fiets

Steeds weer terugkerende dromen, kan ook in vershillende vormen zijn. Pad dromem en verwerkingsdromen
Plaats reactie
carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

fiets

Bericht door carlajp » 10-07-2010 08:30

Lieve allemaal,

Ik hoop dat iemand mij misschien een beetje op weg kan helpen. Heb al in mijn droomboek gekeken en op het internet gezocht maar kan er toch niet helemaal een goede verklaring voor vinden.

Ik heb in de afgelopen jaren diverse malen dromen gehad dat ik mijn auto nergens meer kon vinden....
De afgelopen 2 maanden heb ik twee keer een droom gehad dat de auto veranderd is in een fiets.
Geen speciale, oude of nieuwe fiets in mijn herinnering.
Ik heb dat ding dan blijkbaar ergens neer gezet/ achter gelaten en weet echt niet meer waar.
Vannacht voelde ik zelfs een beetje paniek dat ik mijn fiets niet kon vinden. Ik was ook in eens mijn tas en mijn jas kwijt?
Weet iemand toevallig wat het kan betekenen als de auto in een fiets veranderd is.

Liefs Carla
Live is a challance!

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 10-07-2010 11:18

Hoi Carla,
Aan onze spullen ontlenen we onze houvast, het kan ook van grote emotionele waarde zijn natuurlijk. Raken we het opeens kwijt dan zijn we vaak even helemaal de kluts kwijt en worden onzeker.
De jas en tas met pers. dingen er in, daar ontlenen we oa onze indentiteit aan, zegt iets over je zelf. Verlies je dit, dan ben je eigenlijk een stukje van jezelf kwijt,misschien niet meer nodig? Omdat je bezig bent te veranderen en er iets nieuws voor in de plaats kan komen? Alleen weet je nog niet hoe en wat er dan komt, dat maakt onzeker, het gebeurt echter wel in jouw groei en ontwikkeling.
Zo ook de auto niet meer kunnen vinden, symbolisch kan dit staan voor jouw gevoel van onzekerheid om zomaar de dingen op je af telaten komen, terwijl je totaal niet weet wat er gaat gebeuren dan. Dat maakt beetje angstig en onrustig ook. Om vooruit te kunnen komen heb je die 'auto' (houvast dus he)Echt nodig voor jouw gevoel, maar je kan zonder, en dan tóch de goede kant opgaan en vooruit komen.
Vandaar dat ie denk ik eerst ook symbolisch in een fiets veranderd, al minder bescherming dus, je bent zichtbaarder ook, staat in feite open en bloot voor anderen.
Eigenlijk vertelde deze droom jou wees gerust, vetrouw op het nieuwe in je, laat maar gebeuren, dit kan je dus ook. Al is het een beetje eng om het over je te laten komen zonder de uitkomst te kennen.
Dit is mijn idee en gevoel hierbij Carla.
Liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

Bericht door carlajp » 10-07-2010 11:43

Hoi Hannie,

Dank je voor je uitleg.
Ik had zelf al hier en daar wat uitleg gevonden, maar vond het zo vreemd dat de auto nu in eens in een fiets veranderde :) Zag het ook niet als iets negatiefs of zo maar vond het toch heel apart.
Ik ga je uitleg nog eens een paar keer rustig doorlezen en op me inlaten werken, denk dat ik er dan langzaam wel meer en meer herkennig in zal kunnen vinden.

Liefs Carla
Live is a challance!

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 12-07-2010 22:13

Hoi Carla,

Wat bij mij zo binnenkomt is dat je misschien een keer van koers mag veranderen? Dat er soms meerdere mogelijkheden in het leven zich aandienen die je mag aanpakken dan altijd dezelfde vertrouwde dingen te doen die je altijd deed. Is er iets met de auto, pak dan de fiets, snap je? Is je jas weg, misschien tijd om een nieuwe aan te schaffen? Teveel controle hebben door dingen vast te houden omdat je bang bent voor het nieuwe? Is maar een idee wat ik zo opving. Ik ben gewoon even eerlijk hierin. We zijn vaak bang om het een keer anders te doen of anders aan te pakken omdat het oude zo vertrouwd was? Lijkt erop dat er veranderingen mogen komen en het oude los mag worden gelaten... Laat het nieuwe maar komen en laat het maar op je afkomen zonder een gevoel van angst hierover te hebben. Heb vertrouwen. Hopelijk kun je er iets mee.

Liefs Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 12-07-2010 23:04

Een auto heeft een snelheid....vraag je zelf af....heb je rust nodig je bent verward met dingen kwijt raken.Vandaar die fiets met een trage snelheid haal jij die eindstreep ook.

Mijn medicijn gas terug nemen, voor jouw ontwikkeling ga je te snel,langzamer dan zal je ontwikkeling beter ervaren worden en hoef je niet te zoeken naar wat je kwijt bent.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

Bericht door carlajp » 13-07-2010 08:12

Lieve Karin en Louisa,

Dank je wel voor jullie reacties.
Karin wat jij zegt zou wel kunnen kloppen, er zijn idd dingen in mijn leven waar ik nogal verward over ben.
Louisa wat jij aangeeft zou misschien ook wel eens kunnen kloppen. Hoewel er de laatste drie en een half jaar erg veel in mijn leven is veranderd, zijn er toch wel dingen die je waarschijnlijk vast houd, probeerd te houden.

Dank jullie wel voor het mee denken.

Liefs Carla
Live is a challance!

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 13-07-2010 16:42

kan het zijn dat je misschien verbaast bent over je eigen transformatie?
is er iets verandert in jezelf misschien?
of zou het kunnen zijn dat je je eigen ik een beetje kwijt bent

weet niet hoor ??? maar dit was mijn gevoel dr bij
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

Bericht door carlajp » 13-07-2010 16:55

Hoi Lieverd,

Dank je voor het mee denken.

Ik weet niet of ik verbaasd ben over mijn eigen transformatie, zo voelt het niet voor mij.
Tuurlijk zijn er voor mij veel dingen veranderd de afgelopen jaren, dat ontken ik absoluut niet. En ik ben eigenlijk alleen maar trots tot nu toe en voor mijn gevoel ben ik ook nog (lang) niet klaar.

Mijn eigen ik kwijt zijn.
Mmm..... ik denk dat ik op een bepaalde manier me zelf nog steeds aan het ontdekken ben, wie ik nu echt ben en wat ik allemaal nog zou willen de rest van mijn leven. Geen makkelijke weg, maar he that's live. Met vallen en opstaan leer je alleen maar meer en meer van je zelf en het leven.

Liefs Carla
Live is a challance!

Plaats reactie

Terug naar “Reciderende dromen”