E.V.T

De EVT, pitjit, shirodhara, metamorfose massage, reflexologie, dorn-therapie breussmassage, klankschalen massage, chinese guasha therapie, orthomeleculaire therapie.
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

E.V.T

Bericht door wiba » 13-07-2008 13:40

EMOTIONELE VRIJHEIDS TECHNIEKEN

OFTEWEL E.V.T.


Vrij worden IN emoties, dus niet emotieloos zijn! EVT is een efficiënte en effectieve manier om negatieve emoties te ontladen. Er wordt met EVT gebruik gemaakt van een kloptechniek op een aantal plaatsen op het lichaam. Rond het begin en de eindpunten van een aantal meridianen. (bekend uit de acupunctuur)


Emotionele Vrijheid?

Wel, iedereen kent emoties. En er zijn veel soorten emoties. Waar we last van hebben zijn de pijnlijke emoties. Met EVT haal je de lading van het verhaal achter de emotie weg. Wat overblijft, is emotionele vrijheid. EVT is eenvoudig en laagdrempelig. EVT is vernieuwend en bijzonder. Is dit te mooi om waar te zijn?
Wie bepaald of een emotie pijnlijk is? Dat bent uzelf! Niemand anders kan dat voor u bepalen. Wanneer EVT goed wordt toegepast, geeft het u een gereedschap in handen. EVT is een zelfhulp-methode. EVT Is vaak effectief waar niets anders effect heeft! Heeft geen medicatie of andere hulpmiddelen nodig! Is makkelijk door iedereen te leren! Kan door uzelf – bij uzelf worden toegepast! Is een vriendelijke zachte therapie! Is snelwerkend, lang standhoudend en geeft.

Deze tekst komt van de website van centrumvankracht.nl. De site van Martha van Haeften - Schonewille. Kennen jullie haar, ze heeft ook voor Astro tv gewerkt en is nu bij RTL zag ik op haar site.

Is dit bij jullie een bekende methode om om te gaan met je emoties? Ik heb er nog nooit van gehoord.

Liefs Wilm@ :wink:
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 17-07-2008 16:49

Is niemand hier bekend mee? Ik lees ook wel eens dat het met E.F.T benoemd wordt.

Nieuwschierige Wilm@ :roll:
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 29-08-2008 11:52

Alle nieuwe leden hier.

Hebben jullie hier al eens van gehoord of er ervaring mee?
Ik ben erg benieuwd of het echt zo effectief is en of het echt zo lang in stand blijft.

Iemand? Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Siela
Lid
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 20-08-2008 22:03

Bericht door Siela » 29-08-2008 12:15

Lieve Wilma,

Ik ben hier niet mee bekend.

Wel heb ik een keer gehoord, dat als iemand iets verdringt en moeite heeft met het uiten van emoties, je die persoon tussen zijn/haar schouderbladen op de de rug zachtjes met je hand erover wrijft/aait, zodat de emotie rustig uitvloeit. Die persoon voelt zich dan veilig en laat zich dan gaan, denk ik.
Wordt ook op kinderen toegepast.

Liefs
Ben jezelf....

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 18-01-2009 23:30

Hallo Visje

Kan je mij wat vertellen over de methode die je gebruikt. Hoe ziet een behandeling eruit en wat is het verschil met bijvoorbeeld reiki en shambahla?
Het is mij niet helemaal duidelijk en hoeveel behandelingen heeft iemand gemiddeld nodig om het zelf te kunnen doen bij zich zelf?

Liefs Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 18-01-2009 23:51

Siela schreef:Lieve Wilma,

Ik ben hier niet mee bekend.

Wel heb ik een keer gehoord, dat als iemand iets verdringt en moeite heeft met het uiten van emoties, je die persoon tussen zijn/haar schouderbladen op de de rug zachtjes met je hand erover wrijft/aait, zodat de emotie rustig uitvloeit. Die persoon voelt zich dan veilig en laat zich dan gaan, denk ik.
Wordt ook op kinderen toegepast.

Liefs
hee siela leuk dat je dr bent!!!
wat je zegt klopt de emoties komen dan makkelijker vrij
liefs van berdien
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 13-02-2009 15:14

Hoi Wilma,

Eindelijk tijd om je vraag te beantwoorden over EFT.
Is wel ongevee 3 jaar geleden, moet 't even ophalen :roll:
Had trouwens net 't hele verhaal af, werd ik weer vd site gegooid (balen!! :?)
Maar goed, je hebt zelf ook al 't een en ander opgezocht zag ik.
EFT is een soort emotionele acupressuur. Op de cursus leer je de punten
kennen die je moet bekloppen (acupressuurpunten).
Daarbij zeg je een acceptatie-zinnetje op. In de les kregen we een berg chocolade voor ons neus. Daar hadden we wel zin in, alleen de meesten waren natuurlijk "aan de lijn".
Iedereen mocht een stukje pakken, en eraan ruiken ('t water liep ons in de mond :lol: )
Daarna gingen we ons bekloppen, erbij zeggend het zinnetje: wat is chocola toch lekker!
En wat denk je: erna wat de trek helemaal verdwenen, de chocolade kon ons gestolen worden!
Zo werkt 't ook met emotionele problemen/angst e.d., de lading wordt er vanaf gehaald, waardoor je het los kunt laten/vergeten.

EFT kan geen gebroken botten genezen (soms wel bij healing), is geen instant oplossing voor kanker/aids/ms, en EFT kan niet diagnosticeren, alleen behandelen.
Het is makkelijk te leren, en zeer krachtig werkzaam (ook wetenschappelijk bewezen).

Hoop dat 't je zo meer duidelijk is. Als je nog vragen hebt, dan hoor ik 't graag hoor!

Warme groet :D
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 15-02-2009 19:18

Hoi Visje

Dank voor je uitleg. Ja het is me wel wat duidelijker geworden nu. Maar dat bekloppen doe je dat met je vingers of volle hand ofzo? En neem je dan over het hele lichaam de acupressuur punten mee? Met of zonder kleding aan?
Die mevrouw die deze tekst op haar site heeft staan gaf mij eens een massage. Ze noemde het ayurvedisch, maar ik heb er niks ayurvedisch aan kunnen ontdekken. Zij zei dat de drukpunt technieken ayurvedisch waren. Ik had er toen helemaal geen verstand van en accepteerde haar antwoord.
De massage hield in dat ze drukpunten op het hele lichaam activeerde en de prikkende plekken bleef ze vasthouden en als het dan nog niet weg ging ging ze draaien op die plek, tot het weg ging. Daarna ging ze verder.
Ik heb nog nooit vaker zo'n massage gehad. Heeft ze misschien de E.F.T geïntegreerd hierin.
Dit deed ze echter op het blote lijf. Ik vond het niet vervelend, maar maakte me ook niet vrij van emoties ofzo.
(Het maakte me eerder beduusd omdat ze na afloop, terwijl ik nog lag te 'ontwaken' , een kus op mijn voorhoofd (derde oog) gaf.
Ik was van slag hierdoor en durfde niks hierover te zeggen. Maar dit ter zijde.)

Liefs Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 15-02-2009 19:33

Wat apart zeg, zo'n ervaring met massage. Kan me voorstellen dat
je dan even schrikt...Heeft in ieder geval niks met EFT te maken, kan wel zijn dat ze wat drukpunten van EFT gebruikt heeft tijdens de massage.
Het kloppen doe je met een á twee vingers (wijsvinger/middelvinger), en
je kunt er gewoon je kleding bij aanhouden.
Zo'n negen punten op je lichaam worden beklopt (een paar op je aangezicht, de rest op je bovenlichaam).
Ik heb ook wel eens een filmpje op 't internet gezien, waarin EFT wordt
uitgelegd + beschrijving v.d. drukpunten.
Zal eens kijken of 'k deze nog kan vinden.

liefs :D
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 15-02-2009 19:52

Jawellll, ik heb 'm gevonden Wilma! Afbeelding

Op youtube zijn ook allerlei filmpjes over EFT, maar dan engels-talig.
Deze is in 't nederlands, wel zo makkelijk :wink:
Bij deze meneer, Ben Meijer, heb ik de eendaagse cursus EFT gedaan.
Hij heeft een eigen website:

http://realisatietrainingen.nl/pb/disclaimer.html

Links van zijn site staat een link waarop je z'n filmpje kunt bekijken.
Veel plezier!!
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

Plaats reactie

Terug naar “"Massages en andere behandelmethoden" ”