kan ook zijn dat je misleid wordt door een valse vriend.


Ben je in je droom op een speelplaats of tuin, dan heb je de behoefte om te ontsnappen aan stress die je in het dagelijks leven ondervindt.

Blauw staat in je droom voor waarheid, wijsheid, de hemel, eeuwigheid, toewijding, sereenheid, loyaliteit en openheid.

Een straat in je droom staat voor je levenspad.

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten Hans.
Mijn leven heeft mij gemaakt wat ik nu ben

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 23-11-2013 19:31

hooi
bedankt voor het antwoord, hier kan ik heel veel mee,
de verkrachting... ja is dan denk toch een verwerking van een aantal jaren geleden :oops:

en ik wil zeeeeeeeeeker vluchten uit bepaalde situaties waar ik me vast in voel te zitten,, en verder ben ik zowiso veel bezig met verwerken van dingen die in het verleden gebeurd zijn,,,

geinig dat dat uit een droom kenbaar gemaakt kan worden :P
frozen eyes can't cry

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 23-11-2013 22:25

Je zegt dat je in een huis was dat je heel goed kende. Het huis ben je zelf en het geeft aan dat je goed weet wat je wilt. Het kind in jou komt daarbij kijken dat toen ook wel wist wat je wilde. Maar je voelde je benauwd omdat je jezelf niet mocht/kon zijn. (je voelde je jong)
De man is de kracht in jou dat je gevoelens onderdrukte, je niet kon zijn wie je wilde zijn. Veel onbegrip voelen vroeger. Je hebt je vaak anders voor gedaan dan je was. (het verkrachten)

De vrouw is de kant in je die je begrijpt en nu zijn best doet om weg te komen van die nare gevoelens en doordat je jezelf nu meer accepteert voel je troost en voel je je sterker nu in je volwassen leven. Een proces dat nu gaande is vandaar dat je daar nu over droomt.

Die man, de onprettige en benauwde gevoelens van vroeger zijn nu nog steeds in je omgeving aanwezig en proberen je nog te overmeesteren. Er zijn mensen (de aap en de andere mensen) maar vooral 1 belangrijk persoon in je leven heeft zoveel invloed op je dat je de zelfde gevoelens als vroeger weer voelt, alleen nu heb je geleerd je er tegen te verzetten en te voelen dat je sterker bent nu en je beter kunt verzetten.
Af en toe komt die kracht (aap) weer langs maar steeds beter leer je er mee om te gaan.

De kleur blauw voelt voor mij in dit geval voor emoties.

VAAG? Nou niet echt dus hihi. (Misschien zit ik er helemaal naast maar dit is wat ik er bij voel)
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 25-11-2013 09:00

dankjeee!! ja ik vond het zelf echt maar vaaag xD wie droomt er nou over blauwe apen xD hahahahah
frozen eyes can't cry

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 25-11-2013 18:23

JIJ !!!

Maar klopt het een beetje?
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 25-11-2013 19:16

wiba schreef:JIJ !!!

Maar klopt het een beetje?

jaaa dat denk ik wel ja!
frozen eyes can't cry

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 25-11-2013 22:24

Fijn is voor mij ook goed te horen dat ik in de juiste richting denk/voel
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 25-11-2013 22:40

wiba schreef:Fijn is voor mij ook goed te horen dat ik in de juiste richting denk/voel
:D :)
frozen eyes can't cry

Plaats reactie

Terug naar “Nachtmerries en Angstige dromen”