dromen met fysieke pijn?

Wordt je schreeuwend wakker, of zwetend, wordt je achtervolgd? Wat zijn er voor enge dingen in je slaap? Misschien heb je de enge dingen in je slaap overwonnen? Kan je het sturen? Deel en leer omgaan met deze dromen.
soulsjourney
Lid
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 01-07-2009 13:03

dromen met fysieke pijn?

Bericht door soulsjourney » 18-01-2010 14:54

Ik heb (wederom) een vraag.
WEllicht een beetje aparte want ik ben nog nooit iemand tegengekomen die hetzelfde had :(

Sinds een tijd heb ik soms 'last' van zeer pijnlijke dromen.
Hoe het begint weet ik niet precies want volgens mij droom ik normaal en gaat het over in deze droom of hij wordt opeens erg lucide.

In het begin heb ik een aantal keer een 'droom' gehad waarbij een soort slang of draakachtig beest uit mijn onderrug kwam (of de daargelegen achterkant van een chakra) en waarbij zijn kop die gewapend is met vlijmscherpe tanden, op een specifieke plek tussen mijn schouderbladen vastbeet en daar als het ware doorheen begon te bijten. Ik kon de 'tanden'voelen snijden in mijn huid en daaronder.
Ik ben wakker geworden en het nare is dat precies die plek verschrikkelijk pijn deed. alsof er iemand een mes op die plek doorheen gestoken had. Soms kwam de pijn opeens op en raakte ik in paniek.
Door deze droom heb ik een week of zo problemen gehad om te slapen uit angst dat ik deze droom weer zou hebben

Nu wil het geval dat ik eergister een gelijk soort droom had alleen die was iets anders. Ook bij deze weet ik niet hoe ik uit de normale droom kwam tot deze 'droom'. Het leek erop dat iemand met hele lange vlijmscherpe nagels of met een stok met een spijker op een plek net onder mijn rechter (mijn rechts) schouderblad zat te krassen. Dwars door mijn vlees heen. Ik probeerde de hand of stok tegen te houden door mijn hand erover heen te houden en zei erbij het is goed ssstt het is goed maar het kwam terug en het krassen deed enorm veel pijn. Ook hier werd ik wakker en de pijn was ook hier weer echt fysiek precies op die plek. Je zou verwachten dan op je hele rug of schouder pijn te hebben maar het is precies op die plek, echt heel specifiek. Ik lag, nu ik wakker was, op mijn buik en opeens was er een soort druk of energieveld dat erover heen lag en het leek net alsof iemand iets eruit aan het halen was met een soort naald of zo. Net als bij een operatie. Na een minuut sloeg de paniek toe vanwege de angst en pijn en mijn ademhaling ging heel snel en ik barstte bijna in huilen uit (ook weer half angst, half pijn)

Ooit heb ik een zeer enge droom gehad waarbij ik half wakker was en het idee had dat een ander iets (lichaam, persoon) me uit mijn lichaam probeerde te drukken. Ik voelde het gebeuren en drukte uit alle macht terug. Na een aantal minuten weet ik niks meer dus ik hoop maar dat de ander heeft verloren. Geloof me dit was doodeng. iemand probeerde me waarschijnlijk over te nemen. Vandaar dat ik angst heb voor bepaalde dingen.

Deze dromen zijn heel erg fysiek. een normale droom heb je misschein pijn in je droom maar je voelt deze niet in je echte lichaam maar ik dus wel.

Wat is hier aan de hand?

Groetjes

Soulsjourney

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 18-01-2010 17:03

dat heb ik ook weleens maar wat er aan de hand is?
ik heb ook weleens blauwe plekken gehad
ik heb er eigenlijk nooit zo bij stil gestaan ben ook wel nieuwsgierig eigenlijk
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

Sita
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1740
Lid geworden op: 13-02-2008 17:33

Bericht door Sita » 18-01-2010 17:48

Lieverd,

Ik moet hier echt even reageren.
Je weet dat veel kwalen/ziektes vanuit je onderbewuste komen, daarin ligt ook een boodschap voor jou om aan te werken. Je gids probeert ook je eens duidelijk te maken wat voor jou een belangrijke obstakel is. Dit soort dromen heb je vaker gehad, maar dan zonder fysieke pijn!

Welnu, laat je aub even onderzoeken door de arts, en/of doorverwijzen naar het ziekenhuis. Dat zijn even de fysieke zaken.

Het kan zelfs te maken heb in je slaap met je bloeddruk, hartritme, of ademhaling (hyperventilatie) die verstoord is, een beknelde zenuw, of verstrakte spier.....

Ik wil je niet bang maken, maar het gaat juist om het uitsluiten, zodat je meer rust krijgt Je hoeft je echt niet ongerust te maken. Maar ga wel even.

Kan je even laten chequen, en tevens en daarna kijken hoe je dit ook op mentaal en spiritueel vlak kunt behandelen.

Liefs Sita


soulsjourney
Lid
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 01-07-2009 13:03

Bericht door soulsjourney » 18-01-2010 19:08

hoi

ja waarschijnlijk heeft het met mijn rug te maken.
Ik ben koerier bij een grote pakketdienst en wij mogen tot bijna 32 kilo tillen :(

ik doe dat al 5 jaar en het wordt nu gelukkig wat beter bij dat bedrijf maar ik wil ook graag wat anders doen. Ik wordt dit jaar al 33 en wil niet eeuwig pakjes rondbrengen.

Dus ik denk dat het in mijn onderrug zit maar zonder zware klachten kan je niet naar de huisarts. Omdat je tegenwoordig al alles zelf moet betalen en als je bijv een rontgenfoto moet/wil laten maken kan je mooi je no claim betalen. en helaas verdien ik niet veel meer dan het minimumloon

soulsjourney

Sita
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1740
Lid geworden op: 13-02-2008 17:33

Bericht door Sita » 18-01-2010 19:16

Lieve schat,

Ik ben elk jaar mijn no claim kwijt, los van wat voor inkomen dan ook, is je gezondheid belangrijk.
Is het n.l. je rug, dan zijn er betere tiltechnieken.
Maar om in angst weer te gaan slapen, terwijl 'men' je probeert iets duidelijk te maken?
Als je vertrouwen krijgt, kan je jezelf straks afvragen wat je wel wilt doen, en daar naar toewerken. Niet vanuit strijd, maar vertrouwen.
Let dus écht op de signalen van je dromen. Jij bent het waard! Die 'stomme' no-claim, pfff ;)


soulsjourney
Lid
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 01-07-2009 13:03

Bericht door soulsjourney » 18-01-2010 19:32

hoi

ja ik weet het. toch is denk ik mijn werk en oa ook mijn huis 1 van de grootste obstakels :(
Ik heb al heel lang niet meer zo'n droom gehad alleen eergister dus weer alleen was dat dus niet mijn rug maar schouder.

Ik ben bezig om te verhuizen maar het gaat helaas niet zo snel. Ik denk dat er veel dingen gaan veranderen als ik kan verhuizen. Ik heb wel al gedroomd dat ik ging verhuizen dus ik hoop dat dat een (voor)teken is.
Dat was ook deze week.

Mijn onderrug is een probleem. Ik weet dat het ook de energiestroom blokkeerd. Ik heb ooit een shiatsu behandeling gehad. niet om het een of ander of persoonlijk tegen die persoon maar NOOIT weer!! echt niet.
Ik voelde me tijdens die behandeling opeens erg licht en raar te voelen en duizelig en ik ging echt zowat onderuit. Alle energie kwam los pfoe
Toevallig was die man ook een paranormaal genezer en die hield zijn hand voor mijn zonnevlecht en zijn hand deed gewoon zeer hoeveel energie erin gepompt werd.

Als ik kon stoppen met werk dan deed ik het maar helaas is het allemaal in dit land zo geregeld dat je niet kan zeggen ik stop ermee geef me maar een uitkering :(

Toch lijkt het met mijn rug wel beter te gaan. ik probeer er wel op te letten maar er zijn van die dagen dat ik 's avonds bijna niet meer overeind kan komen en ik ben nog maar 32 dus dat wordt wat.

Soulsjourney

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 23-01-2010 14:52

Lieverd ik sluit me bij Sita aan,laat naar je rug/schouders kijken.Je bent er zelf al bewust van dat je werk te zwaar is,zoek nu je deze baan hebt al naar ander werk dat je een eind streep ziet om aan een andere baan te gaan beginnen dan komt het naar jou toe.Voor jij gaat slapen kan jij je dromen veranderen,je droom trainen om controle over de gewonen droom te krijgen.Zoek een krachtdier,een krachtplant,een krachtkleur.Roep deze drie aan voor jij gaat slapen,vraag om versterking vvoor bescherming van je krachtdier,genezing(plant) voor jou rug en schouders,de krachtkleur versterkt jou droomlichaam(zie die kleur om heel jou lichaam) dat er niets jou uit je lichaam kan verstoten.Schrijf deze drie krachten op.Nu ga jij voor het slapen gaan hen aanroepen voor die krachten ,ook drink jij water voor jij naar bed gaat dat je blaas vol raakt dat je wakker wordt om naar toilet te gaan.Of zet een wekker dat jij wakker wordt.Als jij wakker wordt voor het toilet dan ga jij er niet uit blijf liggen in de houding zoals jij wakker wordt.het kan namelijk zijn dat jou bewustzijn nog grotendeels in het droomlichaam is verankerd,waardoor de herinneringen aan de droom nog beschikbaar zijn.Als jij wakker wordt na een droom,vat dan de droom samen in een paar steekwoorden en herhaal die een aantal malen met concentratie ,vaak zijn die steekwoorden genoeg om iets terug te halen.Dan ga jij je krachten aanroepen die jou gaan helpen,denk aan die steek woorden en vraag jou krachten om hulp.En zeg met harden woorden,jij wilt geen pijn,ik wil genezing,ik wil besherming,ik wil mijn krachtveld afgeschermt hebben met mijn krachtkleur.Daarna ga jij slapen met die krachten die jou gaan helpen.En vergeet nooit dat die beschermende kleurenlaag, daar kan niets ongewenst doorheen dringen.Als jij s'morgens wakker wordt,dank jou krachten die aanwezig zijn geweest.Reinig jou zelf door een heerlijke douche te nemen,dan roep jou krachtkleur visualiseer hem om je heen voor heel de dag bescherming. Lieverd dit kan jij iedere dag doen voor bescherming,genezing,precies zoals Sita al zegt jij bent het waard.
Warme groet...
Karin
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

soulsjourney
Lid
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 01-07-2009 13:03

Bericht door soulsjourney » 23-01-2010 17:39

hoi

ja dat vind ik eigenlijk wel een prima idee! dat ga ik proberen.
Dank je!! :)

ik wil al langer proberen mijn dromen op te schrijven maar uiteindelijk doe ik het nooit.

toch gaat het wel beter als een jaar geleden. ik lijk er toch minder last van te hebben. ook wel omdat ik probeer de heel zware dingen zo kort mogelijk te tillen of iemand anders daarvoor te porren. Gelukkig heb je als vrouwelijke koerier het voordeel dat als je lief kijkt en vraagt mannen meestal wel de zware dingen uit je auto pakken. Gelukkig kan ik erg lief kijken :lol:

nou nog een krachtkleur bedenken. indigo speelt al door mijn hoofd of mijn leivelingskleur groen, een krachtplant wordt moeilijker want ik heb niks met planten en bloemen en een krachtdier heb ik al: zwarte panter. daar heb ik een fascinatie mee, vooral omdat ik vroeger ook altijd iets met zwarte katten had of die op de een of rare manier altijd aangeboden kreeg... :roll:

bedankt voor de tips!

Soulsjourney

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 23-01-2010 19:37

Hallo Souljourney,ik begin steeds meer jou naam te snappen,,
De kleur groen werkt rustgevend en stimuleerdt herstel een zeer goede basis kleur om deze te gebruiken.Ook de zwarte panter werkt in jou voordeel hij staat voor de eigen ware macht opeisen,ook staat hij als symbool voor kracht en moed.Hij is klein maar snel en vel,een roofdier klimt in alle bomen om alles te overzien.Met het oog op de gezondheid zouden personen met dit krachtdier moeten leren hun werk te doseren, ook dat is bij jou van toepassing.Panter medicijn zegt jou dat wedegeboorte in aantocht is.iedereen die met panter medicijn werkt zal eveneens grotere diepgang in zijn visie ontwikkelen-op zijn leven,gebeurtenissen of andere mensen.Dit omvat meer dan louter paranormale gaven-het behelst een innerlijk weten.Het gehoor is ook zeer scherp...ontwikkeling helderhorende gaven,andere levends vormen horen.Jou seisoen is winter en jou element is water?Nu jou plant nog indigo neem dan de lavendel,werkt beschermend tegen negatieve energién.HAHA dat lief kijken is ook wat weer bij de panter hoort,het gif wat hij tegen zijn prooi gebruikt is zijn blik en geur.Dit kracht dier is echt wat bij jou past.Ga het proberen ik hoor het graag hoe jou ervaringen hiermee zijn.
Warme groet..Karin
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

soulsjourney
Lid
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 01-07-2009 13:03

Bericht door soulsjourney » 23-01-2010 19:58

hoi

wat leuk karin! ja ik heb iets met zwarte katten en ik heb ooit een zwarte panter in het echt gezien in een duitse dierentuin. zeer mooie dieren. heel mysterieus. echt prachtig.

ja lavendel is mooi, ruikt ook lekker. de enige geur die ik wel kan herkennen. soms ruik ik hier ook een bloemengeur maar ik ben zo slecht in het herkennen van geuren. het lijken wel viooltjes or zo (ik moet daar steeds aan denken dan), heel licht en subtiel geurig. Soms ook geuren die ik niet ken of wel ergens herken maar niet thuis kan brengen. Soms lijkt het wel een lichte mannengeur zoals musk (zoals de deo's voor mannen met musk)

ja ik hoor alles en heb idd een vrij scherp gehoor. ik hoor de klok in andere kamers tikken dwars door gesloten deuren maar alleen als het redelijk stil is of mijn horloge tikken die aan de andere kant van de kamer ligt. Mijn moeder vindt altijd dat ik teveel hoor :oops:

groen is mijn lievelingskleur. ook een kleur van de natuur en als ik het begrepen heb een helende kleur ook.

Toch zijn er naast panters ook andere dieren die voornamelijk in mijn dromen voorkomen zoals een grote mannetjesleeuw met imposante manen en felle ogen die zelfs in het licht oplichten en ook wolven en wolvenjongen heb ik gezien (een wolvenjong liep achter me aan en wou spelen maar ik stuurde hem steeds weg) en ook leeuwinnen (die zaten achter me aan).

Water hoort bij mij ja. ik ben een echte kreeft (28 juni) en water is het element wat er bij hoort. daarnaast heb ik iets met water (waarschijnlijk overgehouden uit een ander leven) en kan ik uren naar water kijken.

Sja een seizoen weet ik niet. winter is leuk zolang ik vrij ben en niet hoef te werken ivm de sneeuw. Toch heb ik liever een warmere periode zoals de lente als er jonge dieren komen en de natuur weer groen wordt. Maar ook zomer en herfst hebben hun charme. dus echt een seizoen heb ik denk ik niet.

Helderhorendheid sja. waarschijnlijk kan ik dat wel alhoewel ik gelezen heb her en der dat het 1 van de moeilijkste dingen is die men kan ontwikkelen. ik heb het 1x meegemaakt dat ik iets uit een andere 'dimensie' hoorde en dat was heel raar. het klinkt een beetje alsof iemand door een tunnel wat zegt maar dat die eigenlijk maar een paar meter verder is. een beetje echoig.

ik weet niet of je het kent maar in westerbork bij het kamp westerbork staan 2 grote schotels (antennes) op de wandelroute en daar kan de ene aan de ene kant wat inroepen (gezicht naar de schotel toe) en de ander kan het horen en dat klinkt ongeveer hetzelfde. heel raar.
Die schotels staan zo'n 100 meter uit elkaar maar je hoort elkaar goed alleen beetje met een kleine echo.

ja ik ben ook benieuwd of ik de zwarte panter eens in mijn dromen zal zien. ze worden steeds gekker. van de week droomde ik al dat ik de gitarist van de rockband Queen (van de overleden zanger freddie mercury) guitar hero wou leren (is een playstation 3 spel)! Ik moest er zelf om lachen want die gitarist is wereldberoemd om zijn gitaarsolos (Brian may). het moet niet gekker worden hahaa

soulsjourney

Plaats reactie

Terug naar “Nachtmerries en Angstige dromen”