Mudra's

jin shin jyutsu, aromatherapie, piramide energie en nog veel meer......
Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 09-06-2009 23:45

wiba schreef:Afbeelding

Mudra om goed in te slapen
Leg bij de rechterhand de top van de duim en wijsvinger tegen elkaar. Leg bij de linkerhand de top van duim en pink tegen elkaar, ongeveer 7 minuten, 3 x daags, minimaal25 minuten tussentijd.

In mijn boek staat dat:
Ze balanceert de beide stuurmeridianen die verantwoordelijk zijn voor het dag- en nachtritme van ons lichaam. Dat verklaart waarom we bij deze mudra overdeg niet in slaap vallen.

Eerst dacht ik dat is een mooie mudra voor als ik nachtdienst heb. Zoals vanavond. De avond voor ik de nachtdienst in ga, ga ik altijd naar bed en slaap heel vaak een paar uurtjes. Zo kan ik het beter volhouden om wakker te blijven 's nachts.
Alleen de laatste tijd lukt het me niet om 'voor te slapen'.
Ik durf nu deze mudra niet te doen, omdat het het dag- nachtritme stimuleert. Dat moet ik nu net niet hebben. Ook niet de dagen dat ik overdag moet slapen ipv wakker zijn.
Of kijken jullie daar anders tegen aan? Ideeën?

:o Wilm@
ik moet dit maar eens gaan proberen:S heb al de hele week amper geslapen.. door te veel huiswerk.. stress.. en geen ideee:P nog wat.. maar weet niet wat:P hihi
xx(L)
frozen eyes can't cry

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 09-06-2009 23:53

Meissie goed lezen en probeer het maar eens een paar avonden. Je zult zien dat het wat met je doet en ook overdag gewoon als je er even aandenkt.

Slaap lekker Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 10-06-2009 21:38

Dank je wel lieve Wilma! Ik wil dat ook zeker niet.

Liefs Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Re: Mudra's

Bericht door berdien » 27-07-2009 21:29

Mudra's zijn in het Oosten sinds duizenden jaren in gebruik, in het bijzonder bij het Boeddhisme. Boeddha-beeldjes hebben vaak de handen in bepaalde houdingen. Ze werden en worden nog steeds gebruikt als spirituele oefening, als een manier om verlichting te bereiken.

Ze worden echter ook gebruikt voor fysieke klachten.

Mudra's gebruiken
Doe een mudra voor tenminste een aantal minuten, om deze te gebruiken. Het is gewoonlijk effectiever om ze wat langer te doen, bijvoorbeeld zo'n 15 minuten. Je zou die tijd over de dag kunnen spreiden, maar deze ook deel van je meditatie kunnen maken.

Doe de vingerposities met beide handen, tegelijkertijd. Dit zal een krachtiger effect hebben dan een mudra met slechts een hand doen.

Sommige mudra's zijn simpel genoeg om ze zelfs met je handen in je zakken te doen, zoals de set van vier mudra's. Je kunt deze overal doen wanneer je het gevoel hebt dat je ze kunt gebruiken, zonder aandacht te trekken.

Mudra-set om energie te balanceren
Set van vier mudra's voor het balanceren van energie, die in een reeks gebruikt worden.

Raak afwisselend de toppen van elke vinger aan met de top van je duim. Houdt ze voor een paar seconden tegen elkaar, en doe dat in totaal voor een paar minuten. Doe het met beide handen tegelijk.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Dit is een simpele manier om je energie te balanceren, die je vrijwel overal kunt doen, terwijl je zit, staat, loopt of ligt.
Het algemene effect is dat je kalmer wordt, meer ontspannen en geconcentreerd.
De afzonderlijke mudra's (handposities) hebben de volgende effecten:




Duim raakt de top van de wijsvinger
Opent de wortelchakra, en beweegt meer energie naar de benen en het onderlichaam. Maakt je kalmer en meer geconcentreerd.

Duim raakt de top van de middelvinger
Bevordert geduld.

Duim raakt de top van de ringvinger
Energie, stabiliteit en zelfvertrouwen.

Duim raakt de top van de pink
Intuitie en gevoel.

ik heb misschien een leuke aanvulling op dit
men gebruikt hier ook n mantra bij

Sa ta na ma

Deze eenvoudige oefening vermindert stress, verhoogt de circulatie in de hersenen, bevordert de aandacht en de duidelijkheid, en stimuleert de geest-lichaam-geest verbinding.

Sa = oneindigheid
Ta = leven
Na = dood
Ma = wedergeboorte

Deze mantra kan gereciteerd of gezongen worden
Bij Sa raakt de top van de duim de top van de wijsvinger aan
Bij Ta raakt de top van de duim de top van de middelvinger aan
Bij Na raakt de top van de duim de top van de ringvinger aan
Bij Ma raakt de top van de duim de top van de pink aan

Chant hardop voor 2 minuten
Chant op fluistertoon voor 2 minuten
Chant in stilte voor 4 mintues
Chant op fluistertoon voor 2 minuten
Chant hardop voor 2 minuten

een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 27-07-2009 21:49

Heel erg leuke aanvulling Berdien.
Dank je, Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 27-07-2009 21:55

nou dat vondt ik dus ook :lol:
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 27-07-2009 22:35

Bedankt Berdien voor het plaatsen. Heb het al uitgevoerd. Word er ook rustig van trouwens. Heel fijn.
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 05-12-2009 19:24

De Linga mudra, ook wel griep-mudra (gelukkig zijn het aantal zieken op z'n retour!)
Ondersteund de longen (en verlicht longaandoeningen) en versterkt het afweersysteem.
Helpt ook griep voorkomen en als je 't hebt, dat je sneller weer beter bent. Ook beschermd 't tegen besmettelijke ziektes.

Vouw je handen (bidstand) en steek je rechter duim de lucht in. Dan omsluit je deze met je linker wijsvinger en duim, en de toppen van deze wijsvinger en duim tegen elkaar.

Afbeelding
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 05-12-2009 22:47

Hihi voor de niet gevaccineerden?
Leuk dit zeg.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 06-12-2009 00:06

nou zeker ook voor de gene die zijn gevaccineerd hoor wilma
ken er heel wat die na die spuit n flinke griep hebben gehad :wink:
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

Plaats reactie

Terug naar “Magnetiseren, kleurentherapie, aura/chakra healing, jin shin jyutsu en....”