Yoga massage

De EVT, pitjit, shirodhara, metamorfose massage, reflexologie, dorn-therapie breussmassage, klankschalen massage, chinese guasha therapie, orthomeleculaire therapie.
Plaats reactie
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Yoga massage

Bericht door wiba » 12-08-2010 14:05

Dit is mijn nieuwste ervaring, gisteravond aan de lijve ondervonden.
Hebben jullie deze massage al eens gehad?
Het is een stevige massage maar zeer ontspannend.

Traditionele Thaise yogamassage
Traditionele Thaïse massage is een bijzondere vorm van lichaamswerk, meer dan 2.500 jaar geleden geïntroduceerd in de tempels van het Boeddhistisch Thailand, als onderdeel van de traditionele geneeskunde. Met voornamelijk invloeden uit de India'se yoga en de Chinese acupressuur.

Het is een ‘stevige’ massage, uitgevoerd op een dunne stevige futon of matras op de grond met kleren aan en zonder olie. De fysieke manipulaties harmoniseren, corrigeren en stimuleren het lichaam. Tegelijkertijd ervaar je een mentale rust. De meridianen of ‘Sen-lijnen’ van het lichaam worden bewerkt, zoals bij acupunctuur. Maar in de plaats van naalden worden de handpalmen, de vingers, de duimen, de ellebogen en de voeten gebruikt.

Afbeelding

Traditionele Thaise massage is een complete lichaamsbehandeling, die acupressuur, reflexologie, yoga en de typische rek-en strekoefeningen integreren binnen een uitgekiend harmonisch spel tussen gever en ontvanger.

De Thaise Yogamassage is heel anders dan een reguliere Westerse massage. De massage is dynamischer, afwisselender en zonder olie. Thaise massage combineert technieken die je in de Westerse fysiotherapie terugvindt, enkele voorbeelden hiervan zijn manuele therapie, osteopathie, triggerpoint – en segmentale therapie en het tractiesysteem .

Traditionele Thaise massage opent het lichaam en brengt de belangrijkste spiergroepen in balans. Ze verhoogt de soepelheid en flexibiliteit van het lichaam. Stille aandacht en diep invoelen zorgen ervoor dat je meer in contact komt met jezelf. Er ontstaat ruimte om spanningen los te laten. Na een sessie voel je een vreemde mengeling van mentale rust en een lichaam dat stroomt van energie.

Afbeelding
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 14-08-2010 20:01

Ik kende alleen de verhalen van "ze leggen je helemaal in de knoop, nou ja ontspannen zeggen ze"
Ik was nieuwschierig, maar heb me er eerst een beetje in verdiept of het iets voor mij zou kunnen zijn.
Ben naar een nederlandse mevrouw gegaan die dit al jaren uitoefend. Aziatische mensen zijn vaak toch iets hardhandiger dan de nederlanders. Zij kennen het stijve lijf van een westerling beter zo dacht ik. Zal misschien een vooroordeel zijn.............
Heb er wel ervaring mee, dat aziatische mensen anders met hun behandelingen omgaan als europeanen, dus komt niet voor niks bij me op om zo te denken.

Ben er onbevangen aan begonnen, mijn zwakke soms zere plekken benoemd en haar uitleg aangehoord. De mevrouw voelde goed aan en ik ben gaan liggen.
Ze heeft vooral mijn onderrug goed te pakken gehad. Oei oei deed echt wel pijn, maar voelde tevens goed. Op geleide van mijn kunnen heeft ze veel kunnen oprekken en na die tijd voelde ik me als of ik zelf actief was geweest met yoga.
Het zijn ook dezelfde bewegingen als bij yoga, alleen nu doet zij het en onderga ik het passief. Haha er wordt wel eens voor de gek gezegd dat yoga massage voor luie yoga mensen is................. :wink:

In mijn hoofd voelde het ook heel goed. Was bezig met wat er gebeurde en met goed te ademen, even geen tijd voor andere dingen in mijn hoofd, want voor ik het wist lag mijn arm of been weer ergens waar ik het niet neergelegd had.

Heb ook na die tijd geen spierpijn gehad wat ik wel verwacht had, omdat ik bijna van elke vreemde beweging spierpijn krijg. Zal van het passief bewegen komen denk ik.

Ik ga zeker nog eens naar haar toe, was een positieve ervaring gelukkig. Wist van te voren niet zo goed wat ik er van denken moest. Dus onbevangen er op afgestapt.

Iemand ook ervaring hiermee? Ben wel benieuwd wat jullie er van vonden dan.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 14-08-2010 20:07

Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 14-08-2010 20:20

Ik heb er geen ervaring mee, maar het klinkt heel goed.
Alleen bij het zien van de beelden....oeioei :o , zou ik dan zelf nog gewoon naar huis kunnen lopen na oa zó 'dubbel' gevouwen te zijn? :o
Deze dame leek me vrij lenig hoor, ben ik dus beslist niet!
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 14-08-2010 20:28

Dat hoeft ook niet Hannie, ze rekken net zover als bij jou mogelijk is. En als je goed zou kunnen ontspannen dan komt ze verder dan je denkt. Tenminste zo was het bij mij.
Ik dacht dit doet pijn, dan drukt ze iets verder en laat dan los, de tweede keer kan je al iets verder en de derde keer nog ietsje. Is ook een overgave dat ik wel lastig vond soms. Ik had de neiging tegen te werken, omdat je denkt dat het te ver gaat, maar gaat net goed hihi de uitdaging was wel spannend hoor.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Plaats reactie

Terug naar “"Massages en andere behandelmethoden" ”