Besef dat ik ben uitgetreden

Ben jij wel eens buiten je lichaam getreden? Kon je het lichaam van bovenaf zien? Of was je overdag in een soort waak/slaap? Hoe ging de uitredingen bij jou in zijn werk? Spontaan, door meditatie of trance? Hier kan je je de droom delen en ook de andere ervaringen lezen.
Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 23-11-2009 17:44

berdien schreef::o
da's mooi dat je het nu beseft
dan hoef je nu niet zo hard meer terug in je lichaam te klappen
vraag me af voelt het even niet raar dan als je weer terug in je lichaam komt? en weet je direkt waar je bent?
K zelf von uittreden onprettigere ervaring als in je lichaam komen. Het gevoel 'effies vast te zitten' ofsjo is wel vreemd én kan wel beetje angstig maken. Maar voor je t weet ben je er weer. Maar bij uittreden gaat er nog iets gebeuren wat of waar je t nie kent, errug spannunde ervaring vin ik zelf...maar wel mooiii. Ja lieve Edith dat fluwelen koord heb ik ook uit Rulofs boeken, mooi dat je dit gelijk herkende :wink: Lof Garry
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 23-11-2009 17:59

Heb ook gehoord/gelezen dat als wij los komen van ons fysieke lichaam en
een astrale 'reis'maken tijdens dromen oa, een zilveren koord ons met het lichaam verbonden houd.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 23-11-2009 18:04

Prachtige ervaring Louisa,dat jij in jou uittreding ook het besef had dat je aan het uitreden was,,prachtig ook hoe je het beschrijft,dank je dat je dat met ons deeldt.Is net of ik het zelf meemaak.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 23-11-2009 18:45

Heb wel es in een droom gehad dat ik daarin was, en besefte dat ik droomde.
't was niet zo'n fijne droom, en wilde wakker worden, maar dat lukte niet.
Maar was niet zo dat ik mezelf zag liggen ofzo.
Wél had ik toen ik wakker was een zwaar gevoel in m'n lichaam.

Ook mooi van jou die beschrijving Hannie!
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 23-11-2009 19:10

Ook ik herken de uittredingen, maar ook het 'daar' zijn heel vaak gezien/gevoeld. Het moment dat het gebeurt (ook zo maar overdag) ben ik nog wakker, en op eens razend snel echt helemaal 'weg' men kan dan het huis rondom mij afbreken, ben er gewoon niet. Maar nog niet m'n eigen lichaam zien liggen terwijl ik er nog weer in terug moest.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 23-11-2009 21:06

Ahhh wat mooi jullie reacties hierop! En Garry wat apart dat je het ook zo meemaakt en meerderen hier. Ik vond het nu wel een fijne ervaring. En Berdien, het neerkomen was best wel fijn eigenlijk, je zweeft als het ware neer tot je weer ligt. Daarna wel even angstig geweest omdat ik me niet gelijk kon bewegen maar kort daarop lukte het en was ik opgelucht. Dit is ook omdat ik het nog nooit eerder zo heb ervaren. Wel heb ik vaker dat ik mijn lichaam niet kan bewegen en dat blijf ik altijd angstig vinden. En ook kan ik mijn dromen al heel lang besturen. Maar mezelf zo zien liggen was de eerste keer en best een beetje raar vond ik. Wel blij met deze ervaring en dank je Hannie voor je uitleg hierover.

Liefs Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 23-11-2009 21:35

ok zal ik dan misschien ook zijn uitgetreden??? bij reiki avonden waar ik wel eens naar toe ging had ik vaak dat als je dan weer van de tafel moest dat dat dan niet ging kon me niet bewegen maar wist wel dat ik van de tafel moest vond dat n vervelend gevoel
o en bij meditaties gebeurt ook wel eens zoiets

o ja kan dat ook wel mn dromen besturen grappig lang niet meer gedaan trouwens :D

heel leuk dat je dit heb gedeeld met ons
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 23-11-2009 21:39

Zou best kunnen Berdien dat je uitgetreden bent. Ik weet wel dat je bij visualisaties je altijd met je koord verbonden blijft, ook als je bijvoorbeeld contact wilt maken met je gids. Weet niet of dat hetzelfde is maar kan me er wel iets bij voorstellen.
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 23-11-2009 22:01

Als je in bed ligt, daalt het waakbewustzijn langzaam maar zeker. Het fysieke lichaam neemt een starre houding aan waardoor een soort verzegeling ontstaat waarna het fijnstoffelijke lichaam zich uit het fysieke los maakt. Soms gebeurt het dat je dit los maken in bepaalde mate meebeleeft. Daarbij voelt het alsof je naar beneden stort of achter over valt- een val van grote hoogte in een diep gat.
Dit gebeurt altijd wanneer het waakbewustzijn nog niet is uitgeschakeld.
Daar schrikken we dan enorm van. Maar dat hoeft niet dus.Het is veel nadeliger voor je als het droomlichaam belemmert wordt in zijn contacten met de lichtwerelden. Het onbekende er mee veroorzaakt die angst.
Als je dus weer terug komt in je lichaam kan het stramme strakke van je lichaam inderdaad eng aanvoelen hier door.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 23-11-2009 22:28

Dank je wel Hannie voor deze mooie uitleg. Heel duidelijk nu voor mij wat er precies gebeurt en wat er gebeurd is. Zal proberen mijn angsten uit te schakelen want ik weet natuurlijk dat ik wel weer ontwaak, ook al ben ik nog stram en strak. Ben benieuwd of ik dit weer mag meemaken en of ik nog meer mag zien als ik geen angsten meer heb. Thanks voor je tips hierin.
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Plaats reactie

Terug naar “Uittredingen en dagdromen”