Barefootmassage

De EVT, pitjit, shirodhara, metamorfose massage, reflexologie, dorn-therapie breussmassage, klankschalen massage, chinese guasha therapie, orthomeleculaire therapie.
Plaats reactie
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Barefootmassage

Bericht door wiba » 03-09-2011 18:31

Op Bali heb ik meerdere massages gehad, daar heb ik voor het eerst meegemaakt dat die kleine sterke dametjes over me heen liepen. Ik dacht al waarom zouden die stangen hier aan het plafond zitten, maar toen ik in de gaten kreeg dat wat ik voelde op mijn rug, voeten waren ipv handen, begreep ik dat ze zich daar aan vast moesten houden.
Nu zie ik dat het in het saunacomplex Elysium ook toegepast wordt. Helaas woon in er heel ver vanaf, maar ik denk dat ik zeker een keertje een nachie daar in de buurt ga boeken en daarbij dan een daggie Elysium bij boek..................ja dan laat ik weer eens een keertje over me heen lopen !!!
Het voelt echt heel prettig als en een groter oppervlak op je benen, billen en rug drukt dmv een speciale techniek.
Afbeelding

Barefoot massage

Elysium introduceert de indrukwekkende Barefoot massage. De bakermat van de ca. 10 jaar oude Barefoot massage ligt in de VS. Destijds ontdekt door een tengere oosterse masseuse die besloot haar lichaamsgewicht in te zetten door met blote voeten te gaan masseren.

Om dit gecontroleerd te kunnen doen maakte zij gebruik van steunen aan het plafond. Op die manier kon zij stevig druk uitoefenen op bepaalde spierzones, zoals de heupen, de achterzijde van de bovenbenen en rugspieren. Het resultaat was zo indrukwekkend dat deze massagetechniek al snel werd nagevolgd.

Elysium is ook overstag. De Barefootmassage in Elysium baseert zich op de Amerikaanse module, die een westers massagemodel koppelt aan Oosterse massagetradities. Naast druktechnieken uit de Thaise massagetraditie komen ook bewegingen uit de Indiase Chavutti Thirumal massage aan bod. Deze massage bestaat al sinds de 12e eeuw en is ontwikkeld door een Zuid-Indiase leefgemeenschap waarin de vecht- en danskunsten nauw verbonden zijn met massage en rituele handelingen.

Het Indiase deel van de massage bestaat uit glijdende bewegingen over de spieren met als extra lange bewegingen over de gehele lengte van het lichaam, van voet tot hand, via de ledematen en de romp. De herhaalde voetmassage handelingen over de soms complexe lijnvormen, werken zeer ontspannend.

Bron: www.elysium.nl
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Hans.
Lid
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 06-02-2013 17:12

Bericht door Hans. » 14-02-2013 16:37

Hoi

Leuk dat je dat vertelt over die Barefootmassager ik heb dat zelf ook eenpaar maal mee gemaakt dat mijn vriend over mij heen aan het lopen was en vooral over de billen en heupen.

Ik heb het ook bij hem gedaan,ik was wat aan de zware kant en dat viel niet mee vor hem.

Groeten Hans.
Mijn leven heeft mij gemaakt wat ik nu ben

Yvo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 359
Lid geworden op: 13-02-2008 18:26

Bericht door Yvo » 15-02-2013 17:51

Hoi,
Mooi en interessant stuk. Ik heb even gegoogeld en vond een praktijk in Arnhem. Misschien zijn er meer maar deze praktijk is in ieder geval dichter bij en Wilma je kan hier ook een cursus in volgen. Praktijk Kha Mthun heet deze club. wellicht is dit iets voor jou.
Bron: http://www.gezondinuwvel.nl/index.html

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 15-02-2013 18:36

Oh dat wist ik niet dat je het hier in nederland ook zou kunnen leren..
Nou dan moet ik wel eerst op een houtje gaan bijten hihi anders ben ik veel te zwaar zelfs als er beugels aan het plafond hangen waar ik aan kan hangen om de druk te reguleren.
In Bali heb ik dit ervaren en daar zijn van die kleine vrouwtjes en zelfs hun gewicht is al goed te voelen.

Nee ik hoef het niet te leren hoor, maar het voelt wel heel apart moet ik zeggen.

Ik zal het ook niet zo snel bij een ander doen zoals jij hebt gedaan Hans want je moet wel heel goed weten waar je al die druk op kunt zetten en op de ribben lijkt me niet prettig tijdens het ademen en je kunt ook wel een wervel verschuiven als je niet oppast.
Heb je hier een cursus in gevolgd Hans?
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Hans.
Lid
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 06-02-2013 17:12

Bericht door Hans. » 16-02-2013 07:49

Hoi Wiba.

Je vraagd of ik daar een cursis voor gevolgd heb niet specefiek dat rug lopen, maar wel massseren dan doe ik soort gelijks maar dan met mijn handen dan ga je op je hurken over iemand heen zitten en dan kan je ook je vollen lichaams gewicht gebruiken. Door dat je op je knieën zit kan je eigen lichaams gewicht beter regelen en dat werkt ook prima.

Groeten Hans.
Mijn leven heeft mij gemaakt wat ik nu ben

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 16-02-2013 12:02

Heb je dat bij stoelmassage geleerd? Het geeft veel energie verplaatsing weet ik die 'grote' druk op het lichaam en je strekt daarmee ook spieren die je anders niet kunt pakken tijdens het masseren.

Is een bijzondere ervaring vind ik, dat er letterlijk iemand over je heen loopt
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Hans.
Lid
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 06-02-2013 17:12

Bericht door Hans. » 16-02-2013 12:47

Hoi Wiba.

Stoelmassage heb ik ook geleerd, maar ik gebuik het bij klassieke massage.

Je ligt op je buik (als voorbeeld) en ik ga onder je billen zitten aan elke kant een been.
Zo kan ik mijn eigen lichaams gewicht regelen voor een jou aanvaarbare druk, zo kan ik met mijn vlakke handen over je heupen je billen en ribben wandelen, als dat gebeurd is lekker in smeren met massage olie en dan die spieren lekker masseren en ontspannen.
Alleen je hqnd oppervlak is kleiner, maar het er gebeurd precies het zelfde.

Groeten Hans.
Mijn leven heeft mij gemaakt wat ik nu ben

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 25-08-2013 11:40

Op een of andere manier heb ik denk ik deze berichten gemist in februari. Sorry daarvoor.

Ik masseer zelf alleen maar als de cliënt op de tafel ligt. Moest dan ook even visiualiseren hoe jij dan gaat zitten. Maar ik denk dat je dan je cliënt op de grond laat liggen?
Op de thaise wijze of vanuit de shiatsu misschien overgenomen?

Ik heb 1 maal een thaise massage gehad door een nederlandse vrouw en zijn gebruikte haar gewicht ook bij het geven van druk.
Druk die met handen, onderarmen, ellebogen, knieën of voeten gegeven werd.
Vond het wel prettig omdat je het gevoel hebt dat je wat soepeler nadien bent, maar voel toch liever olie op mijn huis zoals jij dat dan doet spreekt me meer aan.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Hans.
Lid
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 06-02-2013 17:12

Bericht door Hans. » 26-08-2013 07:27

Hoi Wiba.

Ja dat is al een poosje geleden dat ik dat schreef, maar dat geeft niet.

En zoals ik al schreef, ik doe het wel eens op de massagebank, maar op de grond kan ook.

Zoals ik al schreef de ciën(te) ligt op zijn of haar buik handoek over de boven benen en daar ga je op je kniën overheen zitten en begin je bij de billen te drukken zo naar boven toe.

Groeten Hans.
Mijn leven heeft mij gemaakt wat ik nu ben

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 26-08-2013 13:06

Oke bijzonder leuk dit te delen
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Plaats reactie

Terug naar “"Massages en andere behandelmethoden" ”