onderbeen in de verdrukking

Wordt je schreeuwend wakker, of zwetend, wordt je achtervolgd? Wat zijn er voor enge dingen in je slaap? Misschien heb je de enge dingen in je slaap overwonnen? Kan je het sturen? Deel en leer omgaan met deze dromen.
carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

onderbeen in de verdrukking

Bericht door carla » 05-04-2009 19:36

Een straat. Een oude man komt aanrijden ( ik ken hem hij ziet er alleen iets ouder oud) en wil parkeren.
Ik ga in de vrije parkeerplek staan en wenk hem om hem te helpen.
Hij rijdt de auto er in, maar stopt niet zodat mijn onderbeen in de grill van de auto achter mij wordt gedrukt.
Dan veranderd het beeld en is er alleen een grote open ruimte waarbij de oude man nog steeds zachtjes doorrijdt met mij op zijn bumper en mijn been bekneld in de ander auto.
Er zijn nog twee mensen die het gadeslaan waarvan 1 mijn vriend is.
Ik ben erg kalm en de pijn valt reuze mee.
Dan zie ik achter mij ineens een betonnen muur oprijzen en ik raak in paniek. Doe iets! roep ik, anders verlies ik mijn onderbeen.
Op het laatste moment knipt mijn zwager, die het gezicht heeft van een naamgenoot en niet van zichzelf, de bedrading van de auto van de oude man door zodat die tot stilstand komt vlak voor het moment dat de auto waar mijn been in bekneld zit de muur raakt.

Hij haalt voorzichtig mijn been los en tot mijn opluchting is de huid nog heel. Er zitten diepe deuken en uitstekende punten onder de huid maar ik kan er nog op staan.

Ik word wakker met ontzettende pijn in datzelfde been, en dit hield 2 dagen aan.
Ik analyseerde de droom voor mijzelf zo goed ik kon en daardoor ging de pijn weg.

Er staat iets te gebeuren waarbij mijn "dragend vermogen" het te verduren krijgt.
Er is echter 1 stukje van de droom wat maar niet op zijn plaats wil vallen voor mij.
Kunnen jullie mij helpen?

Liefs Carla
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 05-04-2009 20:01

Ja er staat iets te gebeuren, maar je hoeft t nie alleen te doorstaan, steunen op anderen & hulp inroepen kan en mag altijd. Je kan nie altijd standvastig en sterk zijn...soms wankelen we welis in ons evenwicht door heftige ervaringen en of gebeurtenissen. Blijf vooral bij jezelf, heb vertrouwen en blijf hoop koesteren...komt tijd komt raad lieve Carla. :wink: Liefs Garry
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 05-04-2009 23:36

Dank je wel Garry. Vragen om hulp, ja daar zeg je wat.
Ik wacht inderdaad vaak te lang, in de hoop dat iemand gewoon ziet dat je hulp nodig hebt.

Liefs Carla
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 06-04-2009 07:34

:lol: u are most welcome :wink:
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

luister naar jezelf

Bericht door Margriet » 06-04-2009 10:59

Goh Carla dat je nog 2 dagen pijn hebt gehad aan je been.
Deze droom is wel doorgekomen bij je.
Waarschijnlijk is dat ook de bedoeling.
Dit is wat ik zo,n beetje bij jouw droom voel:

Jij staat altijd klaar om mensen te helpen.
Misschien zelfs ook ongevraagd omdat jij aanvoelt wanneer iemand hulp nodig heeft.
Een prachtige eigenschap.

Niet iedereen echter stelt het op prijs om ongevraagd "geholpen" te worden zoals
deze oudere man want hij bleef gewoon doorrijden weliswaar zachtjes.

Jij voelde het "gevaar" aankomen terwijl die muur toch achter je was en schreeuwde om hulp.
Betekent voor mij dat je dingen al voelt aankomen voordat ze zichtbaar zijn en dat je als het echt nodig is ook om hulp vraagt.
Het is raad om naar dit inzicht te luisteren.

Frappant is dat een van de twee toeschouwers je maar hielp en dat je op het moment dat het echt nodig is en jij om hulp vraagt die ook daadwerkelijk krijgt van die persoon.

Bang zijn voor het verlies van je onderbeen lijkt bang te zijn voor een deel van je jezelf wat niet geaard is of niet wilt zijn of verlies van vertrouwen om op eigen benen te staan.

De droom heeft een goed einde wat heel mooi is en lijkt te zeggen dat je na een zekere situatie er weer goed uit komt (op enkele putjes na) en dat je dan geheel op eigen benen kunt gaan staan.
Het is fantastisch dat je zo rustig blijft in een hektische toestand en dat daar je kracht ligt lieve Carla.
Het vertrouwen in jezelf en in het universum.
Ik hoop dat mijn uitleg je iets geholpen heeft.

Liefs, ~Margriet~
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 06-04-2009 12:03

Wat een enerverende droom Carla,
voor mijn gevoel komt er ook nog wel iets naar jou toe wat nog niet helemaal duide lijk is nu,maar ook dat je er al midden in zit.Als of je een bepaalde kant op wil,maar nog aarzelt omdat het onzekerheid over de afloop met zich mee brengt.Het op twee benen hinken,wat best een onrustig gevoel geeft.Dit kan onbewust zijn,door deze droom wordt je wakker geschud,om eens goed in de diepte te kijken wat er zo al "rommelt".

Wat je zwager betreft die niet zijn eigen gezicht had,lijkt het wel of hij een heel andere kant nog heeft,dan jij misschien ooit hebt kunnen vermoeden.Mag je eens naar gaan kijken dacht ik.Ten overvloede: dit hoeft beslist niet neatief te zijn he,eerder het tegenover gestelde,gezien zijn handelen in jouw droom.

En wat het graag helpen van anderen betreft,prima zolang je ongemerkt niet van je laat profiteren, maar jij mag zeker ook een beroep op hulp van anderen doen.
Als ik me niet vergis,ben je ook iemand die zelf heel moeilijk om hulp kan vragen,wat een goed streven is,maar niet eerlijk naar jou zelf,je hebt daar ook gewoon recht op,toch? Lastig is dit soms he?
Hoop dat je er iets mee kunt hoor.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 07-04-2009 20:49

Lieve Hannie en Margriet, dank je wel voor jullie reactie.
Ik kan nu niet uit leggen waarom, maar ik kan er pas later goed op reageren.
Maar heel erg bedankt voor jullie lieve bijdragen
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 08-04-2009 13:52

Lieve Margriet en Hannie,

Jullie hebben mij zeker geholpen. Margriet jij schreef:
Niet iedereen echter stelt het op prijs om ongevraagd "geholpen" te worden zoals
deze oudere man want hij bleef gewoon doorrijden weliswaar zachtjes
Het ligt nogal erg prive dus ik houd het een beetje in het midden, maar de oude man ( waarvan ik weet wie het is) wijs ik als het ware een plek aan waar hij in de "parkeerstand" kan, niet meer zo op hoeft te letten. Alleen hij accepteert dat niet en blijft zijn normale gang gaan.
Mede door jullie bijdrage zie ik dat in.
Bang zijn voor het verlies van je onderbeen lijkt bang te zijn voor een deel van je jezelf wat niet geaard is of niet wilt zijn of verlies van vertrouwen om op eigen benen te staan
Heel raak... ik ga binnenkort samenwonen en trouwen. Zodra mijn vriend zijn huis is verkocht.

Hannie jij schreef: kijk goed in de diepte wat er zo al rommelt.
Er rommelt inderdaad van alles , tegenwerking ook denk ik. Dat zal nog moeten blijken.
Al met al zet ik mij ergens tussen, kom er in vast te zitten maar het komt toch goed.
Ik vertrouw gewoon op de toekomst, komt tijd komt raad.

Bedankt voor jullie visies, die mij weer een stuk verder hebben gebracht.

Liefs Carla
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

romantisch

Bericht door Margriet » 08-04-2009 20:06

Samenwonen, trouwen Carla zeer romantisch en zeker heb jij recht op een hoopvolle toekomst.
Ik gun het je van harte.
Blijf wel bij jezelf ten alle tijde.
Jij bent en blijft de belangrijkste persoon in je leven lieve schat.

Met veel liefs, ~Margriet~
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 08-04-2009 21:20

Zo, Margriet... wat vind ik dat nou vreselijk lief gezegd van jou :oops:

Dank je wel
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

Plaats reactie

Terug naar “Nachtmerries en Angstige dromen”