Detox

De EVT, pitjit, shirodhara, metamorfose massage, reflexologie, dorn-therapie breussmassage, klankschalen massage, chinese guasha therapie, orthomeleculaire therapie.
Plaats reactie
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Detox

Bericht door wiba » 31-10-2011 21:50

Is er iemand die wel eens een detox behandeling heeft gehad en wat zijn je ervaringen?

Zondag was ik op een beurs voor alternatieve geneeswijze en daar was een mw die me foto's liet zien van leverstenen.
Je moet dan een week lang biologische appelsap drinken in de avond en dan 2 dagen achter elkaar bitterzout zodat je flink veel ontlasting krijgt zodat de darm dan goed schoon is en dan zullen de lever stenen vanzelf mee komen.
Zoiets was het, ik weet het niet meer precies maar ik heb haar mijn email adres gegeven en krijg info van haar hierover.
Ze heeft dan ook nog een praktijk waar ze darmspoelingen doet, dat wordt geadviseerd om na de kuur te doen die je de week ervoor hebt gedaan.
Je zal dan schoon zijn van allerlei afvalstoffen en je enorm energiek van gaan voelen. Als herboren.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 31-10-2011 22:32

zal wel goed zijn, maar het klinkt niet zo heel fris
Don't shoot the messenger

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 01-11-2011 06:54

Heb het zojuist gekregen hoe het werkt, ja je moet wel een wc in de buurt hebben haha, maar het lijkt me wel een de moeite waard om het te gaan doen.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 28-10-2012 18:36

Inmiddels heb ik een 4 tal darmspoelingen gehad bij een ayurvedisch centrum. Maar heb niet dat bitterzout ritueel gedaan van te voren.
Dat was ook een ander centrum die dat voorschreef.
Mijn spatische dikke darm is er wel veel rustiger van geworden moet ik zeggen. Waar ik vaak last van had is enorme gasvorming rond het middaguur, maar daar heb ik nu geen of bijna geen last meer van.
Dus is wel goed voor me geweest.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 28-10-2012 21:04

Een weldaad voor je darmen dan.
Don't shoot the messenger

Yvo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 359
Lid geworden op: 13-02-2008 18:26

Bericht door Yvo » 29-10-2012 16:50

Lijkt me erg bevrijdend als je last van maag en darmen hebt, maar hoe zit het als je dagelijks medicijnen slikken moet? Is dat dan niet gevaarlijk

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 29-10-2012 16:53

Daar weet ik niet genoeg van, maar de kliniek waar ik geweest ben wordt geleid door een ayurvedisch arts en hij doet consulten en volledige behandelingen, met daarbij bloed en urine onderzoeken. Daar maakt hij een behandelplan op. Ik ben alleen voor de darmspoelingen geweest, maar dat is vaak een onderdeel van de gehele behandeling die voorgeschreven wordt.

http://ayurveda-nederland.nl/
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Plaats reactie

Terug naar “"Massages en andere behandelmethoden" ”