Lachtherapie doe je mee?

De EVT, pitjit, shirodhara, metamorfose massage, reflexologie, dorn-therapie breussmassage, klankschalen massage, chinese guasha therapie, orthomeleculaire therapie.
Plaats reactie
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Lachtherapie doe je mee?

Bericht door wiba » 28-10-2012 18:49


Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 28-10-2012 18:58

Wat is lachmeditatie?
Lachmeditatie is een vorm van meditatie, oorspronkelijk afkomstig uit India, waarbij het lachen je in het hier en nu brengt en de stilte daarna deze ervaring verdiept.

Tijdens de lachmeditatie (ook wel een lachworkshop of lachsessie genoemd) lach je zomaar, zonder reden. Gewoon omdat het heerlijk is om te lachen. Je lacht met elkaar, niet om elkaar. Als je voluit lacht stopt het denken vanzelf. Je ervaart dat je bent.

Een lachmeditatie bestaat uit drie onderdelen.

- Je begint met het losmaken van het lichaam, door enkele eenvoudige oefeningen.

- Daarna volgt het lachen. Je krult je mondhoeken op, er verschijnt een glimlach, en voordat je het weet schuddebuik je van het lachen. Je laat het helemaal toe en lacht lekker voluit door. Je lacht met jezelf, en met de ander(en). Mét elkaar, niet om elkaar.

- Tenslotte volgt de stilte. Voel wat het lachen met je gedaan heeft, hoe ontspannen je bent. Je hoeft helemaal niets, je geniet van het moment, van de rust en van de ruimte.

Bron: www.lachmeditatie.nl
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Yvo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 359
Lid geworden op: 13-02-2008 18:26

Bericht door Yvo » 29-10-2012 16:54

lijkt me erg boeiend.
heb je hier ook zelf ervaring mee? ken het wel als je in de slappe lach terecht komt...is dit vergelijkbaar?

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 29-10-2012 16:56

Ja ik heb eens met een sessie meegedaan op een beurs.
Ik was flink in verzet en wilde niet aan dat stomme gedoe meedoen, maar ja toch uiteindelijk krijgt iemand echt de slappe lach en toen moest ik ook wel mee lachen. Of ik nu wilde of niet. Moet wel zeggen dat het wel ruimte gaf in mijn gevoelens op dat moment.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 29-10-2012 19:32

:lol: whahahahaha :lol: hahahahahahaha :lol: :lol:
ik ben meestal de starter de rest volgt whoeeeehahahahahaha :lol: ...
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

Plaats reactie

Terug naar “"Massages en andere behandelmethoden" ”