Onrustige, angstaanjagende droom

Wordt je schreeuwend wakker, of zwetend, wordt je achtervolgd? Wat zijn er voor enge dingen in je slaap? Misschien heb je de enge dingen in je slaap overwonnen? Kan je het sturen? Deel en leer omgaan met deze dromen.
Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Onrustige, angstaanjagende droom

Bericht door Cailen » 24-05-2010 06:38

Gatver, het was vannacht weer eens zover.
Ik droomde over het overlijden van mijn moeder, nu komt dat wel vaker voor en dat is verdrietig, maar niet angstig (althans inmiddels niet meer), maar nu door die droom heen rende er een vrouw heel bang door het bos heen met een kindje op haar arm. Het bos was donker en kil en de nachtelijke geluiden van uilen en krakende takjes van dieren die op jacht zijn naar eten waren aanwezig. Wat maneschijn viel tussen de bomen door, waardoor je goed kon zien wat er gebeurde. Op het gezicht van die vrouw was doodsangst af te lezen. Waarvoor je op de vlucht was kon ik niet zien, maar ik kon wel een hele boosaardige, angstaanjagende energie voelen.
Dan staat die vrouw ineens niet meer in het bos, maar op de stoep bij een weg waar ik vroeger overstak naar school toe. Ze keek uit op een pad langs een kinderboerderijtje aan de linker kant en een grote vijver aan de rechter kant. Ze loopt naar de vijver toe en stapt met het kindje in haar armen in het water. Ik probeer haar tegen te houden, maar ik word op één of andere manier vast gehouden, weet niet waardoor. Ze waadt door het water heen richting een hele grote lelie. Daar legt ze haar kindje in en verdwijnt ze zelf onder water en komt niet meer boven. Dan kan ik loskomen en ik spring in het water om naar het kindje te komen. Het kindje huilt, maar ik kom niet vooruit. Het is net of ik onder water word vastgehouden. Met veel pijn en moeite weet ik toch de lelie te bereiken en als ik daar kom en in de lelie kijk, is het kindje dood en in staat van ontbinding....
Gelukkig werd ik toen eindelijk wakker met een bed overhoop en ik zo ongeveer overdwars in mijn bed. Bah....!

Blessed be,
Cailen
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 24-05-2010 18:53

Ik zit je droom te lezen en voel gelijk de band tussen je moeder en jou.
Die vrouw lijkt me je moeder die zoekt in een donker (tegenslag, obstakels, mogelijk het einde van een fase) bos (het leven, of het onbekende onbewuste zoeken naar iets) ze rent weg voor iets met jou in haar armen?
Ze wil je een veilige plek geven waar jij de weg weet en je kan redden, de plek waar jij altijd overstak om naar school te gaan.
Naar het water, wat gevoelens symboliseren en een waterlelie dat voor zorg, verdriet en rouw staat (heb ik even opgezocht)
Jij ligt daar in en zij verdwijnt met het idee daar je veiligheid te kunnen vinden.
Wat ik er verder bij voel is dat jij je net zo hebt voelen verdwijnen toen je moeder overleed. Diep weg en het idee hebbend dat niemand je kon helpen ook al deden ze zo hun best. Je zag het wel maar het lukte hen niet.

Het lijkt mij een verwerking van het verdriet dat je toen gevoeld hebt en nu even weer boven voelt komen.
Voelt ook voor mij heel heftig, niet alleen wat je in je droom zag en beleefde, maar vooral wat ik tussen de regels door ervaar.

Hoop dat je mijn uitleg kunt begrijpen en dat ik het niet te heftig voor je opgeschreven heb.
Het is mijn gevoel bij jou droom.

Knuffel van mij, even een hele stevige OOO Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 24-05-2010 19:12

Euhm....ja...ik snap je uitleg....en hij komt ook binnen (maar je had dit niet anders kunnen verwoorden)...ikke..euhm........
O die is heftig...ik ga er nu liever even niet op in...

Dank voor je knuffel,
Cailen
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 24-05-2010 19:24

Het spijt me dat ik je pijn doe met mijn woorden, maar is ook niet niks wat ik hier ervaar.
Je hoeft ook niks te zeggen hier, is geheel aan jou of je iets erover wilt zeggen.
Als ik helemaal fout zit dan komt het omdat dat het is wat ik erbij ervaar, is zeker geen waarheid.
Jij bent de gene die het kan interpreteren en niemand anders en ook JIJ alleen beslist of je er iets mee kan en wilt.

Liefs van mij
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 24-05-2010 19:41

Cailen, ik was ook met jouw heftige droom bezig, maar wil je het er nu nog wel bij hebben?

Mooi de uitleg/gevoelens van jou Wilma! Heel raak,kon ook niet anders lijkt me bij deze droom.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 24-05-2010 19:57

wiba schreef:Het spijt me dat ik je pijn doe met mijn woorden, maar is ook niet niks wat ik hier ervaar.
Je hoeft ook niks te zeggen hier, is geheel aan jou of je iets erover wilt zeggen.
Als ik helemaal fout zit dan komt het omdat dat het is wat ik erbij ervaar, is zeker geen waarheid.
Jij bent de gene die het kan interpreteren en niemand anders en ook JIJ alleen beslist of je er iets mee kan en wilt.

Liefs van mij
Je doet me er geen pijn mee, maar ja...mijn moeder dat ligt nog erg gevoelig en alle verdriet komt dan boven....voel je ajb niet schuldig.
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 24-05-2010 19:58

hannie schreef:Cailen, ik was ook met jouw heftige droom bezig, maar wil je het er nu nog wel bij hebben?

Mooi de uitleg/gevoelens van jou Wilma! Heel raak,kon ook niet anders lijkt me bij deze droom.
Ja hoor Hannie, graag zelfs....
Alleen weet i niet of ik er gelijk op reageer...wil het even laten zakken..
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 24-05-2010 20:49

Prima meid, je hoeft er ook echt niet uitgebreid op te reageren he, dit is van jou. Alleen is het leuk om even te weten of je er mee uit de voeten/gevoelens kan of niet weet je.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 24-05-2010 20:51

Wees jezelf lieverd, praat als je wilt, huil als het nodig is, zoek een knuffel als dat je steun geeft, een luisterend oor kan je hier vinden en zwijg als dat het beste voelt voor jou.
Afbeelding
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 24-05-2010 21:01

* CAILEN TREKT IEDEREEN HIER EVEN DOOR HET BEELDSCHERM OM EEN DIKKE KNUFFEL TE GEVEN*
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

Plaats reactie

Terug naar “Nachtmerries en Angstige dromen”