Reflexologie

De EVT, pitjit, shirodhara, metamorfose massage, reflexologie, dorn-therapie breussmassage, klankschalen massage, chinese guasha therapie, orthomeleculaire therapie.
visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 10-03-2009 23:29

Ja, bijzonder he! Dat je dat alleen al kan doen door voetmassage/behandeling. Ik wordt gewoon enthousiast als ik jouw ervaringen lees in deze.
Kan je wel vertellen, de tweede keer als klanten bij je komen, zijn ze vaak veel meer "ontvangend" als de eerste keer. Komt toch vaak v.d. spanning, blokkeert de boel. Dus voelen ze vaak meer ook in vervolgbehandelingen.
Zelf doe ik de HBO opleiding reflexologie, dus geen korte cursus maar 't serieuze werk, zeg maar :wink:
Voel ik me toch meer zekerder bij, beter onderlegd dan.
Ik heb m'n certificaat voor voetreflex al behaald, en ga nu voor handreflex en oorreflex.
Volgend jaar doe ik dan nog therapeutische vormgeving en klassieke massage, als 't allemaal meezit.
Dit jaar m'n school wel op een lager pitje gezet, maar dat komt omdat ik teveel te verwerken had/heb.
Maar we gaan vrolijk door, alles op z'n tijd.

liefs visje
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 10-03-2009 23:46

Wat doen of kunnen jullie doen als iemand er totaal niet tegen kan
als er iemand aan zijn/haar voeten zit,al is het ter ontspanning enz.?
Ben daar heel benieuwd naar.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 10-03-2009 23:57

ha die is goed zeg Hannie daar zeg je wat
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 10-03-2009 23:58

Ha ja Hannie, das ook vaak een eerste reactie als ik mensen vertel wat ik doe. "Je kan niet aan mijn voeten komen hoor, ik ben zo kiehiehietelig."
Maar achteraf blijkt dat helemaal niet zo te zijn, geen last gehad daarvan.
Ik raak de voeten ook niet zo voorzichtig aan, heb een stevige grip.
Maar pas ik per voet aan, de ene mens heeft gevoelige voeten, of pijnlijke enzodoor.
Je moet 't es een keer ervaren, zou 'k zo zeggen. Want de meeste mensen stellen zich idd het verkeerde erbij voor, kieteldekietel hihihi
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 11-03-2009 00:06

ha Hannie
met behulp van lieve mensen valt het allemaal reuze mee hoor
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 11-03-2009 00:11

Dat is nou precies waar het om gaat,ik kan er echt niet tegen als wie of wat ook aan mijn voeten komt,zo ook mijn hoofd,vandaar dat ik niet van dat gefrunnik aan m,n hoofd houd bij kappers, tandarts, enz. Een regelrechte gruwel van de bovenste plank kan ik je melden.Nachtmerrie in een woord,niets overdreven in deze!
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

Bericht door Margriet » 11-03-2009 09:06

Is het een idee Hannie om eens na te gaan waarom je er niet tegenkan dat iemand aan je komt bv voeten, hoofd etc.

Vind het zelf heel belangrijk dat ik een klik heb met degene die voetreflex doet of anderszins. Dan ontspan ik me en ja

HEEEEEERLIJK voetreflex heb ik jaren laten doen met goed resultaat.
Sommige plekkken zijn wel behoorlijk pijnlijk dat wel maar daar blijkt het dan juist weer nodig te zijn.

Er zit enorm veel verschil in kundigheid in deze.
In de loop der jaren heb ik het zeker door zeven of meer verschillende therapeuten mogen meemaken.
O.a. bij een Haptonoom en die was veruit het beste.
Had ook veel ervaring en "gouden" handen.
Ben ook wel eens moeten stoppen bij iemand omdat ik me na de behandeling steeds niet goede voelde, draaierig en zo. Heel naar.
Maar dat was een uitzondering hoor.
Mooi beroep! :D

Al met al heb ik goede ervaringen.
Liefs, ~Margriet~
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 11-03-2009 09:20

Dat is een hele groeie vraag Margriet .wilde het net vragen aan Hannie ,maar jij was me voor.
Er zit inderdaad wel verschil in .Hangt er van af hoeveel geduld en vooral feeling de therapeut heeft.Jij noemt dat gouden handen vind ik mooi gezegd.Het heeft ook met vertrouwen in de therpeut(kapper .pedicure etc) te maken.
Er kunnen heel veel redenen zijn waarom iemand niet aan zijn voeten of lijf wil laten zitten. Het kan angst zijn voor nabijheid (kan uit de jeugd komen)maar met heel veel geduld en liefde kan er altijd een oplossing gezocht worden. Meestal moet er eerst inzichzelf wat geheeld worden.Voordat iemand zich over kan geven.
liefs Marianne
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 11-03-2009 10:50

Leuk Visje dat je er ook zo mee bezig bent. Ik wil ook graag de opleiding gaan doen, maar die beginnen allemaal in September. Vorig jaar was ik nog net niet klaar met mijn dialyse opleiding dus werd het starten daarmee me net een beetje te veel.
Dus moest ik een jaar wachten, ja een jaar niks doen kon ik niet, dus ben ik naar massages in het algemeen gaan kijken en kwam bij de pitjit massage terecht ter over brugging.
Ja en veel mensen willen zich graag laten masseren, maar ja die voeten he, daar moet ik toch maar niet zo veel aankomen want daar kunnen ze niet zo goed tegen. Denken ze.
Vaak hebben de mensen zelf moeite om hun eigen voet te zien en aan te raken. Vaak iets uit hun jeugd ja, dat die voeten er niet bij horen ofzo, dus niet goed geaard zijn. Het besef dat die voeten je al je hele leven dragen en je contact met de aarde zijn, maakt ze vaak bewust van hun aanwezigheid en hun nut.
Die aanraking van de behandelaar is idd een stevige grip, geen geaai, maar vast in de hand nemende houding.
Heb ook de ervaring dat er vertrouwen moet zijn en ze het eerst ervaren moeten en ja soms is het gevoelig, maar dan ga ik gewoon door en dan wordt de reactie ook minder omdat er geen aandacht aan besteed wordt.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 11-03-2009 11:54

Heb inderdaad pogingen gedaan om er achter te komen waar door
het komt dat ik er zo gevoelig voor ben.Een deel heb ik kunnen achter
halen.Maar niet alles.Leuk jullie reacties.Heb darentegen mijn eigen
masseur hier thuis,want gerrit kan dat heel goed,mag ook mijn hoofd
doen,maar mijn voeten vaak wel,ben ik erg gespannen dan wordt het
lastig.(zou ook wat zijn als hij het zelfs niet mag,toch?)
Heeft zoals jullie al zeiden met je over geven aan en,met vertouwen in de ander te maken.
Zels mijn huid is van kleins af aan hyper gevoelig,net of het schrijnt soms
als men dat aanraakte.Dat is nu laat ik zeggen 80 procent verbeterd gelukkig.Lig er ook niet wakker van,is nu eenmaal zo.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Plaats reactie

Terug naar “"Massages en andere behandelmethoden" ”