Mijn ex

Droom je van je geliefden? Je partner, een expartner, of een ander? Is je partner vreemdgegaan? Deel je ervaring en wat voor advies kan je een ander geven met deze dromen?
Plaats reactie
Jizzle
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 23-08-2010 14:00

Mijn ex

Bericht door Jizzle » 23-08-2010 15:11

Ik heb een periode gehad dat ik heel veel droomde over mn ex terwijl ik voor mijn gevoel helemaal niet met hem bezig was. Hij zit ook in een relatie dus ik snap er echt niks van. ? ? Maar okeey......

De eerste droom was bij mij thuis. We stonden in de keuken te praten en hij hield me toen vast en fluisterde in mn oor dat hij van me hield en dat ik hem echt moest geloven. We stonden naast mn wasmaschine en begonnen te zoenen als verliefde pubers. Opeens ging zijn mobiel en hij wilde niet opnemen maar deed dat toch en zijnn hele gezichtsuitdrukking veranderde hij zag er heel ongelukkig uit tijdens het telfoontje maar hij zei niks. Toen ik wakker werd voelde het net alsof hij er echt was geweest en ik voelde me heel happy die ochtend.

De 2de keer droomde ik dat ik op school was in de klas en hij was er ook we kregen een opdracht en uit het niets verschijnt mn kind ook in de klas van 3 jaar oud toen. We keken elkaar aan heel diep i de ogen maar we zeiden allbei niks en toen gaf hij me een zoen en mn zoontje die zei ineens van zeg dan gewoon dat je van hem houd zoiets.. ? Het was toen pauze en we liepen hand in hand richting de kantine maar dar aangekomen was hij dicht. En ineens was ik mn kind kwijt. Kon hem niet vinden alleen een schoen? Uiteindelijk vond ik hem terug en trok zn schoen aan en ging weg de rest herriner ik me niet. Wat me opviel in die droom was dat ik een fel rode bloem in mn haar had zitten.

De keer daarop droomde ik dat we ook hand in hand liepen en ik vroeg hem of het wel okey was omdat hij in het echt en ook in mn droom dus een relatie heeft. En hij glimlachte toen naar me maar zei niks. Vervolgens loopt hij naar het toilet of badkamer ergens waar er een wastafel stond en hij waste zijn handen toen viel me op dat hij een enorme gouden armband omhad en ik had zoiets van wat moet hij nou met zo een gigantische gouden armband? Want in het echt is hij niet zo een bling bling type en dat wist ik dus ook in mn droom. Ik weet de rest niet meer van deze droom helaas.

Ik droomde ook een keer dat ik in een auto reed met mn ex en het volgende dat ik me herriner is dat ik iemand tegenkwam uit het verleden die in het echt niet echt een echte vriendin is maar doet alsof en ineens was mn ex weg en liep ik richting mn huis. Toen ik aankwam was er brand bij de buren. De rest weet ik ook niet meer.


ELke droom die ik heb met hem lijkt net echt en als ik wakker word voel ik me ook heel goed. Tenminste als het een goede droom is geweest wan tik droomde ook een tijdje dat het niet goed met hem ging maar dat hij dat probeerd te verbergen voor mij.


Ik droom ook wel vaker en dan komen ze uit en meestal weet ik wel wat ik met mn dromen moet maar deze snap ik echt niet. We zijn al 10 jaar uitelkaar en ben ook helemaal niet met hem bezig maar hij heeft wel een heeel speciaal plekje in mijn hart en ik denk andersom ook.

Wie kan mij helpennnnnn ?
Groetjesss

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 23-08-2010 18:42

Hoi Jizzle

Ik ben geen dromen expert hoor maar als ik op dromen reageer is het wat ik er bij voel en is dus geheel mijn eigen interpretatie van de woorden die er geschreven worden.

Wat ik er bij ervaar is:
Er zullen hele leuke tijden samen geweest zijn met je ex. Het kan zijn dat je nu een nieuwe relatie hebt of behoefte eraan hebt. Zou het kunnen dat je dingen herkend? Gevoelens die je toen bij je ex had en dat het een heel fijn geborgen gevoel had, zoals je schrijft alsof je weer helemaal verliefd bent. Dezelfde gevoelens hebt of er naar verlangt?

Je zoontje was ineens weg, maar je vond hem ook weer terug.
Kan het zijn dat je een innerlijk gevoel zoekt, op zoek bent naar je innerlijk kind?
Een puur, intuitief gevoel waar je behoefte aan hebt?

De gouden armband zou kunnen zijn dat je graag zichtbaar wilt zijn, je niet goed kunt uiten in de situatie waar je nu in zit?

Dit is wat er bij me opkomt als ik je dromen lees.
Hoop dat je er iets mee kunt, is het niet zo dan leg het naast je neer.

Groetjes Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Jizzle
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 23-08-2010 14:00

Bericht door Jizzle » 23-08-2010 19:39

Hi Wiba bedankt voor je antwoord!


Ik was op dat moment vrijgezel en had ook niet de behoefte aan een relatie. En ik vond het vreemd omdat ik hem al bijna 11 jaar ken en in 7 jaar tijd maar 3 keer over hem gedroomd had. En in het begin was ik juist heel veel met hem bezig. Wat dus logisch zou zijn als ik toen over hem droomde. Toen was ik helemaal niet met hem bezig en toch droomde ik over hem. ?

Het zou best kunnen dat ik op zoek ben naar mn innerlijk maar waarom heb ik dan dat stukje van mn kind en dat van mn ex in 1 droom?

En als ik dan los de symbolen opzoek online komt het wel overeen met datgene wat ik dacht... Dat hij nog steeds van me houdt. oops

Maaar ik zoek het dus helemaal in de verkeerde hoek?

Ik hoop dat er nog een paar antwoorden komen zodat ik ze kan vergelijken.

Alsnog bedankt Wiba )

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 23-08-2010 21:21

Je neemt de persoon die er in voor komt te letterlijk. Dit heeft niks met hem zelf te maken, maar met jou gevoelens.
De gevoelens die jij had toen je bij hem was. De tijd dat het zo fijn voelde bij hem.
Hij heeft nu niks meer met jou te maken en is ook niet belangrijk hierin.
Allen hoe jij je voelt of wilt voelen.
Je zegt dat je vrijgezel was en het kan zijn dat je verlangde naar de intense gevoelens toen je verliefd was.
Dan hoef je nog geen behoefte aan een relatie te hebben, maar geliefd willen zijn, bij iemand willen horen, gewaardeerd worden, wat je meemaakt met iemand willen delen, zelf willen zorgen en delen met iemand. Liefde willen geven.
Niet speciaal aan hem, maar in het algemeen.
Je zegt dat je dan over hem zou moeten dromen toen je nog veel met hem bezig was. Ik denk dat het daar nu helemaal niet mee te maken heeft. Toen was dat verwerking om van hem los te komen.
Nu droom je het omdat je dat zelfde gevoel nodig hebt om je goed te voelen. Asl herkenning zeg maar.

Het stukje met je kind is misschien je eigen innerlijke kind die jou aanspreekt, die puur en rein wil zijn. Dus weer niet letterlijk je eigen kind maar het kind in jou dat je aanspreekt.

De symbolen die jij bedoeld kan ik niet goed plaatsen. Je komt tot de conclusie dat hij nog van je houd?
Hoe en waar heb je dat uit opgemerkt dan? Welke symbolen?
Wat ik interpreteer is dat jij graag wilt houden van, dat jij zelf veel te geven hebt, heel veel zelfs en dat je er niet goed vorm aan kunt geven.
Je zegt al dat je je gevoelens moeilijk kunt uiten, dus denk dat je dat uit deze dromen kunt leren, dat je daar beter mee om zou kunnen willen gaan.

Neem de personen en situaties niet te letterlijk meid, het heeft vaak met diepere lagen in je onder bewust zijn te maken.
Ik hoop ook dat er meerdere inzichten komen zodat jij de puzzel kunt leggen met al die stukjes.

Groetjes Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Plaats reactie

Terug naar “Dromen over (ex)relaties, sex en bedrog”