Zoutgrotten met medicinale werking

De EVT, pitjit, shirodhara, metamorfose massage, reflexologie, dorn-therapie breussmassage, klankschalen massage, chinese guasha therapie, orthomeleculaire therapie.
Plaats reactie
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Zoutgrotten met medicinale werking

Bericht door wiba » 15-09-2010 23:08

Afgelopen dagen een ervaring gehad in een zoutgrot.
Vond het heel apart, want ik kreeg er een hele hoge borstademhaling van en werd zo moe alsof ik iemand achterna had gerend, was helemaal buiten adem. Was een kleine marathon voor me, maar voelde niet vervelend, maar juist verruimend. Al was ik niet voorbereid op zo'n effect. Dacht gewoon even te gaan relaxen.
Hieronder zal ik een beschrijving geven voor wie het goed zal zijn en waarom.
Heb gemerkt dat er in nederland ook steeds meer mogelijkheden komen om het als behandeling te kunnen gebruiken.
Daarom wilde ik het even bij jullie onder de aandacht brengen. Je hoeft er niks voor te doen, hihi alleen maar ademhalen en het heeft effect !

VOOR PERSONEN DIE LAST HEBBEN VAN:

· neurodermitiden,
· allergieën,
· eczemen,
· psoriasis,
· reumatische verschijnselen,
· pijn als gevolg van jicht,
· artrose en artritis,
· spierpijn,
· rugpijnen,
· ischias,
· spit,
· vermoeidheidsverschijnselen
· migraine en verstoppingen,
· inslaap- en doorslaapstoornissen en depressies,
· astma,
· chronische bronchitis,
· hoesten,
· hooikoorts,
· tegen verkoudheden en als afweermiddel tegen opkomende ziekten als griep en andere luchtweginfecties,
· voorhoofdholteontsteking
· de schildklier,
· hart -& vaatziekten,
· hoge bloeddruk.

WAAROM GEEFT EEN ZOUTGROT EEN PRETTIG GEVOEL?

Het gevoel van welbehagen en onze fysische capaciteiten hangt voor een belangrijk deel af van de lucht die ons omgeeft en inademen.
De lucht bestaat uit meerdere elektrische geladen deeltjes; positieve en negatieve ionen. De kwaliteit van de lucht hangt af van de lading en concentratie aan ionen.

Door de verhoogde aanwezigheid van elektrische apparaten, verwarmingselementen, uitlaatgassen en andere elementen die de moderne wereld met zich mee brengt, wordt het natuurlijk elektrisch evenwicht van de lucht verstoord.
Dit brengt namelijk een overwicht van positieve ionen in onze omgeving, wat aanleiding kan geven tot de ontwikkeling van allerlei problemen zowel fysiek als psychisch van aard.

Verschillende studies hebben aangetoond dat een tekort aan negatieve ionen in de lucht aan de basis kan liggen van o.a. versnelde vermoeibaarheid, gebrek aan concentratie, slaapstoornissen, futloosheid, prikkelbaarheid, migraine of gewoon het gebrek aan een "goed gevoel".

Het zout in een zoutgrot herstelt het evenwicht door het uitstralen van negatieve ionen. Zij bezorgen de lucht dat typisch verkwikkend gevoel dat men ervaart bij het inademen van zee- of berglucht.
Afbeelding
Bij een omgevingstemperatuur van 23°C en een luchtvochtigheid van maximaal 60%, vindt u gedurende ca. 30 minuten de ultieme ontspanning in een ligstoel met rustgevende muziek en lichttherapie.

WAAROM IS HALIET ZO GOED VOOR DE MENS?

Het zout uit onder andere de Himalaya bevat alle mineralen en sporenelementen uit de natuur in de juiste verhoudingen en in de perfecte structuur.
Het is een overblijfsel van de oeroceanen, ontstaan door verdamping van deze zeeën en wordt Haliet genoemd.

Zout is fysiologisch onmisbaar voor het lichaam; er ontstaan geen gedachten, geen emoties, geen activiteit zonder zout. Zout bindt de geest met het lichaam. Een gebrek aan zout manifesteert zich in een verwarde mentale toestand.
Maar zout werkt alleen als het door het lichaam wordt opgenomen. Gewoon keukenzout is een chemische stof (natriumchloride) die niet goed wordt opgenomen, maar eerder het lichaam belast.
Het is daarom goed mogelijk dat, hoe zout we ook eten, wij toch een tekort aan zout kunnen hebben.

Haliet, dat ondergronds gedolven wordt, is volkomen natuurzuiver. Het heeft al zijn oorspronkelijke elementen behouden en is volledig door ons lichaam opneembaar.
Het bevat 84 vitale bouwstenen in de vorm van oorspronkelijke mineralen en sporenelementen. De bouwstenen van het leven zijn in het oerzout bewaard gebleven. Zij bevinden zich in de zoutkristallen welke optimaal door de lichaamscellen worden opgenomen.
Het samenspel van water, zout en mineralen vormt de basis van onze gezondheid.
Himalayazout is met zijn rijkdom aan elementen een elixer dat door de natuur zelf is samengesteld.


Behandelingen met het medicinale oerzout leiden tot veelvuldige genezing en voordelen:

· Bij alle beschreven ziektebeelden werkt het zout genezingsbevorderend en ontspannend;
· Het zout is ongevaarlijk en kent geen nevenverschijnselen;
· De ontspannende en oplossing biedende effecten van het bromide in het zout werken diep ontspannend;
· Stress als gevolg van jeuk, pijn, slapeloosheid wijkt ten gunste van rust en hernieuwd zelfvertrouwen;
· Calcium ondersteunt de bromidewerking met zijn ontspanning veroorzakende eigenschappen;
· Het sporenelement zink bevordert een snelle wondheling;
· Lithium, Zink en Bromide werken anti-depressief en stemmingsverbeterend;
· Een constante toevoer van alle belangrijke sporenelementen door de huid is gewaarborgd. Vooral bij allergieën, als gevolg van voedingsmiddelen, en tijdens en na neurodermitis-aanvallen werkt dit zeer voordelig voor de betrokkenen. Echter ook bij reumatische aandoeningen, tijdens herstel van ziekten of operaties, als wel in de psychotherapie hebben de baden en deelbaden zich volop bewezen;
· Lichte bewegingsoefeningen van armen, benen, handen en voeten zijn bij reuma artritis en artrose onontbeerlijk om verstijvingen tegen te kunnen gaan.
· In een zoutgrot ontwikkelt zich het natuurlijk micro-klimaat. Door de verdampingen en de aanwezige vochtigheidsgraad ademt u de specifieke genezende dampen en het vocht in. De bevochtiging van de bronchiën leidt tot oplossingen van het slijm en vermindert daardoor het vervelende hoesten. Vooral bij een chronische bronchitis, astma en hooikoorts werkt dit zeer positief op de bronchiale slijmhuid;
· Zoutgrotten en voetbaden met zout stimuleren de ontgiftiging van het totale organisme. De voeten - ook wel de derde nier van de mens genoemd - scheiden via de voetzolen aanzienlijke hoeveelheden gif- en afvalstoffen uit.

Bron: http://www.libertywellness.nl/site/zout ... otten.html
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 16-09-2010 19:28

oke das wel fijn dat ik alleen maar adem hoef te halen.laten wij het zo stellen.....na deze behandeling hoef ik het dan niet meer.hihihihi

Dit lijkt mijn nou is overheerlijk wilma..net als aan zee die zouten lucht inademen is ook verlichtend voor vele dingen die in je lijstje staan.Dankje voor het plaatsen
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 16-09-2010 19:42

Afbeelding


Was echt heerlijk kiek moar ....... :D
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 16-09-2010 19:51

whaha daar ligt wel een lekker ding
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 16-09-2010 19:55

Hihi ja en we kregen ook nog Grot gost te drinken, zou goed voor de bronchieen zijn die open zich waardoor je beter kan ademen.

Maar ja die naast me is er iets door vervormd haha lekker ding he , jaja ik weet wel wat goed voor me is haha :lol:
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 16-09-2010 20:12

whaaha ik ben er nog niet uit..hoe met wind 7...nee ben nu gericht op het weekend sorry dames.... :lol:
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 16-09-2010 20:33

Afbeelding

Deze is wel te vergroten hihi lekker relaxt zo'n foto bewerken en plaatsen pffff
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 17-09-2010 21:15

Dank je Wilma voor het plaatsen. Mooi artikel waar ik wel wat aan heb.
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Plaats reactie

Terug naar “"Massages en andere behandelmethoden" ”