vreselijke droom!

Wordt je schreeuwend wakker, of zwetend, wordt je achtervolgd? Wat zijn er voor enge dingen in je slaap? Misschien heb je de enge dingen in je slaap overwonnen? Kan je het sturen? Deel en leer omgaan met deze dromen.
Plaats reactie
Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

vreselijke droom!

Bericht door Garry » 03-12-2009 10:38

ik droomde dat er kinderen werden ontvoerd door een hoogaanstaand persoon, een manspersoon, dus op moment als ouders voor eigen rechtertje wilde gaan spelen werden zij door politie vervolgd en als de ontvoerders gezien. Grote kinderen durfde geeneens zelf te vluchten, want zij werden geindoctrineerd of gemanipuleerd op hun angst. Zo hielp ik een jeugdvriendin bij t terughalen van haar zoontje...later zie ik op tv dat Jesse, inmiddels groot-jaar of 15, óók daar zit bij die gruwel. Wat een droom...we hebben gerend, alles wat je doet of wat je je maar voor zou kunnen stellen in zo'n situatie. Ik gaf ook aan dat we 's nachts moesten gaan rijden anders zou t fout af kunnen lopen...bah :( maar jullie begrijpen t al :?: :!: :shock: wat heeft dit tóch te betekenen???
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 03-12-2009 17:21

'k Ga het proberen goed neer te zetten Garry en hoop dat je er iets aan hebt.
Meteen dacht ik aan de grote ontwikkelingen die jij in korte tijd door maakt en al hebt gemaakt. Natuurlijk speelt vooral de komst van Jesse hier een hele grote rol in.Heb je zelf vast ook al wel gevoeld.

Een grote verantwoordelijkheid rust op jouw schouders,omdat je dit kind graag voor alle narigheid in het leven wil beschermen.Moet eigen verlangens soms los laten,het kind staat voor op nu.Dit wil en doe je ook graag.
Alleen zekerheid hebben we nooit he,dat kan onrust veroorzaken.
Het nieuwe leven kan jou ook door verzorgen keuzes maken voor hem nog,
veel energie geven.Jij geeft veel,zorg echter dat jij ook mag ontvangen,dat dit in evenwicht blijft.Kan anders onevenwichtigheid veroorzaken.

Onbewust maak jij je grote zorgen naar de toekomst toe, of je Jesse wel voldoende kan beschermen en zekerheid kan bieden als hij vooral groter is.Je zoekt zekerheid hier in om die veilige plek ook te bieden.Wanneer moet je iets niet doen,wanneer risico's nemen.Misschien nu het beste op het nu consentreren,wat nu het belangrijkste is? Ook wat er in positieve situaties fout kan gaan.Bescherm dingen om schade te vermijden.

Vluchten in het donker kan aangeven blijf alles wat je doet/denkt realistisch bekijken,de werkelijkheid dus,dan blijf je ook instaat de niet leuke dingen het hoofd te bieden zonder stress-paniek bijv.
Onbewust kan er grote angst zitten door de lelijke dingen om ons heen.
Probeer het onder ogen te zien,dan laat je je er niet door overweldigen.Evenwicht is de beste basis als er veel drastisch verandert.Betrek zowel het positieve als het negatieve bij het zoeken hier in.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 03-12-2009 17:47

Dankjewel Hannie...hoopte al een beetje op jouw expertise hierin, heb hier zekers wat aan...lief van je om hier voor mij en ons op forum zo'n tijd en energie in te duwen thanx my dear! liefs Garry
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 03-12-2009 18:09

Graag gedaan Garry, dromen kunnen zoveel duidelijk maken wat vooral in de 'diepte'bij ons aan het bewegen is. Echt leuk om er mee bezig te zijn en uit te vlooien hoe je het een met het ander in verband moet brengen. En dan proberen het goed in woorden om te zetten. Maar moedertje lief,niet te veel zorgen maken he? Dat jongetje heeft precies zijn goede ouders uitgezocht!
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 03-12-2009 20:21

Ja k kan zo slecht tegen de omstreden pedofieli in t nieuws de laatste tijd Hannie...neem nou die zwemleraar enzo bah zoveel meisjes de dupe van hem geworden:( k wordt er gewoon kwaad om...dit soort onderwerpen vin ik erg moeilijk te bevatten. Zeker nu ik zelf een kleine heb. Ja maak me soms ietwat te veel zorgen denk...liefs Garry
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 03-12-2009 20:52

Kan helemaal met je mee voelen,het is ook eng dat zoiets zo lang z'n gang kan gaan. En de jongetjes en meisjes moet je al 'waarschuwen'tegen zulke onverlaten,hoe doe je dat he,om die kinderen nog onbezorgd te laten zijn en niet tegen iedereen argwanend aan te laten kijken!
En jij maakt je denk ik niet TE VEEL zorgen hoor, maar door die kleine raakt het je nog heftiger.'t zal je kind maar wezen toch?
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 03-12-2009 20:58

beter te veel dan te weinig
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 03-12-2009 21:31

Ben ik helemaal met je eens Berdien.
Het moeilijke zit in het punt, als we over bezorgd zijn kan een kind ook weer te angstig worden zie je, en overal en voor iedereen bang worden.
En denken we te luchthartig dan kan een kind weer de dupe worden van zulke figuren.
De bekende middenweg dus proberen, en óngemerkt voor de kinderen, op scherp blijven staan in hun doen en laten.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 04-12-2009 11:11

berdien schreef:beter te veel dan te weinig
JaA vreselijk hé Berdien wat volwassenen kids kunnen aan doen...ziek in de geest, vaak zijn zij zelfs de dupe geweest van dit soort gebeurtenissen leert de psychologie. Maar dit mag GEEN excuus voor hen zijn uiteraard. Ik wil hen nie veroordelen maar vin dit zo moeilijk bij dit slag mensen zeg maar....Kinderen leren ons veel over onze eigen jeugd- & -gebeurtenissen die we vaak onverhoeds waren vergeten :wink: Liefs Garry
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 04-12-2009 11:12

hannie schreef:Ben ik helemaal met je eens Berdien.
Het moeilijke zit in het punt, als we over bezorgd zijn kan een kind ook weer te angstig worden zie je, en overal en voor iedereen bang worden.
En denken we te luchthartig dan kan een kind weer de dupe worden van zulke figuren.
De bekende middenweg dus proberen, en óngemerkt voor de kinderen, op scherp blijven staan in hun doen en laten.
liefs hannie
Ja goeie tip geef je weer...bedankt lieverd!
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

Plaats reactie

Terug naar “Nachtmerries en Angstige dromen”