terugkerende droom

Steeds weer terugkerende dromen, kan ook in vershillende vormen zijn. Pad dromem en verwerkingsdromen
Plaats reactie
amyegbers
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 01-05-2012 11:09

terugkerende droom

Bericht door amyegbers » 01-05-2012 11:14

Beste,

ik heb een droom die niet heel regelmatig maar wel consequent terugkomt.
de setting verschilt ook iedere keer maar wat wel hetzelfde is is dat ik in een achtbaan of ander apparaat zit dat over de kop gaat en de adrenaline boost en.... dat mijn veiligheidsbeugel altijd los zit. Maar ik schreeuw niet om hulp zoals een normaal persoon zou doen. ik houd me vast. En wacht tot het ritje voorbij is. Laatst droomde ik zelfs dat toen de rit begonnen was en mijn veiligheidsbeugel weer los zat dat ik hem zelf met een knopje vast kon maken, maar daar kon ik net niet bij.

wat betekent dit?

met vriendelijke groet

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 01-05-2012 16:45

Hoi Amyegbers

Als ik jou beschrijving lees geeft het mij een gevoel dat je in je leven regelmatig ups en downs tegen komt. Situaties die steeds verandering en aanpassing van je vragen. Dit omdat je een achtbaan of iets dergelijks zit. Je zou een persoon kunnen zijn die ook uitdagingen opzoekt en je bewust of onbewust zelf eigenlijk wel een oplossing kent of bereid bent te zoeken.
Dit omdat je schrijft dat je niet altijd vast zit en er dus uit zou kunnen vallen. Maar ik lees niet dat je er uit valt, dus het loopt steeds goed af.

Dit is wat ik voel bij het lezen van je droom.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 01-05-2012 19:25

Haai Amyerbers,
welcome bij Forum trouwens je hebt je pas aangemeld zag k :wink:
ja k bespeur ook dat je je uitdagingen wel durft te nemen/aan te gaan...bang uitgevallen kom je niet over, maar juist dat je t wel spannund vindt ondanks al die adrenaline die je ervaart...k heb achtbanen gegoogled en voelde bij de uitleg je koers kwijtraken wel iets bij t lezen van de terugkomende droom...dus k denk dat je t allemaal wel aan kan, maar je koers kwijt bent, vandaar dat ie terugkomt deze droom dat bespeur k beetje...maar wat voel je zelf bij deze droom...als je even niet aan die adrenaline denkt(al wellicht beetje moeilijk is...maar probeer zelf te voelen,want t gaat immers om jou...)...Houd je in normale leven juist van controle en 'rust' of juist spanning/excitement?zonniiige greetzG
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

amyegbers
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 01-05-2012 11:09

Bericht door amyegbers » 02-05-2012 10:32

dank julie wel voor deze reacties

wat ik zelf bj deze droom voel is moeilijk uit te leggen. ik voel me heel erg op mezelf in die achtbaan en wil schreeuwen om hulp maar ik doe het niet ook al zijn er veel mensen in de buurt. Jullie hebben gelijk over het feit dat ik niet bang uit ben gevallen. ik houd zowel van rust als van uitdaging. je maakt mij net zo blij met een heerlijke rustige strandvakantie als met een uitdagende sportvakantie. Mijn leven is momenteel idd een achtbaan. Op een goede en slechte manier. Op sommige vlakken leef ik de droom. Op andere juist niet. Ik ben erg onzeker over mijn toekomst. (ik ben 20 dat is nog best jong) Aan de ene kant weet ik precies wat ik wil, aan de andere kant weet ik niet of het mij genoeg zekerheid en rust zal bieden. misschien kunnen jullie hier weer wat meer mee?

groetjes

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 02-05-2012 20:26

Waar ligt je hart t meest...dingen kiezen waar je hart meeste naar uit gaat geeft de minste te leurstellingen in t leven(door alles te veel te gelijk te doen kun je opgebrand van raken)...maar weetje je mag ook fouten maken dus leg jezelf ff bij neer als je t even allemaal niet meer weet...doe t geen waar je t meeste van jezelf uit kan halen.
Weet je niet waar uit je moet kiezen dan ga je prioriteitenlijstje maken, je mag altijd je 'dromenboek' houden....Maar neem wel overwogen en op tijd je rust...kun je lekker in bos bijkomen en nagenieten van een even spannende periode leven tot de volgende uitdaging weer voorbij kunt. :wink: lieve zonniiige groetselsG
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 02-05-2012 21:00

Je bent nog maar 20 zeg je en onzeker over je toekomst. Als je het mij vraagt hebben velen op die leeftijd hier last van. Er wordt door de maatschappij veel van je verwacht op die leeftijd en dan leg je de lat misschien wel te hoog voor jezelf om daar aan te voldoen.
Dan heb je zelf nog wensen en wilt ook daar graag een invulling aan geven.
Dat je toekomst onzeker is geeft dan een nog onzekerder gevoel en raak je soms in die rolercoaster terecht.

Meid luister naar wat je innerlijk stemmetje tegen je zegt, wat wil je nu echt en is het haalbaar op dit moment. Probeer daar naar te luisteren en probeer hier je plannen op te maken. Vraag hulp van mensen die je vertrouwt als het je even te veel wordt ik denk dat het je dan zeker gaat lukken en dat je over een jaar heel anders naar de situatie kijkt waar je nu in zit.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

amyegbers
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 01-05-2012 11:09

Bericht door amyegbers » 03-05-2012 12:20

Ik denk dat dat de reden is dat ik in de droom niet om hulp roep. Want ik kan wel stoppen, maar ik wil niet stoppen. Ik weet niet of het me gaat lukken mijn droom te bereiken maar ik wil in ieder geval niet stoppen met proberen.
Ik denk dat op het moment dat als ik om hulp ga roepen in mijn droom, of ik val uit de achtbaan dat het dan tijd is om te stoppen. en op het moment dat ik bij de knop kan van de beugels en eenmaal vast zit absoluut niet meer moet stoppen,,,, heb ik gelijk denken julle?

groetjes

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 03-05-2012 18:36

Er is geen waarheid in verklaren van dromen, het is wat jij er bij voelt.
Wat wij voelen bij het lezen van je droom is wat wij denken dus geen waarheid of ergens op gebaseerd, het is aan jou of je er iets in herkend.
Zo niet prima dan zijn onze gevoelens anders dan die van jou.

Dus wat je hier nu schrijft zal zeker zo zijn want de beste verklaring is door de persoon die de droom heeft gehad.

Liefs
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 03-05-2012 20:10

Zo Amyegber draai vraag je wat zeg...k denk dat wat t je ingeeft zal kloppen...geloof daarin! vraag je in normale leven zeg maar wel makkelijk om hulp...k heb t idee van niet,maar mag wel meer hoef nie pas op laatste moment te zijn...of je wil t eerst allemaal zelf doen en pas om hulp vragen...heb je mensen die dichtbij je staan op dit moment in je leven...op wie je kan terugvallen...k zelf heb vaak alles alleen willen doen, omdat t hoorde bij mijn overleving zeg maar, op jonge leeftijd was er niemand meer die k kon vertrouwen...dus leerde k pas veel later tegen me dertigste eigenlijk pas om hulp te vragen, maar weet dat je t nooit allemaal alleen hoeft te doen en je eigen keuze is....hulp vragen in niet erg is geen zwakte ofzo...t gaat om jou dat je van dingen kan leren op jouw eigen wijze manier...knufG :wink:
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

Plaats reactie

Terug naar “Reciderende dromen”