De Garra Rufa vis

De EVT, pitjit, shirodhara, metamorfose massage, reflexologie, dorn-therapie breussmassage, klankschalen massage, chinese guasha therapie, orthomeleculaire therapie.
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

De Garra Rufa vis

Bericht door wiba » 16-05-2011 18:42

Er is hier in Twente nu ook een mogelijkheid om te genieten van deze kleine visjes, er zijn maar 2 andere lokaties, voor zover ik weet.
Heb al eens eerder hiervan mogen genieten. Het voelt een beetje prikkend, kriebelt een beetje. En de huid is echt heel erg zacht na die tijd. Ik laat me dan ook nog even een uurtje de voeten masseren, heb er nu al zin in maar moet nog een weekje wachten.

Afbeelding


Garra Rufa Massage Knabbel visjes.

De visjes knabbelen, sabbelen en masseren uw huid op een manier die u moet ervaren! De Garra Rufa vis knabbelt, sabbelt en masseert op een geheel unieke manier uw voeten of handen schoon.

Deze vis ontleent een geneeskundige kwaliteit voor het behandelen van moeilijk te genezen huidaandoeningen als psoriasis. Dit gebeurd door het knabbelen, sabbelen en masseren. Deze behandeling is geheel pijnloos en effectief voor het reinigen van de huid.

De vis bevat een zeer unieke geneeskrachtige kwaliteit als gevolg van de natuurlijke omstandigheden waarin de vis opgroeit. In deze omgeving is hun voedsel aanbod minimaal. Dit ras bevat een natuurlijk enzym genaamd Dithranol, deze injecteren ze in de huid met hun eigen speeksel door zacht te zuigen, dit kan aanvoelen als “knabbelen”. Dit heeft al vele mensen geholpen hun huid te verbeteren.

De Garra Rufa vis komt oorspronkelijk uit Turkije. Al eeuwenlang wordt deze methode gebruikt in de Turkse kuuroorden. De laatste jaren begint de Fish spa behandeling echter ook door te dringen in andere landen, zoals de Verenigde Staten, Singapore, Japan en in Thailand, hier hebben wij voor de eerste keer zelf kennis mogen maken met de Garra Rufa visjes.
Nu is deze wellness sensatie ook in Nederland een begrip.

De Garra Rufa vis zuigt de dode huidcellen en huidschilfers af van de opperhuid, maar laat daarbij de onderliggende huid met rust. Tijdens het verwijderen van de dode huid scheiden de Garra Rufa vissen een enzym af die een vitaliserende uitwerking heeft op de onderliggende huid.


De huid voelt na deze natuurlijke peeling/massage in de FishSpa zacht en vitaal aan.

De behandeling wordt cosmetische basis aangeboden. Mensen met psoriasis, eczeem, eelt, zeer droge huid en acnee merken dat na het behandelen de huid rustiger wordt. Het geneest deze huidaandoening niet, maar verlicht het wel.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 16-05-2011 22:31

Dit zou wel wat voor mij zijn omdat ik erg zit met eczeem in mijn handen.
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 16-05-2011 22:34

Ja klopt Louisa daar zou het heel erg goed voor zijn, maar er mogen geen open wondjes zijn want dan eten ze de bloedrestjes op en daar kunnen ze niet tegen, is niet te verteren voor ze en gaan dood.
Voor jou is het dichtstbij in Harderwijk/Hierden dus ja je kan het eens overwegen.
Denk dat ze jou wel een lekker hapje vinden haha.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 16-05-2011 22:43

Hahaha Wilma toch. Maar helaas heb ik wel wondjes omdat de huid in mijn handpalmen barst als kloofjes dus als het wat beter is ermee zou ik het kunnen overwegen. Wil nu geen visjes doodmaken met mijn bloed :(
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 16-05-2011 22:49

Denk dat je even moet wachten dan, als er bloed op zit is het niet goed, maar als de kloven wat geheeld zijn zou het wel kunnen.
Heb je al zilverwater op je handen geprobeerd, denk dat ook dat goed zal helpen, of rescue zalf daar heb ik zelf veel baat bij. Had geirriteerde huid door de zon en ook door schuren van kleding, maar had me ook verbrand op het werk aan heet water, met een rescue zalf erop en een uur later was het over.
Maar nu dwaal ik af van het onderwerp.
Dus ik zal het zeker eens proberen als ik jou was als het een beetje rustiger is.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 16-05-2011 22:51

Ga ik zeker doen als het geheeld is. Moet ook even kijken of ik nog zilverwater heb. Rescue zalf heb ik niet en zou ik kunnen aanschaffen. Dank je Wilma :)
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 01-06-2011 21:25

Het was weer heerlijk en ook nog een fijne voetmassage erachter aan wat wil ik nog meer?
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Gast

Bericht door Gast » 06-06-2011 08:03

Bij de zwaluwhoeve heb je de visjes ook die knabbelen aan je voeten. :D

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 06-06-2011 16:21

vlinder schreef:Bij de zwaluwhoeve heb je de visjes ook die knabbelen aan je voeten. :D
Klopt vlinder daar hebben ze ook al eens hun buikje vol gegeten door mijn voeten.........in Amsterdam is ook een salon die ze heeft.

Ook al eens gedaan Vlinder?
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 19-06-2011 19:00

ik begin al te giebelen met het lezen laat staan als ze aan mijn voeten knabbelen en sabbelen....whahaha.zei eten de dode huidcellen weg toch Wilma?
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Plaats reactie

Terug naar “"Massages en andere behandelmethoden" ”