achterover "vallen"...?

Ben jij wel eens buiten je lichaam getreden? Kon je het lichaam van bovenaf zien? Of was je overdag in een soort waak/slaap? Hoe ging de uitredingen bij jou in zijn werk? Spontaan, door meditatie of trance? Hier kan je je de droom delen en ook de andere ervaringen lezen.
visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

achterover "vallen"...?

Bericht door visje » 25-01-2010 13:20

Wie heeft dit ook wel eens (gehad)?

Als kind had ik 't heel vaak: als ik ging slapen, dat ik dan wegdommelde, en WAAAAAAAHHHHH, m'n lichaam "valt" achterover in een gat, zo voelt 't.
Schrik ervan, en lijkt wel een oneindig gat. Ook bij dommelen in de stoel, was ik steeds bang, oh jee, straks "val" ik weer.
Soms nog wel eens, maar vooral in de kindertijd.

Wat is dat??
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 25-01-2010 16:03

Dit is zeker heel herkenbaar de schrik van heel diep vallen.Denk dat iedereen dit beslist al meermalen gevoeld heeft.Dit gebeurt altijd wanneer het waakbewust zijn nog niet is uitgeschakeld,en je fijnstoffelijke lichaam zich losmaakt uit het fysieke.Zo kan het ook met uittredingen gaan,inplaats van omhoog te 'zweven',krijg je dan het gevoel met een noodgang naar het 'midden'van de aarde gezogen te worden.Heb dit zelf zo al meermalen mee gemaakt en het ooit eens aan iemand gevraagt hoe dat nu zat.Is dus voor een ieder weer verschillend.Ook al diverse keren van anderen gelezen die dit zelfde gevoel hadden.
Heb dit nog steeds,ook overdag zo maar heel snel 'weg' zijn,daarna ben ik urenlang heel koud, duurt lang voor alles weer 'warm sroomt ze maar.
Bij uittredingen had ik er al wat over neergezet,vaak voelt het ook als een soort angstige droom he.Vooral als kind vond ik het ook vaak dooding om te gaan slapen.Niemand kon er iets duidelijks over vertellen dan,je droomt dat je valt.Hoop dat je hier iets aan hebt.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 25-01-2010 21:07

Herkenbaar Edith. Als kind had ik dat ook veel maar soms nu ook nog wel. Dat even snel wegzijn overdag herken ik ook weer Hannie. Ik ga deze ervaring bij uittreding plaatsen want dit heeft meer met het in slaap vallen te maken.

Liefs Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 25-01-2010 21:51

Heel erkenbaar dit,ik visualiseer altijd een wolkendek achter mijn,donzig en zacht...ook voor ieder is dit anders vul het in zo dat jij je er veilig bij voelt.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 26-01-2010 10:27

het gevoel met een noodgang naar het 'midden'van de aarde gezogen te worden
Já Hannie, dat is 't gevoel. :shock:
Mooi uitgelegd zo, had zo'n idee ook, maar dit uitleggen is lastig vind ik.
Inderdaad, niemand wist dit uit te leggen, en als kind snapte 't niet. :?

Dit hoort idd meer bij uittredingen Louisa, grappig zo. Net omgekeerd,
niet opstijgen maar een duikvlucht is dit.

Thanks voor de tip Karin, fijn zo'n vangnetje haha.
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 26-01-2010 10:37

Dat zou zeker kunnen helpen Karin, als je er ook de 'tijd' nog voor hebt.Want wat ik ook deed vantevoren om ontspannen en rustig te zijn voor ik ging slapen het werkte gewoon niet. Tot het voorjaar verleden jaar was het steeds zo dat ik amper m'n bed voelde, of ik 'verdween' razendsnel van het ene op het andere moment in de 'diepte'noem ik het maar,want het was iets heel anders dan in het diepe gat vallen.Daar zit een duidelijk verschil in,het was meer echt weggezogen worden helemaal.

Het was zo vlug dat totaal weg zijn van hier,dat ik bijv.niets van een hevig onweer merkte 5 min nadat ik naar boven was gegaan.Terwijl Gerrit beneden uit zijn stoel sprong door de daverende klappen en inslagen om ons heen,zelfs de sterkers uit voorzorg tijdens dat noodweer er maar uitgetrokken heeft.Ik heb er toen werkelijk totaal niets van gemerkt terwijl het recht boven ons zat en nog bleef hangen ook.Het viel samen met een hele intensieve periode,tegelijk ook vele meest bizarre maar ook hele mooie dromen.
Ben toen een mudrahandeling oa toe gaan passen,kon zelfs meer en meer m'n gedachten daardoor weer 'bij me'houden een tijdje.
Een half jaar heb ik ook niet meer bewust gedroomt, is een paar weken geleden weer begonnen,en dat hele abrubte 'verdwijnen'is veel geleidelijker geworden gelukkig.Voelde soms beetje aan als bijna dood gaan zoiets.(wat ik mij dan voorstel he hoe dat zou gaan,als of ik ophield hier,'leeg'getrokken,beetje lastig in woorden neer te zetten)
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 26-01-2010 10:44

Klinkt alsof je toen 't hárd nodig had Hannie.
In die periode, soort van "bijtanken" via je etherische/fijnstoffelijke lichaam.
Nieuwe energie opdoen, misschien ook inzichten.
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 26-01-2010 10:53

Fijn dat je er iets aan hebt Edith :D , heb velerlei uitleg gelezen vooral, ook gehoord,daardoor kon ik het nu hier ook zo neerzetten zie je?
Echt niet zelf zo gekunt hoor,leer dus weer van de ander die het goed verwoorden kon voor mijn gevoel,zo zijn er meerdere kijkwijzen op dit gegeven,maar wat ik neerzette kwam ongeveer het dichtste bij wat ik meteen ook voelde als,JA dat moet zoiets wel zijn,voelde helemaal goed gewoon,logisch ook,en makkelijk te bevatten voor iedereen zonder overdrevenheid of nog erger, gezweef en geklets in de ruimte, :wink: zo iets dus.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 26-01-2010 11:03

Toppie! :wink:
liefs edith
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 26-01-2010 11:05

Is zeker zo hoor, na oa die droom die ik destijds op het forum heb gezet,is alles rustiger en 'stiller' geworden, gelukkig maar,heb nu een voorspellende droom gehad,is ook een echt voorrecht zo voel ik het.
Er komt iets aan waarop ik mij mag voorbereiden,er geen 'klap'van op m'n kop krijg tegen die tijd. Word daar toch zo rustig en 'warm'van!
Nou, dan voel ik toch echt dat ze om ons heen staan hoor.
Deze droom heb ik dus voorgelegt aan iemand he, daardoor weet ik dat m'n gevoelens en interpretatie er van kloppen.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Plaats reactie

Terug naar “Uittredingen en dagdromen”