Waarvan schrok ik zo?

Ben jij wel eens buiten je lichaam getreden? Kon je het lichaam van bovenaf zien? Of was je overdag in een soort waak/slaap? Hoe ging de uitredingen bij jou in zijn werk? Spontaan, door meditatie of trance? Hier kan je je de droom delen en ook de andere ervaringen lezen.
Plaats reactie
Andreasburgh
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 16-12-2011 23:31

Waarvan schrok ik zo?

Bericht door Andreasburgh » 16-12-2011 23:44

Ik droomde dat ik bij mij thuis op de bovenste verdieping in het halletje liep en mijn slaapkamer binnen kwam. Ik keek naar links, waar het tweepersoons bed staat en ik iemand op mijn plek liggen. Ik kon die persoon niet herkennen maar ik ga ervan uit dat ik dat zelf was. Vervolgens keek ik naar rechts, waar een kastenwand staat. In mijn droom zag ik voor die kastenwand het silhouet van een persoon staan. Deze was zwart met vertikale witte pluizige wolken. Ik schrok me echt kapot en was meteen wakker. Daardoor kon ik me de droom ook zo goed herinneren denk ik. Heeft iemand een idee wat ik heb meegemaakt?

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 20-12-2011 23:32

Hoi Andreasburgh

Leuk dat je je droom met ons deelt.
Ik ben geen dromen expert maar probeer me altijd in te leven en het gevoel dat er dan bij mij opkomt beschrijf ik dan.
Het zou best kunnen dat je naar jezelf hebt gekeken toen die persoon daar lag te slapen. Het feit dat je dat niet zeker weet kan duiden op nog niet helemaal kunnen vertrouwen op je gevoelens. Je ben nog niet overtuigd dat je mag vertrouwen op wat je voelt, namelijk je gemoedsrust wordt steeds duidelijker. Je hebt innerlijke rust dat je mag accepteren, je weet dat het goed is, maar laat het nog niet helemaal toe.
Kan het zijn dat je een moeilijke periode aan het afsluiten bent en dat je nog niet geloofd dat het bijna voorbij is?

Groetjes Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Andreasburgh
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 16-12-2011 23:31

Bericht door Andreasburgh » 20-12-2011 23:48

Hi Wilma,

Dank je wel voor je reactie. En ja, je hebt het bij het juiste eind. Ik heb een roerige tijd achter de rug met een echtscheiding en heb me sinds ongeveer een jaar in het spirituele gestort. Ik ben begonnen met mediteren bij een Tibetaans Boeddhistische organisatie en in een proces om veel meer op mijn intuïtie af te gaan. Ik geloof in meer tussen hemel en aarde en ben ervan overtuigd dat ik daar hulp vandaan krijg. Ik vind het echt geweldig en ik voel met absolute zekerheid dat ik op de goede weg ben. Ik zou graag meer willen weten van mijn gids cq beschermengel. Ik voel wel reactie als ik kippenvel krijg tijdens het overdenken van bepaalde situaties, maar ik kan het nog niet goed pakken lijkt wel. Wat is wijsheid? En heb je nog een idee wat ik aan de rechterkant gezien zou kunnen hebben?

Dank en groet,
Andreas

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 21-12-2011 00:02

Hoi Andreas (mag ik je zo noemen?)

Oh dat is fijn dat je je in mijn omschrijving herkent, interessant dat je het mediteren geleerd hebt bij de Tibetaans Boeddhistische organisatie. Misschien heb je eens zin om hier iets meer over te vertellen?

Wat je aan de rechter kant hebt gezien ben je volgens mij ook zelf. Kijkend naar wolkenachtige vertikalen strepen lijken mij op zachtheid, gevoeligheid, rust, vrede in jezelf, spirituele groei. Het vertikale voelt als opstijgende energie, groei dus.
De kastenwand is een belemmering, een soort muur dat je tegen komt waar je niet omheen kunt. Een obstakel dat nog in de weg staat. Maar in een kast kun je ook dingen opbergen. De deur dicht doen en niet meer willen zien. Pas op het kan er altijd weer uit, dus moet het nog wel verwerkt worden. Er ligt nog iets op de loer.
Misschien dat je daarom zo schrok, dat je dat in je onder bewuste besefte?
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Andreasburgh
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 16-12-2011 23:31

Bericht door Andreasburgh » 21-12-2011 00:25

Hi Wilma,

Jazeker mag je me bij mijn naam noemen.

Nogmaals dank voor je toelichting. Zeker een interessante gedachte dat ik die figuur aan de rechterkant ook zelf ben. De kastenwand is datgene wat ook daadwerkelijk in mijn slaapkamer staat, dus of dat echt betekenis heeft weet ik niet. Ik vind je uitleg wel heel mooi.

Mag ik je nog een andere droom voorleggen? Ik probeer meer over mijn ziel te weten te komen en uit te vinden wat ik in vorige levens gedaan heb. Ik heb bijvoorbeeld de vervelende eigenschap dat ik vrij vaak op mijn hoede ben en denk dat ergens iemand staat die mij zo neer kan schieten. Een paar weken geleden droomde ik dat ik met een aantal andere mensen in een bos was. Het was donker en groen. Overal om ons heen werd geschoten en het kwam van overal op ons af. We sprongen naast de weg in een lage greppel achter bosjes en zagen auto's langskomen. Het schieten en de dreiging werd steeds erger. De droom hield op, maar ik denk zeker te weten dat ik die situatie niet heb overleefd.
Krijg je hier een bepaald gevoel bij? En heb je een idee of dit in Nederland of een buitenland kan zijn geweest?

Ik hoor graag van je,
Andreas

Andreasburgh
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 16-12-2011 23:31

Bericht door Andreasburgh » 21-12-2011 00:30

En o ja, de meditatie. Die doe ik bij Rigpa in Amsterdam. Www.Rigpa.nl. De lama die aan het hoofd van deze organisatie staat heet Sogyal Rinpoche en is ook de schrijver van Het Tibetaanse Boek van Leven en Sterven. Kan ik je zéér aanraden.
Groetjes,
Andreas

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 21-12-2011 11:43

Andreasburgh schreef:En o ja, de meditatie. Die doe ik bij Rigpa in Amsterdam. Www.Rigpa.nl. De lama die aan het hoofd van deze organisatie staat heet Sogyal Rinpoche en is ook de schrijver van Het Tibetaanse Boek van Leven en Sterven. Kan ik je zéér aanraden.
Groetjes,
Andreas
Thanks ik zal de website eens bekijken.

Groetjes Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 21-12-2011 12:07

Andreasburgh schreef:
Mag ik je nog een andere droom voorleggen? Ik probeer meer over mijn ziel te weten te komen en uit te vinden wat ik in vorige levens gedaan heb. Ik heb bijvoorbeeld de vervelende eigenschap dat ik vrij vaak op mijn hoede ben en denk dat ergens iemand staat die mij zo neer kan schieten. Een paar weken geleden droomde ik dat ik met een aantal andere mensen in een bos was. Het was donker en groen. Overal om ons heen werd geschoten en het kwam van overal op ons af. We sprongen naast de weg in een lage greppel achter bosjes en zagen auto's langskomen. Het schieten en de dreiging werd steeds erger. De droom hield op, maar ik denk zeker te weten dat ik die situatie niet heb overleefd.
Krijg je hier een bepaald gevoel bij? En heb je een idee of dit in Nederland of een buitenland kan zijn geweest?

Ik hoor graag van je,
Andreas
Hoi Andreas

Ik kan je niks vertellen over vorige levens, dat is iets dat voor mij een onduidelijk gebied is en waar ook ik nieuwschierig naar ben.

Wel kan ik je mijn gevoel over je droom zeggen.
Voor mij staat het bos voor vruchtbaarheid, groei en het feit dat het daar donker is lijkt er op dat je een situatie niet goed kunt overzien. Het feit dat je beschoten wordt is dat je je voor iets moet behoeden, maar heel goed weet wat je wilt in het leven. Je hebt een doel en daar strijdt je voor.
Het gevoel dat je het niet overleefd hebt is voor mij een teken dat je klaar bent om de stap te nemen en wat geweest is achter je kunt laten. Een nieuwe start maken, nadat je iets hebt afgesloten.

Toen ik je vraag las waar het mogelijk zou kunnen zijn hoorde ik Ierland zeggen, geen idee waarom en kan het ook niet onderbouwen.

Dit is wat ik er bij voel Andreas, misschien heb je er iets aan.

Groetjes Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Andreasburgh
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 16-12-2011 23:31

Bericht door Andreasburgh » 21-12-2011 13:54

Wauw Wilma, ik ben onder de indruk. Dank je.

Ik denk dat heel veel van wat je schrijft een schot in de roos is! Het voert misschien een beetje ver om alles zo op het forum te plaatsen, maar dat ik in een transformatie zit is zeker. Spiritueel gezien ben ik klaar voor een stap voorwaarts; aards gezien wellicht ook (heb nu goede baan, maar wil eigenlijk heel ander soort werk gaan doen, en er komt weer een reorganisatie aan...).

En Ierland...dat is voor mij nieuw, maar gezien jouw staat van dienst :-) ga ik dat zeker serieus laten bezinken. Ik ben benieuwd wat het oplevert. Heb trouwens nog geen idee hoe ik dat aan moet pakken e.d. Zal er eens op mediteren.

De grootste vraag is misschien wel wat datgene is waar ik me voor moet behoeden. Het is een thema dat vaker bij mij terug komt en ik zou er graag van bevrijd worden. Of er inzicht in krijgen om het in kracht om te kunnen buigen. Is het mijn eigen kwetsbaarheid, want zuiverheid (de zgn natuur van de geest) is voor mij misschien wel het belangrijkste in het leven. Kun je er iets bij voelen?

Warme groet,
Andreas

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 21-12-2011 22:25

Lieve Andreas je bent nu aan het schrijven op de topic over dromen. Het gaat dan snel over van alles en nog wat en hebben we het niet meer over je oorspronkelijke droom maar over hele andere zaken.
Misschien zou je kunnen proberen om andere onderwerpen ook onder andere topics te plaatsen?
De grootste vraag is misschien wel wat datgene is waar ik me voor moet behoeden. Het is een thema dat vaker bij mij terug komt en ik zou er graag van bevrijd worden. Of er inzicht in krijgen om het in kracht om te kunnen buigen. Is het mijn eigen kwetsbaarheid, want zuiverheid (de zgn natuur van de geest) is voor mij misschien wel het belangrijkste in het leven. Kun je er iets bij voelen?
Over dit stukje kan ik je dan ook geen antwoord geven. Ben geen medium, heb alleen een hele sterke intuïtie. Als ik die zou gaan uitspreken hier, zou het op een consult kunnen lijken en dat zou ik niet willen.
Is trouwens ook niet toegestaan, om op het forum consulten te geven. Maar misschien kan je door je dromen te laten analyseren en door andere onderwerpen op het forum er achter komen wat precies speelt hierin voor je.

Succes kijk maar es verder rond dan gaat er misschien in de toekomst iets meer duidelijk worden voor je.
Heel fijn trouwens dat je iets aan mijn droom uitleg hebt.

Groetjes Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Plaats reactie

Terug naar “Uittredingen en dagdromen”