weer die ontmoeting in een school in de wolken

Ben jij wel eens buiten je lichaam getreden? Kon je het lichaam van bovenaf zien? Of was je overdag in een soort waak/slaap? Hoe ging de uitredingen bij jou in zijn werk? Spontaan, door meditatie of trance? Hier kan je je de droom delen en ook de andere ervaringen lezen.
Plaats reactie
visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

weer die ontmoeting in een school in de wolken

Bericht door visje » 17-07-2009 14:01

Om de zoveel tijd (soms jaar ertussen) heb ik een ontmoeting met een mannelijk persoon. Ik ken hem niet, maar in de dromen ken ik hem, heb ook een diep gevoel van liefde voor hem en hij voor mij, en wordt onweerstaanbaar naar hem toe getrokken.

Nu was ik in deze setting in een school, een hoog gebouw, hoge plafonds en 't was in de wolken. Ook wat wolken in 't gebouw.
Kreeg 't gevoel van een school "aan de andere kant"
Ik liep door de lange gang, vele klaslokalen waar ik even een blik in wierp, en dan weer doorlopen.
Toen keek ik rechts in een vol klaslokaal, en boem, meteen recht in de ogen van hem. Meteen vlinders in m'n buik, ik wilde zó graag naar hem toe, werd bijna naar hem toe gezogen.
Toch een andere kracht die me verder de gang in duwde, kon onmogelijk 't lokaal in naar hem toe.
Nog één blik, en toen liep ik door, wel gefrustreerd. :?

Zo werd ik ook wakker, wat gefrustreerd maar denkend aan hem ook weer heel erg blij. Ik hoop dan dat ik snel weer over hem mag dromen, maar duurt altijd erg lang tot dat weer gebeurd. En ik "mag" vaak maar even bij hem zijn..

Wat betekent het dat ik hem steeds weer tegen kom?
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 17-07-2009 15:06

Mijn eerste gedachte meteen: goh leuk om zo je zielemaatje/tweelingziel te ontmoeten.
Er achter aan lijkt wel een herinnering uit een vorig leven? Of wens gedachte over hoe geweldig het zou zijn om je zo 1 te voelen met iemand anders.Maar ik denk toch het eerste omdat er een hekennings gevoel bij zit zie je.Dat je hem al eerder gekent hebt,die jou nu misschien ondersteunt? Omdat het in een (leer)school plaats vond nu.Was het de vorige keren een andere omgeving?

Lijkt ook iets op het boek wat je gelezen hebt,maar omdat je dit al vaker droomde,lijkt me dat niet van toepassing?
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 17-07-2009 15:33

Goh, dat zou ik wel heel speciaal vinden. Dacht er zelf ook aan, maar dan denk ik: jah, tuurlijk en wimpel ik 't weer weg.
Inderdaad deed 't me ook denken aan 't boek dat ik gelezen heb.
Maar had daarvoor ook al die dromen gehad.
Ik herinner me de setting van de vorige dromen niet meer, wél de ontmoetingen met hem. Die laten altijd een onuitwisbare indruk/gevoel achter.
Als ik hem zie, wil ik niets liever dan bij hem zijn. Ik mis hem dan ook erna, balen dat ik dan wakkerrr wordt :wink:

Dank voor je uitleg Hannie!

liefs Edith
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 18-07-2009 14:34

Komt me ook de voorlaatste droom over hem langzaam naar boven.
Dat was denk ik een jaar of anderhalf, misschien 2, geleden.
Ik lag in een rond groot zwembad met heerlijk warm water. Vele andere mensen zwommen ook daar.
En ontdekte ik ineens hem, we keken elkaar recht aan. Ik wilde graag naar hem toe, wat bemoeilijkt werd door al die andere mensen.
Toch lukte het me weer even, en dat was heel fijn en intens gevoel.
Daarna werd ik wakker. Die droom bleef ook een dag of wat hangen toen.

't Zijn andere dromen als de doorgaans "verwerkingsdromen", en 't gevoel blijft langer hangen.
Zal es een dromenboekje gaan aanleggen, je vergeet ze ook zo snel weer :wink:
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 18-07-2009 17:27

Het komt mij steeds meer voor Edith dat het toch wel eens een wensdroom zou kunnen zijn.Aan gezien iedereen denk ik, zich graag verbonden wil voelen met een ander die ons ook aanvult in wat we niet in ons zelf kunnen vinden. Zonder ons zelf kwijt te raken,in zo'n relatie kan je ieder afzonderlijk verder maar tegelijkertijd ook samen groeien. We spiegelen ons ook aan de ander,zonder de ander te veroordelen of alleen de hemel in te prijzen,nemen de ander zoals ie is.(althans dat is de bedoeling) Daar door ontstaat er een evenwicht in juist de tegenpolen.Ieder mag in de relatie zijn zoals hij/zij is.Hoeven elkaar dus niet te 'verbouwen'.
Soms zijn we niet helemaal tevreden/blij met ons zelf en kunnen door er over te denken of fantaseren hoe mooi dat zou zijn zo iemand te vinden en je er mee te vereenzelvigen,via dromen er vervulling aan geven.

Los hier van zou er zoals eerder gezegt,in je onderbewustzijn toch een herinnering kunnen liggen uit een vorig leven.Maar jij mag je les in het hier en nu zelf verder afmaken,heb je de ander niet voor nodig. Alleen als (gids?) ondersteuning op de achtergrond indien nodig.

Wel een mooie dromen hoor, kreeg er een heel warm gevoel bij, diegene die dat ervaart, mag zijn handen dicht knijpen als zoiets in het echt gebeurt, is een heel aparte gewaarwording.

Kan jij hier wat mee?
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 18-07-2009 17:48

Dat zou inderdaad ook kunnen.
Wel apart dat 't dan niet mijn vriend is :cry:
En dat 't een man is die ik ken, alleen in de dromenwereld.
Is wel zo dat ik daar naar verlang, zoals ik niet de enige daarin zal zijn.

't Zou ook kunnen zijn dat ik mijn eigen mannelijke kant wat meer zou willen profileren...
Deze man is wél heel liefdevol, geen macho, en toch krachtig.
In die zin je mannelijkheid gebruiken vind ik wel heel mooi.

't Blijft nog wat onduidelijk voor mij, maar dank dat je jouw gedachten hierover wilde laten gaan :D

liefs Edith
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 18-07-2009 21:37

Kunnen ook jouw gevoelens zijn he, van hoe het zou zijn als je zo in alles elkaar over en weer aan kunt voelen. Als het wel met een herinnering in een vorig leven te maken heeft,kan je ervaren hebben hoe het dus zou kunnen zijn, of moet doen.
Neemt niet weg dat je in het nu, met je vriend er naar kunt streven om daar naar toe te groeien?
Vind het daarom niet jammer hoor,jullie kunnen precies het deksel op het doosje zijn juist.

En veel mensen denken dat het ideaal is als je je zielemaatje/tweelingziel zou tegen komen, en ook om daar mee verder te leven. Wat onderschat wordt is dat deze mensen vaak geen makkelijk leven hebben,juist omdat ze zo nauw verweven zijn met elkaar,bijna als of ze de helft zijn van de ander. Ook samen vaak de meest moeilijke ervaringen moeten onder gaan. Aangezien we hier leven en zijn omdat we nog veel moeten leren,is dat niet zo verwonderlijk natuurlijk. Karma.
Wat men in een vorig leven niet voor elkaar heeft gekregen,mag dus hier verder afgemaakt worden samen.

En wat je zegt over de manlijke (en dus ook vrouwlijke) energie,dat moet inderdaad in evenwicht zijn,ook bij de partner,allebei moeten in evenwicht zijn. Wordt nog wel eens onderschat of niet herkent door beiden. Dit is wat 'k er nog bij voelde.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 19-07-2009 14:28

Bedankt lieve Hannie!
Heb ook idd wel eens gehoord dat met je zielemaatje/tweelingziel samenleven niet zo eenvoudig/makkelijk is, zoals je zegt.

Ik denk dat er van alles wel wat in zit in die droom; wens naar verbondenheid; mannelijke meer ontwikkelen/balans; zielemaatje/gids.

Toch droom ik ook wel eens over andere mannelijke personen, en dat ik dan in die droom graag verbonden wil zijn/een fijne relatie.
Maar heb dan niet dat intense gevoel. En dat zijn echte wensdromen.
Alleen bij "hem" heb ik een schok door me heen van herkenning en diep gevoel van liefde. Toch iets anders dan anders.

Gekke is: ik weet niet eens hoe hij er helemaal uitziet! Alleen z'n ogen, en mannelijkheid die ik voel, en enorme aantrekkingskracht. 't Is een droom waar 't niet gaat om 't uiterlijk, want ik lijk hem niet goed te kunnen zien fysiek, maar voelen des te meer!!

Er zal van alles wel wat in zitten denk ik. Ik hoop toch dat ik in een komende droom eens met hem kan praten :wink: Als ik dan maar uit m'n woorden kan komen, hihi.

warme groet Edith
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 19-07-2009 15:09

haha Die Edith,'k help het je hopen,maar ook dat je vriend een hele diepe slaper is.......en anders jouw gezellige gekwek midden in de nacht met zo iemand kan waarderen?lol!
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 19-07-2009 18:28

Hahaha :lol: :lol:
Hij is 'n diepe slaper, gelukkig :D
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

Plaats reactie

Terug naar “Uittredingen en dagdromen”