Onrustige, angstaanjagende droom

Wordt je schreeuwend wakker, of zwetend, wordt je achtervolgd? Wat zijn er voor enge dingen in je slaap? Misschien heb je de enge dingen in je slaap overwonnen? Kan je het sturen? Deel en leer omgaan met deze dromen.
hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 25-05-2010 12:45

Cailen,heb het van alle kanten zo goed als mogelijk is bekeken en naast elkaar gezet. Ik houd het eerste gevoel heel sterk over, 'k ga het daarom ook precies zo neer zetten, wat behoorlijk gevoelig op jou over kan komen. Als ik het nml in 'verzachtende' bewoordingen zou doen komt het niet bij de kern waar het naar mijn gevoel nu juist (onbewust misschien?)zo heftig om draait diep binnen in jou zelf.

Dat je nu over jouw moeder kan dromen zonder angst gevoelens maar nu nog verdrietig, is een teken dat je het al op een positievere manier aan het verwerken bent, verdriet mag, gaat ook niet over, maar krijgt zijn plekje zachtjes aan.Het erge schrijnende gaat minder voelbaar worden, en maakt het leven voor jou hierdoor wat lichter omdat je aan het aanvaarden bent dat het grote verlies onomkeerbaar is.

De Vrouw die jij daar zag rennen met die angsaanjagende energie er voelbaar omheen, ben jij zelf naar mijn gevoel, symbolisch ben jij op de vlucht voor al die binnenin jouw stormende gevoelens van pijn, verdriet,ook woede van het waarom, waar je nu nog niet helemaal mee om kunt gaan. Onbewuste verwerkings gevoelens,niet alleen om jouw moeders vroege heengaan,maar verscherpt mede daardoor ook alle andere weggestopte emoties,waar we ons lang niet altijd bewust van zijn,zie dit ook aub niet als kritiek!

Niet alles is zo donker/angstig als het lijkt, de maan schijnt,dat kan inhouden dat jij al wel voelt ergens waar het omgaat,maar nog niet scherp genoeg om er handen en voeten aan te geven.De Maan kan ook het natuurlijke levensritme aangeven, het aanvaarden en de energie beleven zoals het leven zich aan jou voordoet,ga er in mee,niet er tegen in, houd dus oa in om met alle pijn,rouw, teleurstellingen enz om te leren gaan,wordt het minder zwaar ook binnen in.

De baby kan jouw innerlijk kind zijn die zich erg gekwetst voelt en genezing nodig heeft in alles wat het nog aan pijnlijke emoties bij zich heeft opgeslagen,kan onbewust zo gegaan zijn.
Dat jij het niet kon redden doordat je vastgehouden werd, zou dat misschien kunnen betekenen om eens op een afstandje naar jou zelf te kijken, zo objectief mogelijk eerlijk je binnenste onder ogen te zien? Negatieve zowel positieve gevoens horen daar bij hoor!
Misschien verstop jij je te veel achter een houding van flink zijn naar buiten toe, niet 'zeuren'klagen etc. ik red me wel? Geeft niet,maar de kans bestaat dat je er dan niet aan toekomt zonder daar erg in te hebben,jouw gewonde gevoelens te helen en los te laten zie je.Misschien helpt dit, vraag je af welke gevoelens je hebt,Of hebben de gevoelens jou?
Je wilt het innerlijk kind in jou beschermen en in veiligheid brengen, maar de ontbinding van het kind in de lelie wil jou zeggen dat eerst het oude moet worden geheeld, dan kan het worden los gelaten, en het nieuwe (opgeluchte!) lichtere gevoel daar voor in de plaats komen.Dan is er eindelijk plaats om weer het onbevangene van hoe je echte ik is uit te kunnen leven in jouw volwassen zijn, in het NU ook toe kan passen zonder beklemmingen/remmingen.

De lelie kan ook betekenen om je net als een bloem te openen, je innerlijk ook naar buiten toe te laten zien, op een liefdevolle wijze over jezelf te praten, levensenergie delen, dan kunnen geven, maar ook ontvangen. (dit kan zonder je hele hebben en houwen op straat te leggen he!)
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 25-05-2010 20:59

die goede nachtrust is niet aan mijn bed verschenen helaas.....maar goed... nieuwe nacht, nieuwe kansen...hihi

Groetjes,
Cailen
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

Plaats reactie

Terug naar “Nachtmerries en Angstige dromen”