jajajaja kga evens terug een droom weergeven

Heb je voorspellende dromen? Dromen over wonderbaarlijke genezingen? Deze dromen hebben vaak veel meer kleur dan de andere dromen en zullen je ook bij blijven. Deel je droom graag hier.
Plaats reactie
allisa26
Lid
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 05-09-2009 12:33

jajajaja kga evens terug een droom weergeven

Bericht door allisa26 » 22-07-2010 13:20

deze annalyseer ik gelijk niet. naar mijn gevoel niet nodig.
lijkt niet zo een soort droom. of ja ik weet niet
in elk geval na dit hier op te schrijven laat ik die droom lekker los :D
ook even info naar mijn gevoel was het geen verwerkingsdroom
niet echt een droom tot nut voor mezelf of ik heb er in gevoelsband niets mee. vandaar ik het ook niet annalyseer.

oke...wat ik me nog herrinner ...

het was geen oorlog dat niet,
ook een feest kwam aan bod met familie en zo
maar op een nacht sliepen we ....ik kom wakker en het huis was bezet met natzie's die waren niet lief ivm hun intensie's...
wij allemaal probeerden ons daar van los te maken, te vluchten
zo regelden we stiekem allerlij dingen.
en ja gelukkig bestond gsm
toen hoorden we dat ze al in een huis hadden toegeslagen en dat het echt niet netjes aan toe ging, dat was voor ons meer duidelijker van ons plan door te zetten en dus los te maken van die natzie's
we konden niet alles meenemen enkel het broodnodige
dus met pijn in het hart moest ik in die droom de dieren achterlaten
was me dat heel erg duidelijk al zocht ik een alternatief, maar die kans was heel klein dat dat mogelijk kon zijn.
toen diegene de boodschap ontvangde via gsm dat we met natzie's in huis zaten en dus weg moesten hielp die ons met ons materiaal
hij hielp ons met onze ontsnappingspoging.
materiaal(enkele kledij, en vooral veel drinken)
ook wist ik bv niet dat er in een code taal moest gesproken worden
dat bevestigde hij wel en zei de code zodat niemand van de natzie's argwaan kon krijgen....toen gingen ook de wekkers tijdens het plannen van onze ontsnappingspoging maar om dat we alles in volle stilte wilden regelen liep ik heel snel naar boven om al die wekkers af te leggen het waren er even denken he een stuk of 3
de ontsnapping zou als volgt gaan....de ene gaat weg speeltijd een uur
andere speeltijd uur en half => speeltijd = speling een bepaalde timing dat we hadden om ons op dat moment toch los te maken zonder dat er argwaan was op dat eigenste moment van gebeuren.
ook gingen we niet samen in groep vluchten maar onopvallend 1 per 1 met verschillende tijd die kort na elkaar opvolgden

of het ons gelukt was ja of nee weet ik niet.
wat ik wel weet is dat wij in die droom veel krachtiger, sterker waren dan al die natzie's samen. en dat het er naar uitzag dat we konden winnen, overleven als het ware

het doel van vluchten locatie was er niet het enige doel van het vluchten voor ogen was gewoon ga zo ver mogelijk verwijderd van hen.

en dat was dan die droom
en bij deze laat ik het ook los
het gaf me geen zwaar gevoel omdat ik niet gevoel heb dat het een droom tot nut voor mezelf was. leek ook niet echt een droom van of voor mij.
vandaar ik het even hier bij mystieke plaats.
en nu laat ik lekker los en geniet ik van mijn dagje
volgens mij zijn er echt tijden geweest die massa's erg was voor mensen maar veel overlevingsdrangen leken toch sterker lijkt me en de creativiteit in overleven en plannen maken was zeker van sprake de éné slaagde er in de ander niet.
wat een tijd maar goed ik denk na die droom daar wel even aan aan die tijd van toen
en aan het feit dat er wel nog dingen in de lucht hangen trauma's ivm dat
maar goed. ik laat los want dit is een droom die ik liever nutteloos beschouw dan dat het een nut kan hebben.
hier helemaal geeen gevoelsband mee en wil ik ook neit of ik moet continue denken aan oorlog en soldaten en trauma's lol nee nee nee lekker niet foute boel dat
:D dit was het dan.
het leven is mooi, het leven is fijn iets om dankbaar voor te zijn. genieten van de kleine dingen vormt het geluk van grote waardes.

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 22-07-2010 16:13

Hoi Allisa,
Heb dit nu een paar keer met beetje verbazing ook wel gelezen, was dit nu echt een droom of niet? Het is ook geen mystieke droom.

'k Begrijp niet goed waarom je het hier neer hebt gezet, want
je hebt er niets mee zeg je, je wilt bijvoorbaat al niet weten wat deze droom voor jou kan betekenen, is voor jouw gevoel ook niet nodig, heeft geen nut voor jou zeg je. Wel, dit kan natuurlijk,is ook jouw goed recht. Maar een droom is nooit nutteloos, dat je de beelden die jij daar zag niet leuk vond kan ik me helemaal indenken,ondanks dat, heb jij het echt niet voor niets gedroomd.Dat jij er persé niets mee wil doen is een andere zaak en mag ook.

Een droom is voor jou zelf én van jou zelf, heeft altijd ook met jou zelf te maken, het wil jou iets zeggen, duidelijk over wat er diep vanbinnen in jou bezig is, gevoelens die hun plaats moeten krijgen,wij zijn ons daar lang niet altijd bewust van.Het is juist daarom meestal heel moeilijk om onze eigen dromen voor ons zelf te analyseren, zijn niet objectief genoeg naar ons zelf toe.

Deze droom heeft niets met oorlog of dergelijke te maken, de beelden die je zag en de dingen die in de droom gebeurden staan puur symbolisch voor jouw gevoelens, gedachten, ontwikkelingen enz. waar jij je op dat moment allemaal mee bezig hield of mee te maken had zie je.
Dit is beslist geen kritiek naar jou hoor, maar vind het een beetje onduidelijk allemaal.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

allisa26
Lid
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 05-09-2009 12:33

Bericht door allisa26 » 22-07-2010 16:37

hey hannie, dat je met verbazing deze uitleg die ik weergaf van mijn droom van vannacht leest ja dat lijkt me beetje gek
want een droom is een droom...
en het was een droom die ik droomde dus dat stuk lijkt me wel zo duidelijk als iets.

hoe ik er tegenover sta is echter mijn eigen vrije keus
ik geloof niet in de boekjes van wetenschap daar doe ik niet aan mee
al vind je daar echter idd veel dingen in dat je veel kan uithalen om dingen te verklaren, maar wat ik ook weet soms gaat het ook net iets anders aan toe ook.

en dat een droom enkel verband staat met verwerkingsfases exuses dat is helemaal niet zo of dat is niet altijd zo
dat is dan ook mijn visie
je hebt verschillende vormen van dromen en dat is dan mijn wetenschap, mijn geloof, mijn kennis. dus mijn waarheid.

dat de droom in beelden idd een andere betekenis kunnen hebben ja weet ik ook wel hoor als je al je dromen zo bekijkt en op een psychologische manier verklaart ivm verwerking en waarom je dat voor je zelf droomt
vraag ik me af waarom er ook andere soorten dromen bestaan :wink:
maar dat is dan weer mijn mening.

in elk geval ja ik schreef maar op wat de droom was, hoe ik ertegenover sta
en dat is dan echter mijn eigen vrije keus
hoe ik de droom heb ervaren is ook een keus voor mezelf.
hoe ik het interpreteer, bekijk enz
dit is ook geen kritiek hoor ik zeg maar wat er nu in me opkomt.
maar dat je betwijfelt dat dit een droom was :lol: lol vind dat beetje vergaand om daar zo over te denken, want ik weet heus wel wat ik droom meestal als ik slaap :lol:
en wat dus niet dromen is en wel dromen

niemand is verplicht om met elke droom iets mee te doen
elk mens is vrij hoe die tegenover zijn of haar dromen staat
elk mens is vrij om voor zichzelf de waarde uit te halen zoals zei of hij dat ervaart of interpreteert of wat dan ook

ik plaatste het gewoon neer niet idd om te laten annalyseren betekent niet dat dat niet mag men mag dat wel doen en ja wie weet haal ik daar wel iets uit maar ikzelf annalyseer het niet dat zei ik.
meestal doe ik dat wel bij mijn dromen heel zelden af en toe niet.
is het echt nodig dat een bepaalde droom toch word geanalyseerd is in mijn geloof dat die droom dan zich wel zal herhalen indien nodig.
dat is dan weer mijn geloof
of stel dat je het fout hebt geannalyseerd bekeken enz dan zal het zich ook herhalen wat ik dan ook weer geloof.

en wat andere vormen van dromen betreft ja kijk als je droomt in detail bv over de dag van morgen wat ik overegens al heb meegemaakt maar ja dat ging dan over mezelf ja maar dat wist ik vrij snel onmiddellijk wel en ja elke detail de dag nadien kwam aan bod maar de boodschap was van die droom dat het wel goed ging komen.

dan geloof ik ook dat er nog andere soort dromen bestaan die totaal niets met jezelf te maken hebben ja dat is dan mijn geloof
en dan denk ik idd wel eens dat het niet altijd nodig hoeft te zijn dat die dromen naar je toe komen exuses dat dat mijn visie is maar dat is dan mijn eigen oprechte visie mijn waarheid, mijn geloof mijn kennis
op dit eigenste moment van mijn levensfases.

je kan dan kiezen met zo een dromen wat je ermee doet ja of nee is een vrije keuze lijkt me.

en dan heb je dromen idd voor jezelf waar je het nut niet van inziet of totaal niets mee hebt wel dat is een vrije keus maar als het zo is dat het nodig is dat deze info werkelijk begrepen word van die droom is mijn geloof dan ook wel stel dat ik los en dat eigenlijk niet zo hoort te zijn
dan komt dat wel terug.
is mijn geloof.

waar ik erg op toevertrouw.

en met min droom beschrijven hier is het echt werkelijk een droom geweest tijdens mijn slaap hoor ik spreek niet over dagdromen
ook ik slaap, en droom dus.

maar ja ik bedoel wie wat hoe enz maakt wetten van het hoort zo of het hoort zo te zijn of en dit of dat wat je ermee doet aangangt of interpreteert

NIEMAND in mijn ogen.

dus ik ben daar volledig vrij in.
en waarom ik het hier neerschrijf gewoon omdat ik daar wel even voor mezelf dan wel nood aan had denk wel dat dat dan ook toegelaten is dat ik dat doe...mag.

dat dit allemaal vreemd voor jou is, of je mij niet kan begrijpen hier in ja daar kan ik niets aan doen en of veranderen dat is volledig aan jou
jij hebt ook jou waarheid en zo heb ik ook de mijne.

dit alles is geen kritiek hoor, ik probeer gewoon uit te leggen hoe ik tegenover dromen sta mijn kijk mijn visie dat verklaard heleboel dan denk ik waarom ik er dus zo over denk.

zo heb ik ook een geloof zolang je een mens geen schade aanricht nog jezelf wees jezelf

en dat was ik dus ook met het neerplaatsen van deze droom, dat wilde ik doen, het was een droom van me, ik ben mezelf en breng geen schade toe hiermee naar anderen noch naar mezelf.

ook jij bent jezelf en ik snap dat je me mss niet kan begrijpen in dingen
maar ja wat moet ik daar dan mee aanvangen zo dat je me wel begrijpt?
ik probeer dat soort dingen niet echt meer aan mijn hart te laten komen
het is best oke, dat je het niet kan plaatsen, niet kan begrijpen
zo leer ik met dat soort dingen ook beter omgaan.

dus het is oke dat je niet snapt neit begrijpt
en jou visie deze is die je hebt
is allemaal oke.

ik denk ook zo als iemand echt wil begrijpen dan zal die wel vragen op een goeie manier stellen om het te begrijpen zonder enig vooroordeel te hebben of dit of dat maar dat in zijn open laat staan en eerst luisteren

kijk en zo leer ik nu op dit moment te begrijpen dat het oke is dat een ander iets niet begrijpt beter mee leren omgaan.
dus dankjewel daarvoor :)

want daar heb ik het neit altijd eenvoudig mee.

ik leer meer en meer dat het niet nodig is om de visie van een ander te veranderen, heeft geen zin, geen nut, en het is best oke dat een ander anders denkt over iemand of over iets van jezelf of bij jezelf.

maar dan weet ik voor mezelf dat ik mijn eigen waarheid, visie, mening best mag behouden en me niet bij alles zomaar als het ware hoef bij aan te sluiten

uiteindelijk draaien de dingen niet om wie heeft gelijk en wie heeft niet gelijk

daar gaat het allemaal niet om.

maar ja bij deze dankjewel

is het werkelijk zo dat het je zou storen ivm mijn teksten of mijn getyp
zolang men dat me niet aangeeft dat het storend werkt
blijf ik lekker mezelf lijkt me.

laat het niet aan mijn hart komen.

vriendelijke groet allisa :oops:
het leven is mooi, het leven is fijn iets om dankbaar voor te zijn. genieten van de kleine dingen vormt het geluk van grote waardes.

allisa26
Lid
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 05-09-2009 12:33

Bericht door allisa26 » 22-07-2010 16:50

waarom ik onder mystiek plaatste tja
het woord mystiek vond ik mooi bij deze droom
vandaar ik het hier plaatste

is dat niet ook mijn eigen vrije keus?
denk van wel.
het leven is mooi, het leven is fijn iets om dankbaar voor te zijn. genieten van de kleine dingen vormt het geluk van grote waardes.

natacha
Lid
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 22-07-2010 13:38

Bericht door natacha » 22-07-2010 17:13

hoi heb dit zo juist gelezen en denk ook dat ieder zijn eigen mening mag hebben . :)

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 22-07-2010 18:13

Heb met respect voor jou mening en jouw schrijven een vraag gesteld Allisa. En inderdaad mag ieder zijn eigen mening hebben! Ik ben ook beslist niet aan jouw mening gekomen.
Ik twijfelde niet of die droom nu echt was of niet.
Door jouw éérste 5 zinnen, leek het een beetje of jij zélf niet goed wist of het nu echt een droom was of niet, daardoor had ik even die indruk. Vandaar gewoon mijn vraag hier naar.

En verder.... :shock: jammer dat je je zó aangevallen voelt. Is niet nodig hoor, vind het echt heel erg jouw reactie, hier laat ik het bij.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

allisa26
Lid
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 05-09-2009 12:33

Bericht door allisa26 » 22-07-2010 18:45

ik bedoelde niets mis mee naar jou toe ivm deze reactie
het is gewoon een uitleg die ik weergaf ivm mijn kijk op die dingen.
kvind daar dan ook niets ergs aan.

en ja als ik een gevoel heb dat het me evens dwars lag dat men me niet begrijpt maar dat ik er meer uit leer en daar dankbaar uiteindelijk voor ben ja is geen aanval naar jou toe eerder dankjewel want ja ook hier uit deze communicatie leer ik terug heel veel.

ik voelde me niet aangevallen , eerder raakte het me enigzins maar ja ben dan ook een gevoelig mensje en ook niet perfect :oops:
maar de uitleg was niet kwaad aardig bedoeld die ik nadien gaf of aanvallend bedoeld spijtig dan dat je het zo ervaard aangezien je mijn mening reactie erg vind?wat je net had verwoord, wel dan tot mijn spijt dat je het zo ervaarde was niet mijn bedoeling althans zeker niet.

weet je....mss begrepen we elkaar gewoon eventjes niet, ook dat is menselijk.

ik wist niet dat die eerste zinnen bv jou in de verwarring bracht . of dat het eerder een vraagstelling was dus ja ik was daar dan even in de war van bij het lezen van jou tekst...

maar ja zo een dingen gebeuren soms nu eenmaal
was zeker niet mijn bedoeling jou te kwetsen hoor
helemaal niet.
ook was dat jou bedoeling niet
weet ik wel hoor.

dus ja mss begrepen we elkaar eventjes niet helemaal duidelijk genoeg.

ach ja sorry hannie als ik in je ogen kwetsend overkwam was niet mijn bedoeling was gewoon mijn mening die ik weergaf das alles.

maar goed ja

ik ben ook niet perfect en sorry dat dus mijn tekst voor jou te onduidelijk was in de zin dat het verwarring gaf en sorry dat ik dan jou vraagstellingen niet duidelijk gezien heb als vraagstellingen

bij deze oprechte exuses .

.
het leven is mooi, het leven is fijn iets om dankbaar voor te zijn. genieten van de kleine dingen vormt het geluk van grote waardes.

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 22-07-2010 19:49

't Is goed Allisa, dankjewel.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Plaats reactie

Terug naar “Mystieke Dromen”