Niemand kunnen vertrouwen

Wordt je schreeuwend wakker, of zwetend, wordt je achtervolgd? Wat zijn er voor enge dingen in je slaap? Misschien heb je de enge dingen in je slaap overwonnen? Kan je het sturen? Deel en leer omgaan met deze dromen.
Plaats reactie
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Niemand kunnen vertrouwen

Bericht door wiba » 24-08-2011 23:06

Ik ben in een kloosterachtig ziekenhuis. Veel lange gangen met deuren die naar kamers leiden. In de gang is niemand, maar ik wordt geweigerd als ik een paar deuren open wil doen. Ik ben niet welkom omdat men met van alles bezig is en mij er niet bij kan gebruiken.
Ik voel achterdocht opkomen, een gevoel dat er iets niet klopt.
Ik wil in de lift naar een andere verdieping om daar hulp te vragen voor wat mij bezig houd. Ik kan niet verder als ik niemand hierover gesproken heb. Geen idee waar het over ging hoor.
Maar in de lift stond mijn vader en de rest van de ruimte is volgepakt met kratten, van hout en van plastic. Ik kan er niet bij in.
Mijn vader zei dat nog maar ik zag wel een klein gaatje waar ik kon staan. Mijn vader zei dat ik er niet bij mocht en stuurde me weg.
Maar toen ik dat weigerde en al tegen de kratten aangedrukt stond kwam mijn moeder op de gang en dwong mij om naar buiten te komen. Ik moest luisteren want anders overkwam mij iets. Ik lachte erom maar dat verging me al snel want mijn moeder zette mij een pistool op mijn slaap. Nu moest ik wel luisteren want dit was menis zo merkte ik.
Ik was zo bang en begon te huilen, was helemaal overstuur en rende door de lange gangen en schreeuwde: "Je kan hier ook niemand vertrouwen, zelfs mijn eigen ouders niet"

Toen werd ik huilend wakker, in het bed bij mijn ouders. Ik was dat weekend bij hen, na hele lange tijd, weer een nachtje gebleven.
Ik was er nog een hele tijd vervelend van maar toen ik het eenmaal verteld had tegen mijn ouders en zij er om moesten lachen maar wel begrepen dat dat heel benauwd voor mij was zakte het rot gevoel af en ben ik een lekker bakkie koffie met ze gaan drinken.
Gelukkig dacht ik dat het maar een droom was
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 21-09-2011 00:26

Ik droom de laatste tijd heel veel en ook vaak over mijn ouders.
Het zou best eens kunnen dat ik me ergens los van probeer te maken, mijn eigen weg moet volgen en daar mijn voorbeelden in mijn leven bij los moet laten.
Denk dat het zoiets moet zijn bij deze droom.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Hans.
Lid
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 06-02-2013 17:12

Bericht door Hans. » 07-02-2013 14:52

Hoi

Als je droomt dat je in een klooster bent, dan heb je behoefte aan spirituele steun en koestering.
Droom je over een ziekenhuis, dan maak je je zorgen omdat je het gevoel hebt dat je niet grondig genoeg hebt gewerkt aan een huidig project of je eigen ik
Dit lijkt wel een combintie van het ziekenhuis en het klooster

Loop je door een lange gang of meerdere gangen kan dat ook je frustratie symboliseren in je poging te ontsnappen aan een terugkerende situatie in je leven.

Een open deur staat voor een nieuwe kans. Loop je door de open deur, dan neem je die kans.

Zijn er veel deuren waaruit je kunt kiezen, dan sta je in je leven voor een lastige beslissing, maar geen een deur wil er open, wat kan betekeken dat je eerst die oudere beslissing verwerken moet of oplossen.

Een lift staat in je droom voor welke richting je leven opgaat.
Je wordt gedwongen om nergens heen te gaan, je vader houd je tegen je moeder ook, het lijkt wel of je eerst je problemen moet verwerken voor je verder mag gaan, je moeder gebruikt er zels nog een pistool bij.

Zie je je vader in je droom, dan staat dit voor autoriteit en bescherming. Je mag meer op jezelf steunen.
Dat is mooi vind ik als je het probleem hebt opgelost mag je mee.

De moeder in je droom kan ook de kracht in jezelf symboliseren die je voortstuwt en inspireert. Het is de intuïtie en kennis die diep in jezelf huist.
Ja dat is zo het antwoord en de kracht zit in je zelf.

Droom je over een pistool, dan voel je je onder druk gezet door een man, of iets anders.

Dit symbool kan ook staan voor onderdrukte angst en de behoefte aan bescherming.

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten Hans.
Mijn leven heeft mij gemaakt wat ik nu ben

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 08-02-2013 16:24

Hoi Hans

Leuk dat je reageert op mijn droom. Het is al lang geleden en wist het al niet eens meer.
Ik kan me wel enigzins vinden in wat je hier beschrijft.
Soms is het zo benauwd een droom net of het echt is en dan is het fijn om het even te delen hier. En als ik dan zo'n mooie verklaring krijg dan helpt het wel om nog eens naar mezelf te kijken.

Dank groeten Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Plaats reactie

Terug naar “Nachtmerries en Angstige dromen”