Draad uit keel/maag trekken

Wordt je schreeuwend wakker, of zwetend, wordt je achtervolgd? Wat zijn er voor enge dingen in je slaap? Misschien heb je de enge dingen in je slaap overwonnen? Kan je het sturen? Deel en leer omgaan met deze dromen.
Plaats reactie
Zina
Lid
Lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 09-07-2010 11:30

Draad uit keel/maag trekken

Bericht door Zina » 14-07-2010 09:48

Ik droom heel vaak dat ik hele lange haren of draden vanuit mijn maag door m'n keel eruit wil trekken, zoals vannacht ook weer.
Het voelt heel eigenaardig en soms voelt het alsof de maag er uit wordt getrokken, de draad voelt je echt helemaal naar boven toe worden getrokken, en als je het er dan uit hebt ziet het er vies en griezelig uit, soms met bloed. (hopelijk zit je niet net te eten :oops: ).
De draad brak vannacht ook een keer af en ik dacht, dat zal me niet gebeuren, en ik trok het uiteinde gewoon verder en toen was 't eruit.
Ook had ik het gevoel dat m'n keel en mond helemaal geblokkeerd was met taai slijm enzo..baaaaaaah vies. :roll:
Betekent dat soms dat ik me geblokkeerd voel ofzo, ik kan er verder niet zoveel over terugvinden in de online dream dictionaries (die ik nogal 's raadpleeg). Maar daar staan zoveel verschillende uitleggingen, dat je door de bomen 't bos niet meer ziet.
Ik vond wel 1 uitleg die erg opvallend was namelijk dat ik iets niet had moeten zeggen, wat ik wel heb gedaan. En dat klopt :oops:
Laat m'n emoties nogal 's overheersen, vooral naar mijn grote liefde toe.
Gelukkig weet hij hoe ik in elkaar zit maar ik moet wel oppassen die emoties niet te veel de overhand te laten nemen. Kijk..misschien heb ik zelf de uitleg al gegeven nu van mijn droom..
hebben jullie nog ideeën of heeft iemand ooit een soortgelijke droom gehad misschien?
..music serves to heal the soul..

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 14-07-2010 11:55

Gátsie wat erg zo'n droom! :shock: Ben niet gauw misselijk van iets, maar hier liever niet te lang bij denken,je hebt het wel erg beeldend weer gegeven.... :lol: terecht hoor.

Naast wat jij zelf er al uit haalde lijkt het er naar mijn gevoel meer op dat er heel wat 'zwaar'op de maag ligt aan gevoelens wat je niet verteren kan. Ook je mond en keel vol wijst daar op een blokkade,de doorgang is verspert. Je kan je niet totaal uiten zoals je graag zou willen en ook goed is om te doen.
Het komt echt je strot uit zo hoog zit het jezelf.
Eigenlijk zit je te springen om dat alles er eens uit te kunnen gooien, maar dat lukt (nog) niet, vandaar het er dan zelf uit proberen te trekken.
Wat zit er misschien onbewust dwars kan je je afvragen, niet altijd kennen we onze eigen diepste roerselen he, of durven er niet mee voor de dag te komen, terwijl we bijv. denken nergens last van te hebben.
Zonder je emoties te veel te laten overheersen,kan je proberen dit evenwichtiger naar de ander te uiten misschien, zónder je zelf te blokkeren tegelijkertijd, of de ander er mee te kwetsen bijna.
Misschien kan je hier iets mee.
liefs hannie

Heb zelf wel meer dan eens gevoeld/gedroomd als of ik stikte doordat mijn keel dicht gedrukt werd, werd er echt naar lucht happend wakker door,en ook mond vol 'haren' gevoel brrr!! Dat was echter heel logisch te verklaren omdat oa toen in 8 maanden tijd 4 fam.leden stierven waaronder mijn moeder en een tante die als een tweede moeder voor me was mijn leven lang al. Dan weet je je echt even geen raad met alle emoties natuurlijk. Is nu 13 jaar geleden, maar blijft me erg bij, al heb 'k er totaal geen last meer van.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Zina
Lid
Lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 09-07-2010 11:30

Bericht door Zina » 14-07-2010 19:11

Ik begrijp je uitleg helemaal en ja..je hebt gelijk. Er zitten me dingen goed dwars en soms gooi ik het eruit maar krijg dan de respons van dat 'het allemaal wel meevalt.' En toch zit 't me hoog, ja..
En in jouw geval met jou droom, is ook ongeveer in die trant, teveel emoties in korte tijd en niet weten hoe je ze kunt 'verteren', het is een boel wat een mens moet verteren soms hé meis. En soms lukt dat helaas niet zomaar,
en komt het er in je dromen weer uit..
Pfff..dank je Hannie..voor je mooie en duidelijke antwoord!
..music serves to heal the soul..

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 14-07-2010 20:23

Graag gedaan hoor Zina.
Blij dat het voor jouw gevoel duidelijk is en je er mee uit de voeten kan. Het zou best eens zo kunnen zijn nu, dat je door jouw droom waar je dus nu mee bezig bent, strakjes nog meer duidelijk wordt. :idea: :idea:
Onbewust werkt dat ook weer door he, en vooral in de slaap.

Ja meid, iedereen zal het wel eens vaker meegemaakt hebben in zijn/haar leven, dat er zoveel verwerkt moet worden in een korte tijd, dat we het even niet gelijkmatig een plaats kunnen geven.

HAHAHA :lol: :lol: niet meer zóóó viesssss dromen hoor, al of niet gegeten werkt het behoorlijk op de maag inhoud! :oops:
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Zina
Lid
Lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 09-07-2010 11:30

Bericht door Zina » 14-07-2010 22:00

Beloof ik, hahahaha! :lol: Dank je wel! :D
..music serves to heal the soul..

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 16-07-2010 15:43

Dit klinkt echt eng!! ik had er laatst ook over zoiets gedroomd.. maar dat kwam door een film die ik had gekeken waar zoiets gebeurde. Misschien ken je de film The Ring, maar daar trekt ze een soort kettinkje uit haar keel.. egt GOORR!!
maar ik weet niet wat jouw droom heeft te betekenen. Sorry.
xx(L)
frozen eyes can't cry

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 16-07-2010 15:58

Dan dit maar niet vlak voor het slapen gaan nog eens lezen he Annoes, :lol:
Anders moet je misschien een 'bakje' meenemen, voor het geval dat.... :oops:
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 16-07-2010 15:59

hannie schreef:Dan dit maar niet vlak voor het slapen gaan nog eens lezen he Annoes, :lol:
Anders moet je misschien een 'bakje' meenemen, voor het geval dat.... :oops:
hahaha.. ik keek die film toen ik alleen thuis was met die regen.. uhm.. zondag:P toen was het hier bij ons egt slecht en ik was dus alleen.
Ik was doodbang man.. ik ga nooit meer die film alleen kijken:P
hihihi
xx
frozen eyes can't cry

Zina
Lid
Lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 09-07-2010 11:30

Bericht door Zina » 16-07-2010 16:56

Ach ja..het is iets wat ik overigens vaker droom. Laten we zeggen 'dat er iets uit moet.' Op geestelijk niveau dan. En dat is ook zo. Als het eruit moet en er wordt niet naar geluisterd als je het eruit gooit, dan krijg je dit soort dromen..dan krijg je 't zelf op je bordje. Dus misschien een andere manier zien te vinden om met bepaalde zaken die je dwars zitten om te gaan.
En dat je overigens niet kunt verwachten altijd in andermans hoofd te kijken. Iemands gedrag kan voor die persoon heel normaal zijn, voor mij niet. Dan wil je daar je hart over luchten, en dan wordt daar heel anders naar gekeken. Kortom zij zien dat anders, namelijk veel minder erg dan ik wel niet denk. Gaat overigens over heel normale dagelijkse dingen.
En dan krijg je toch dit soort dromen als het je raakt.
..music serves to heal the soul..

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 16-07-2010 17:14

Dat is ook zo Zina zoals je het zegt. Het is alleen soms zo verbazend op welke manier of beelden het er dan in dromen uitkomt he.
Juist omdat veel beelden/situaties in dromen vaak symbolisch zijn, is het dan heel moeilijk soms voor ons zelf om daar de boodschap in te herkennen, om er dan ook iets mee te kunnen gaan doen.

En het gaat vaak ook over gewone dingen in het leven, waarin we stagneren óf juist verder gaan in een bepaalde ontwikkeling. 'k Zou mijn eigen vele dromen niet graag meer willen missen, heeft me al zo ontzettend veel duidelijk gemaakt in het leven, en welke kant het op 'moet'of gaat.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Plaats reactie

Terug naar “Nachtmerries en Angstige dromen”