DORN-THERAPIE EN BREUSS-MASSAGE

De EVT, pitjit, shirodhara, metamorfose massage, reflexologie, dorn-therapie breussmassage, klankschalen massage, chinese guasha therapie, orthomeleculaire therapie.
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

DORN-THERAPIE EN BREUSS-MASSAGE

Bericht door wiba » 04-11-2009 18:34

DORN-THERAPIE EN BREUSS-MASSAGE

Heeft iemand hier ervaring mee?

:D Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 04-11-2009 20:22

Wilma,,,ik ken dit helemaal niet Sorry,,,iemand anders messchien?
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 04-11-2009 20:40

Zou het echt niet weten,nog nooit van gehoord Wilma.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 04-11-2009 20:42

staat veel over op internet :wink:
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 04-11-2009 21:56

DORN-THERAPIE
De wervelkolom is het stabiele omhulsel van het ruggenmerg, de grootste bundel zenuwen die van de hersenen naar al onze organen in ons lichaam voert.

Vrijwel iedereen heeft benen van ongelijke lengte. Het lengteverschil kan variëren tot wel 4 centimeter. Daardoor wordt het lichaamsgewicht verplaatst naar het korte been en komt het ruggenmergkanaal in een andere houding.

Mensen die al heel lang rug- en gewrichtsklachten hebben horen vaak van de dokter: “Er is niets meer aan te doen, het is slijtage en u moet er maar mee leren leven….”
Dat is fundamenteel onjuist! Een machine slijt, maar een levend organisme herstelt zich zo lang het leeft. Al onze organen, botten, weefsels, gewrichten, alle cellen bevinden zich in een voortdurend proces van afbraak en vernieuwing. Daardoor zijn wij tot op hoge leeftijd nog in staat ons aan nieuwe situaties en belastingen aan te passen.

De Dorntherapie komt uit Duitsland. Daar heeft Idelette Eijgelaar haar opleiding tot Dorn therapeut gekregen van Dieter Dorn, de "ontdekker" van de Dorn therapie en Helmuth Koch, zijn opvolger. Zij is de eerste door Koch erkend Dorn therapeut in Nederland.

In tegenstelling tot “kraken” is de Dornmethode een milde therapie. Met de duimen zet de Dorn-therapeut op een voorzichtige manier de wervels op hun plekje terug. Tegelijk maakt ze het bindweefsel tussen de wervels los, waardoor de doorbloeding beter wordt. Daardoor voelen mensen zich beter en worden klachten voorkomen en genezen.
En na elke behandeling heb je ook nog een fijn en ontspannen gevoel!

BREUSS-MASSAGE
De tussenwervelschijf is het kraakbeen tussen de wervels dat ervoor zorgt dat de zenuwen beschermd worden en de wervels elkaar niet raken.
Rudolf Breuss ontwikkelde de tussenwervelschijf-massage en stelde vast dat deze zich heel goed laat combineren met de Dorn-therapie.
De Breuss-massage is een fijngevoelige, energetisch handmatige rugmassage, die psychische energetische en lichamelijke blokkades kan oplossen.
Je kunt er veel tussenwervelkolom problemen, zoals ischias en hernia ongevaarlijk en succesvol mee behandelen.

De zachte Breuss-massage van de wervelkolom gaat er van uit dat er geen versleten tussenwervelschijven bestaan, omdat alle cellen ook op hoge leeftijd steeds weer vernieuwd worden. Er bestaan wel gedegenereerde tussenwervelschijven, maar die kunnen gestimuleerd worden, zodat ze weer verbeteren, regenereren.
Bij osteoporose of pijn moet de massage heel voorzichtig gedaan worden, de massage mag niet pijnlijk zijn.
Bij hevige wervelkolomproblemen, enorme pijn of zeer verkrampte spieren is de Breuss-massage een ideale voorbereiding op de Dorn-therapie.
De Breuss-massage kan ook na de Dorn-behandeling gegeven worden om de wervelkolom nog meer te strekken. De Breuss-massage kan je zo vaak je wilt herhalen.
Bovendien is de massage heel gemakkelijk te leren en heb je er geen verdere voorkennis voor nodig. Wel heb je er een (behandel) bank of tafel voor nodig en St.Janskruid olie.

Bron: http://www.ideletteeijgelaar.nl


Ik vind het heel interessant en denk erover om in de toekomst deze cursus te gaan doen.
Ben daarom beniewd naar ervaringen dan anderen hiermee.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 04-11-2009 22:18

Dat klinkt heel goed Wilma. Ik heb namelijk ook mijn ene been langer dan de andere waardoor ik een paar jaar terug herniaklachten kreeg, vooral na het auto-ongeluk. Zou dus wel iets voor me zijn. Leuk dat je deze massagetechnieken wil leren. Is ook vast iets voor jou denk ik.

Liefs Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 04-11-2009 22:22

Dank je wel Wilma, lijkt me voor heel veel mensen een prachtige methode om minder of geen pijn meer te hebben van deze klachten, wat je hele doen en laten beínvloed. Hoor hier gelukkig zelf nog niet bij, maar in m'n omgeving zijn heel wat mensen die zich geen raad meer weten soms.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Sita
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1740
Lid geworden op: 13-02-2008 17:33

Bericht door Sita » 04-11-2009 23:44

Dank je wel! Dit is zeer interessant!!!


wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 05-11-2009 06:53

Zondag ga ik naar de therapeutenbeurs in Apeldoorn en daar staan mensen met een kraampje die deze cursussen geven. Daar komt deze info ook vandaan.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 05-11-2009 20:35

Leuk om dit te gaan doen Wilma,en zeer leerzaam of het bij je past om eerst een workshop bij te wonen,prachtige uitleg hierover.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Plaats reactie

Terug naar “"Massages en andere behandelmethoden" ”