Reflexologie

De EVT, pitjit, shirodhara, metamorfose massage, reflexologie, dorn-therapie breussmassage, klankschalen massage, chinese guasha therapie, orthomeleculaire therapie.
visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 18-05-2009 12:40

Als je het moeilijk vind dat er aan je voeten wordt gezeten, kan het ook te maken hebben met moeite te aarden/niet willen aarden.
Je voeten zijn de verbinding met de aarde.

Voeten zijn ook, vergeleken met handreflexologie, yin. Dus meer vrouwelijk, naar binnen toe. En natuurlijk ook relatief gevoeliger als
de handen, waar de huid ook veel dikker is(door weer en wind).
Misschien al eens handreflex geprobeerd Hannie...?

liefs Edith
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 18-05-2009 13:27

Juist mijn handen gaan heel goed,er vormt zich ook geen eelt,ook niet bij m'n voeten,loop zelfs nooit op blote voeten omdat ik hooguit wondjes/blaren krijg,maar de huid blijft zacht.Het verhard zich gewoon niet.
Toen mijn hond er nog was,kropen de haren in m'n voetzolen die ik er met een pincet uit moest trekken,net als splintertjes.Terwijl het notabene lange zachte haren waren.
Met goed aarden heb ik ook geen moeite meer,gaat heel goed,'k blijf desondanks hypergevoelig voor omgevings factoren.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 18-05-2009 13:45

Goh, ongelofelijk van die hondeharen!
Je staat denk ik goed met je gevoel in contact, ook doordat je geen eeltvorming hebt (dat afscherming/bescherming is). Je ziet dat letterlijk in je voorbeeld; die zachte hondeharen die in je voetzool terecht komen, dus binnenkomen bij jou. Je "vangt" heel veel op, de meest subtiele dingen.

Bij een paar cliënten die hoog sensitief zijn heb ik de voeten eens behandeld, en érg gevoelige voeten, hyper-gevoelig. Kon nauwelijks de voeten aanraken. Dan kan bijvoorbeeld ster-reflexologie heel geschikt zijn, dat is mer energetisch gericht en dus erg zacht maar wel diepgaande behandeling.

En voeten zijn dus meer "yin" en waarschijnlijk komt 't bij jou ook wel érg direkt binnen, waardoor idd een goed vertrouwen in de therapeut/persoon die behandeld belangrijk is.

Fijn dat 't aarden goed gaat!
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 18-05-2009 16:29

Poeh Hannie dat is wel heel gevoelig ja. Het lijkt idd wel dat je totaal geen bescherming hebt en open staat voor alles wat er op je af komt. Je zegt aarden lukt heel goed, maar afschermen dan? Al die invloeden kan je je daar voor afschermen op 1 of andere manier zodat je het niet laat binnen komen?

Weet door de lichaams massage die ik geef, dat men uiteindelijk toch wel durft toe te laten dat ik de voeten aanraak, nadat ik al een groot deel van het lichaam heb gehad dan.
Ik laat dan de mensen ook bewust eerst op de rug beginnen. Is vaak erg confronterend want dat voelt letterlijk en figuurlijk bloot.
Beginnend op de buik, wat de meesten doen, geeft toch een soort van afsluiting, wat de meesten prettiger vinden.
Als de voorkant van het lichaam dan al gemasseerd is, kan men het makkelijker toelaten dat dan de voeten aan de beurt zijn voor er omgedraaid wordt.

Denk dat de knop of de sleutel bij jou in het hoofd zit Hannie en daar ben je erg beschermend over zo voelt het voor mij.
Helemaal goed natuurlijk het is van jou en jij opend er wel of geen deuren mee.

Veel liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 18-05-2009 16:39

Hoi Edith

Ga je maar zo noemen, als je het goed vindt, is wat presoonlijker. Ik hoor het wel als je dat niet wilt, toch?

Ik ben nu met een vervolg cursus voor de voetreflex bezig. 10 lessen met een diploma afgesloten en dit zijn nog 7 lessen.
Ben nog steeds aan het twijfelen of ik de opleiding dit najaar wel zou doen. Denk dat ik te veel wil en dat ik beter nu met deze nieuwe dingen kan gaan stoeien. De clienten vinden het heerlijk en ik vind het heel erg leuk om te doen. Voorlopig misschien genoeg gezien mijn langdurige twijfel.
Ben lerende hierin om naar mijn gevoel te luisteren en die zegt NEE nog niet doen die opleiding.
Weet je er hangt dan ook een ander prijskaartje aan de behandelingen he
en ik wil eigenlijk eerst de markt een beetje aftasten dit jaar. En volgend jaar weer verder kijken.
Maar ik ben ook zo leergierig als wat en dat maakt dat ik ga twijfelen, wil zo graag meer weten en kunnen.
Maar die aanrijding heeft mij terug gebracht naar mijn eigen ik. Letterlijk ben ik terug geroepen in mijn drukte en kon even niks meer.
Kom net van de masseur (ja laat me zelf ook wel regelmatig verwennen en los kneden) en er zat bijna niks vast, maar 2 kleine plekjes die pijnlijk waren. Ben dus nu weer in balans en wil dit graag houden.

Ik leer ook van jou weer wat je hier schrijft. Leuk is dat.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Plaats reactie

Terug naar “"Massages en andere behandelmethoden" ”