In de grot

Wordt je schreeuwend wakker, of zwetend, wordt je achtervolgd? Wat zijn er voor enge dingen in je slaap? Misschien heb je de enge dingen in je slaap overwonnen? Kan je het sturen? Deel en leer omgaan met deze dromen.
Plaats reactie
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

In de grot

Bericht door wiba » 31-08-2010 18:12

Jullie willen zo graag een droom van mij, maar die geliefde is veranderd in een engerd :cry:

Dit heb ik vannacht gedroomd en ik was er heel erg bang en ALLEEN, voelde me verloren en zag geen lichtpuntje hoe hier uit te komen.

Ik liep met een groep in een grot, leuk op vakantie toch? Lekker donker en spannend. Met zo'n lampje op het voorhoofd liepen we daar, maar de vleermuizen vonden die lampen ook er interessants en vielen ons aan, iedereen werd aangevallen, maar ze kwamen vlak langs hun hoofden. Maar mij raakten ze wel elke keer, overal beten ze me. Men zei dat ik nu hondsdolheid zal gaan krijgen. Hoefde niet naar een dokter voor medicijnen, maar alleen bellen dat ik het had. Er waren geen medicijnen voor.
Ineens had ik in de gaten dat de groep steeds kleiner werd en dat niemand meer bij me wilde lopen, bang voor besmetting door mij als ik ze aan zou raken. En ja duurde niet lang voor ik alleen liep en bang was. Zoekende naar iedereen en mijn lampje begon ook te knipperen en in kracht af te nemen. Ik moest alleen de uitgang maar vinden maar wist niet hoe en waar het was.
Ben ergens gaan liggen en heb mijn lampje uitgedaan om het te sparen. En ben ik slaap gevallen. Toen ik wakker werd ben ik heel lang gaan zoeken en veel gangetjes door gekropen te zijn zag ik licht en de uitgang. Helaas was het afgeschermd, niemand mocht er in of uit. Levens gevaarlijke dieren leefden daar in die grot en er had eigenlijk niemand in gemogen. Ze hoorden me niet roepen en niemand vertelde dat ik er nog in zat.
Wat heb ik gehuild en dacht dat ik daar dood zou gaan, want er was geen water of eten binnen.
Ben toch gaan zoeken naar eten toen ik begreep dat ik voor de buitenwereld niet bestond en ben een hele stijle trap opgelopen. Daar was een hindoestaans altaar, met veel beelden van hindoe goden en bloemen en kaarsjes die branden. Dus er kwamen mensen en ze brachten offers aan de goden, eten en drinken en ik wist waarvoor het daar lag maar had te veel honger en dorst en ik nam het. Me erg schuldig voelend maar dacht dat het wel begrepen werd.
Ik heb dagen misschien wel weken gewacht tot ik iemand zou tegen komen die er offers zou brengen, ben daar niet weggegaan, maar altijd als ik sliep werd het ververst of aangevuld. Maar niemand die zich om mij bekommerde............
Zo werd ik wakker badend in het zweet, me leeg voelend, maar niet echt afgewezen ofzo, alleen heel erg alleen, niet eenzaam, maar alleen.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 31-08-2010 19:49

Bah! Kan me voorstellen dat je je dan niet prettig voelt nee....hopen dat je vannacht weer over die geliefde kan dromen...anders die Jade misschien weer even afdoen?
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Re: In de grot

Bericht door hannie » 31-08-2010 20:18

wiba schreef:Jullie willen zo graag een droom van mij, maar die geliefde is veranderd in een engerd :cry:
Dit heb ik vannacht gedroomd en ik was er heel erg bang en ALLEEN, voelde me verloren en zag geen lichtpuntje hoe hier uit te komen
Deze hele droom Wilma, :shock: met alle echt enge symbolen er in wijst ook weer op een behoorlijk transformatie proces.
Het ontbreekt me gewoon aan tijd jammer genoeg, zou hem graag willen 'ontleden' :lol: omdat er zo heel veel in voor komt.
(net als meer dromen van anderen hier trouwens)

Maar de symboliek van die geliefde he, niet treuren meid, is er ook nog in jouw buurt hoor! :D
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Re: In de grot

Bericht door wiba » 31-08-2010 20:27

Deze hele droom Wilma, :shock: met alle echt enge symbolen er in wijst ook weer op een behoorlijk transformatie proces.
Het ontbreekt me gewoon aan tijd jammer genoeg, zou hem graag willen 'ontleden' :lol: omdat er zo heel veel in voor komt.
(net als meer dromen van anderen hier trouwens)

Maar de symboliek van die geliefde he, niet treuren meid, is er ook nog in jouw buurt hoor! :D
Ik heb geduld hoor Hannie al ben ik wel benieuwd wat er weer uit te halen is.

Enne wat die geliefde betreft, daar treur ik niet om hoor, die is eigenlijk altijd heel dicht bij, want ik ben altijd bij mezelf in de buurt en daar houd ik toch wel heel veel van. Ik, mij en mezelf houden van elkaar en zorgen er wel voor dat we altijd weer in evenwicht komen. :wink:
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 31-08-2010 20:31

Cailen schreef:Bah! Kan me voorstellen dat je je dan niet prettig voelt nee....hopen dat je vannacht weer over die geliefde kan dromen...anders die Jade misschien weer even afdoen?
Ben eigenwijs en wil de effecten wel even blijven voelen, is wel een openbaring eigenlijk. Ook al voelt het angstig, ik weet dat het me ergens zal brengen.
Ik droom altijd wel maar kon ze meestal niet goed herinneren, nu dus wel, geen idee hoe lang het duurt, maar wil ze graag ervaren, ben er niet bang voor en wil graag ontdekken.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 31-08-2010 20:33

:lol: :lol: Dacht ik al van jou ergens...Is Prima! Kijk maar wat er op je af komt!
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 08-09-2010 11:48

De vleermuis zou staan voor wedergeboorte, maar ook voor demonen en ergenissen.
De hondsdolheid voor innerlijke woede.
Het alleen zijn voor afgewezen voelen.
En de grot voor wisselende vriendschappen en verandering in comfort dat tot armoede kan leiden.

Klinkt allemaal niet zo rooskleurig, maar heb geen idee waar ik dat allemaal naar kan herleiden in mijn leven.
Blijft me wel bezig houden daarom.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Plaats reactie

Terug naar “Nachtmerries en Angstige dromen”