wat zou dit kunnen zijn...?

Ben jij wel eens buiten je lichaam getreden? Kon je het lichaam van bovenaf zien? Of was je overdag in een soort waak/slaap? Hoe ging de uitredingen bij jou in zijn werk? Spontaan, door meditatie of trance? Hier kan je je de droom delen en ook de andere ervaringen lezen.
visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

wat zou dit kunnen zijn...?

Bericht door visje » 04-08-2009 14:50

Misschien dat iemand deze ervaring kan plaatsen...?

Was al een hele tijd terug, en ik probeerde het mediteren weer wat op te pakken.
Toen ik midden in m'n meditatie zat, was er "iets" wat uit m'n derde chakra zeg maar, omhoog wilde. 't Maakte een sprongetje :o
't Leek wel los te willen komen van mijn lichaam..
Ik schrok ervan, was ook meteen uit m'n meditatie.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? :roll:

groetjes Edith
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 05-08-2009 06:10

Hmm volgens mij zit je fluwelen koord daar, heb je wel es uitgetreden tijdens meditatie Edith?? Volgensmij heeft t daar iets mee te maken. Maar hang me hier niet an op hor :oops: Liefs Garry :wink:
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 07-08-2009 15:17

Hmmm, fluwelen koord ken ik niet. Kun je me daar meer over vertellen?
Bedoel je 't verbindingskoord tussen je stoffelijke en niet-stoffelijke lichaam, waar ook wel eens over gesproken wordt bij "bijna dood ervaringen"?

'k Heb er eigenlijk niet zoveel verstand van hoor, uittreden. En ook geen ervaringen mee tijdens meditaties.
Maar we schijnen allemaal wel 's nachts uit te treden tijdens onze slaap, zo heb ik begrepen.
'k Heb er over gelezen in elk geval.

't Was een heel apart gevoel in elk geval, en ik moest toen ook denken aan "uittreden" ,net als jij :wink:

liefs Edith
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 07-08-2009 16:16

Goh dachten we ah zelfde, hihi leukie :lol:

Ja het zonnevlechtchakra/verbindingskoord waarmee je in verbinding staat met je geestelijke-,spirituele- & fysieke lichaam idd wordt ook wel het fluwelenkoord genoemd. Zover ik uit de boeken heb begrepen. Tja ik denk dat dit een mogelijkheid was om bewust uit te treden zeg maar, wellicht heb je hier aanleg voor. Ergens in Zwolle/Zutphen worden hier cursussen in gegeven zeg maar, waarbij men ook healingen verricht als zij uittreden, apart hoor. Daar kun je gratis openavonden meemaken.

Ben 1x uitgetreden, terwijl ik een dutje deed op klaarlichte dag. Een andere x lag ik op magneten te slapen die dit ook kunnen veroorzaken bij mensen bij gevoeligheid hierin...1x heb ik contact gehad met een geesteslichaam van een ander, na geworstel kon ik in mn eigen lichaam treden en ontwaken. Tja kan ook beetje trickie zijn zeg maar, vereist veel en goede begeleiding hierin, dussuh nooit iets uitproberen of afdwingen hierin. Aldus mijn advies, vermijdt vooral angst ook hierin als je begrijpt wat ik bedoel. Sceptisch en of voorzichtig zijn hoeft niet te betekenen dat we ergens bang voor hoeven te zijn. WAnt dit stagneert onze ontwikkeling.

Liefs lief Visje, Garry :wink:
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 10-08-2009 12:26

Hahaha, grappig ja Garry! :D
Interesting die open avonden.
Goh, dat magneten dit ook kunnen veroorzaken wist ik niet :shock:

Mooie ervaringen Garry, denk wel dat je voor zoiets bewust te doen, beter vraagt om begeleiding en bescherming (aan je gids of jezelf in 't witte licht zetten).
Maar verder kan je toch weinig gebeuren dan, denk ik?
Of heb ik dat mis...?

lieve groet
Edith
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 10-08-2009 17:11

He Edith,

Je derde chakra heeft ook met je eigenwaarde te maken.Kan het zijn dat je je meer bewust wordt van wat je waard bent.En dat je meer in je kracht komt te staan.
En over het verbindingskoord.ja we zijn allemaal verbonden met koorden met alle mensen op de hele wereld.
Soms is het nodig om het koord wat losser te maken.Maar je blijft altijd met koorden aan elkaar verbonden.We bestaan immers allemaal uit energie.
En over astraal reisen daar zou ik niet zomaar aan beginnen.heb er zelf nooit om gevraagd maar heb een paar keer zo'n reis gemaakt ,en kwam dan de ene keer licht en de andere keer met een harde bonk weer in mijn lichaam terug.

lieve groet Marianne
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 10-08-2009 17:21

Oh dat heb ik ook een keer meegemaakt, dat in je lichaam terug vallen. Best een rare ervaring.
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 10-08-2009 18:52

Je derde chakra heeft ook met je eigenwaarde te maken.Kan het zijn dat je je meer bewust wordt van wat je waard bent.En dat je meer in je kracht komt te staan.
En over het verbindingskoord.ja we zijn allemaal verbonden met koorden met alle mensen op de hele wereld.
Dat is wel iets wat langzaam aan wat meer komt in mijn bewustzijn, dat ik weet dat ik meer waard ben dan ik van mezelf denk. Maar mag nog véél meer wat mij betreft :wink:
Dat verbindingskoord wordt nu wat ingewikkelder...'t is je verbinding met andere mensen én met je geestelijke/spirituele en fysieke lichaam, begrijp ik? Snap 't niet zo goed, dan bedoel je toch meerdere koorden zeker, Marianne?

Ik zal 't idd maar niet op gaan wekken, weet trouwens toch niet hoe.
't Komt bij mij meestal spontaan, als ik wat zie enzo. Zo dit ook, dus wie weet maak ik ook nog wel eens een reisje :lol:
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 10-08-2009 20:24

Alles is met elkaar verbonden.Dus van jou uit gaan allemaal koorden overal heen naar andere mensen, maar ook naar de geestelijk wereld.

astraal reizen komt misschien vanzelf eens zonder dat je het oproept.Vooral met mediteren als je gedachten helemaal stil zijn.
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 10-08-2009 20:37

Aha, dank je Marianne.
Verschillende koorden en verbindingen dus.
Daar heb ik wel eens oefeningen mee gedaan, per chakra je verbindingskoorden "opschonen."

Ik dacht eerst dat 't fluwelen koord iets anders was...is me nu duidelijk :wink:

liefs Edith
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

Plaats reactie

Terug naar “Uittredingen en dagdromen”