DORN-THERAPIE EN BREUSS-MASSAGE

De EVT, pitjit, shirodhara, metamorfose massage, reflexologie, dorn-therapie breussmassage, klankschalen massage, chinese guasha therapie, orthomeleculaire therapie.
louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 06-03-2010 23:37

Hihi Wilma :). Je bent dus niet de enige.

En Sita dat niet uit mijn woorden komen is echt erg de laatste tijd. Net zo erg als iets neerzetten met het schrijven. Hoop ook voor je dat je zondag geen last van hebt. Mijn tip: rustig proberen te praten want anders gaat het mis. Tenminste bij mij wel :( .

Sterkte Sita!

Liefs Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 23-05-2010 18:37

Die Breuss die ken ik ja :D

Blessed be,
Cailen
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 23-05-2010 21:48

Heb inmiddels de cursusdagen gehad en ben er al mee begonnen in mijn praktijk.
Hoe was je ervaring Cailen met de Breuss :wink:
Ben nu een paar mensen er mee aan het behandelen, tot nu toe heb ik nog niet een goed beeld van de resultaten, omdat ik de personen allemaal nog maar 1 keer behandeld heb en nog geen vervolgbehandelingen heb kunnen doen.
Zelf heb ik het heel prettig ervaren toen ik de cursus volgde en heb een week lang totaal geen onderrug pijn gehad. Tot dat ik weer de zelfde houdings fouten maakte en nu heb ik wel weer last, hoe dom kan je zijn als therapeut het zelf niet goed naar je eigen instucties luisteren hihi.
Weet zelf wel hoe ik moet zitten en waardoor het verergerd wordt. Als ik daar op let dan zou de Dorn me goed bevallen. Dat weet ik zeker, maar ben wel wat therapie ontrouw :oops:
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 23-05-2010 21:55

Het voelde goed, ben wel even wat spanning in mijn rug en nek kwijtgeraakt. En dat is bij mij niet gemakkelijk te bereiken. Ik heb het zeker als ontspannend ervaren, Ik had alleen niet verwacht dat het zoveel emoties los zou maken, maar of dat is door de Breuss of dat het gewoon door mijn achtergrond komt, dat weet ik niet.
Is dat trouwens een erkende registratie als Dorn- Breusstherapeute? (ik bedoel, is het net als bij accupunctuur e.d. een beroepsvereniging?).
Ik denk zeker dat ik er baat bij zou hebben ook voor langere termijn, maar het zou fijn zijn als ome ziekenfonds dan een handje mee zou helpen.
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 24-05-2010 15:37

Fijn dat je je ervaringen hier wilt delen Cailen. Wellicht krijgen andere leden hier ook meer kennis van nu en is er iemand bij hen in de buurt die het bij hen kan doen.
De mevrouw waar ik het van geleerd heb woont dichtbij me en leidt mensen op die van overal uit het land komen.
Er is geen beroepsvereniging voor zover ik weet.
Het zou door de ziektekosten verzekeraar vergoed kunnen worden als de behandelaar is in geschreven bij een overkoepelend orgaan die deze therapie erkent en dan zou het onder alternatieve geneeskundige kosten kunnen vallen.
Ik zelf ben daar nog niet bij ingeschreven, heb het ook nog niet afgerond, in augustus ga ik voor de terugkomdag en dan krijg ik ook een certificaat ervan en ga dan verder kijken ivm de stappen die ik dan kan ondernemen zodat het vergoed zou kunnen worden. Blijft echter van belang hoe mensen zich verzekerd hebben en wat er dan in hun pakket valt kwa vergoedingen.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 24-05-2010 15:44

Ow ja hoor als het goede ervaringen zijn en iemand kan er wat aan hebben, dan deel ik die ervaringen wel. Dat van die zorgverzekeraar dat zou mooi zijn, denk dat mensen dan de stap ook makkelijker komen. Tenminste ik wel :D. Financieel is het niet breed en als de zorgverzekeraar dan meewerkt, kan ik ook eens een behandeling krijgen die mij helpt. Ik ben uitgebreid verzekerd dus voor mij zou het gunstig zijn. Zal eens contact houden met "mijn" breusstherapeute, wat ze van plan is.
Wat leer je nog op de terugkomdag?

Namasté,
Cailen :wink:
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 24-05-2010 16:00

De hele therapie wordt nogmaals behandeld en toegepast (en vragen en problemen zijn doorgenomen) ik krijg dan het certificaat. Bovendien bestaat de mogelijkheid om opgenomen te worden in het register van Therapeuten opgeleid door het Dorn Instituut, waarbij je een vermelding krijgt op de website, zodat cliënten je daar als therapeut kunnen vinden.

Dit is wat die mevrouw er over zegt, is eigenlijk een herhalingsles en geen toevoeging dan.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 24-05-2010 16:03

Mag je dan zelf ook weer? Een paar dagen daarvoor goed fout gaan zitten, dan is het genot dat het goed zit groter :lol:
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 24-05-2010 16:14

Yep dan mag ik zelf ook weer, hihi zo fijn om die cursussen te doen, wordt mijn lijf ook eens onder handen genomen.
Dat foute zitten kan ik heel goed, doe ik nu bijvoorbeeld ook, lekker net de beentjes omhoog op de salontafel en laptoppie op schoot.
Zo goed voor de onderrug ...............................

Heb mijn moeder eergisteren en gisteren behandeld met de Dorntherapie. Ze heeft al jaren last van de onderrug, tussen de schouderbladen en de nek.
Versleten zegt de dokter en bij pijn neem maar een paracetamol. Verder niks aan te doen.
Gisteren was haar onderrug al iets beter en vandaag was de duidelijk voelbaar pijnlijke plek gehalveerd in groote en was ook minder pijnlijk.
Tussen de schouderbladen was gisteren geen verschil, maar direct na de behandeling gisteravond en vanochtend vond ze dat het makkelijker te bewegen is en minder strak aanvoelde, nog wel gevoelig maar het scherpe was eraf. De nek is onveranderd gebleven.
Zelf vind ik dit een mooi resultaat na 2 benadelingen.
Helaas moest ze weer weg en zit ik haar pas over een paar dagen weer, dan zal ik het nog een keertje doen. Hopen dat het steeds wat makkelijker voor haar wordt.
Jammer dat ze niet dicht bij me woont, maar elke keer als ik de mogelijkheid heb zal ik haar even behandelen.

Ben blij dit geleerd te hebben, milde zachte snelle methode die eigenlijk iedereen moet leren kennen.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 24-05-2010 16:19

Fijn dat je moeder er goed op reageert. En je hebt zeker gelijk dat iedereen het moet leren kennen. Ik ben er blij mee...en hoop snel een afspraak te kunnen maken...ik ken het resultaat nl! :wink:

Namasté,
Cailen
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

Plaats reactie

Terug naar “"Massages en andere behandelmethoden" ”