Handen

jin shin jyutsu, aromatherapie, piramide energie en nog veel meer......
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Handen

Bericht door wiba » 25-01-2009 19:01

Steeds vaker ben ik me bewust van de kracht van mijn handen.

Tijdens de cursus magnetiseren vorig jaar heb ik voor het eerst kennis gemaakt met het voelen van energie. De man waarmee ik oefende tijdens de cursus, had een eigen praktijk en vertelde mij dat ik een hele sterke energie in mijn handen had, die echt bij hem binnen kwam. Ik moest nog leren wat ik dan zelf moest en kon voelen.

Op het werk houd ik wel eens de handen vast van een patient, om hen gerust te stellen, want elke week 3 keer 2 naalden in je arm moeten krijgen om in leven te blijven is voor velen een hele opgaven. Ik merk dan als ik dan in mijn gedachten denk dat het een minder pijnlijke punctie gaat worden, dat er dan een soort van rust over hen komt.

Afgelopen week tijdens het afdrukken van de prikgaatjes, voelde ik een ijskoude hand van die mevrouw. Gewoon vast houden hielp niet om de hand echt warm te krijgen.
Maar toen ik 2 handen tot mijn beschikking had en ik me bedacht om er energie in te laten stromen, door de hand met 2 handen vast te pakken en er bewust mee bezig was om de hand op te warmen voelde ik het stromen, naar haar toe. Die mevrouw wist niet waar ik mee bezig was en zei ineens, :zuster u lijkt wel een kachel, ik wordt zo warm.
Dat was voor mij een bevestiging dat het echt door de combinatie 2 handen en de gedachten kwam.

Nu vandaag gaf ik een pitjit massage en die persoon had hele koude voeten, die bijna nooit warm zijn, ook niet met een kruik.
Ik heb er wat meer aandacht aan besteed, door het te masseren, maar vooral door er energie naar toe te sturen. Meerdere keren door het hele lichaam, maar ook zeker ook door de voeten vast te pakken of alleen de tenen.
Ze kreeg warme voeten en dat bleef ook zo, toen eht allang klaar was. Ze heeft het niet vaak zo gevoeld zei ze en was zeer verbaasd. Toen heb ik verteld dat ik daar extra aandacht aan heb besteed.

Moest het even hier kwijt, ben steeds verbaasd als dat zo mooi werkt. En dat het me lukt om mijn warmte over te brengen aan de ander. Zelf krijg ik dan koude handen, na het afstaan/overbrengen.
Ik ga dan ff aarden en dan ben ik er weer in mijn eigen energie.

Liefs Wilm@ :P
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 25-01-2009 19:17

lieverd je hebt het niet alleen in je handen maar ook in je geest totaliteit :oops:



Afbeelding
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 25-01-2009 19:20

Je bent een schat Berdien :wink:
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 25-01-2009 20:15

Jeetje,wat mooi dat je dat ook zo toe kan passen met jouw werk Wilma!
Zo zie je dat het wel degelijk werkt,op deze wijze mag je het ook toepassen,het is eerlijk en integer naar deze mensen bedoeld.Dan werkt
het ook zo bij hen!Door gaan hoor,prachtige combinatie.Als je het bijv.
voor eigen eer zou doen,werkt dit naar mijn inziens beslist niet!Weet het wel zeker.Niet in alle gevallen mag men ongevraagt dit toepassen,maar dacht op deze manier wel.Lijkt mij ethisch verantwoord.
PROFICIAT!
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 25-01-2009 20:47

Lieve Hannie

Dank je wel, ja bij de patienten komt het niet altijd goed over als je over energieën praat. Ze snappen er niks van en vinden je dan vreemd.
Maar ook mijn collega's hoor, die persoon die vanmiddag er was is ook een collega.
Ze snapt het ook niet zo goed, maar vind het wel interessant. Toch denk ik dan zal ik het energiewerk eruit halen en alleen masseren? Maar denk dan, nee.......het hoort bij de massage en ik pas het gewoon toe. Met haar heb ik het er wel over gehad voor ik met de massage begon. Voelde dat ze maar afwachtte en er niet veel mee had.
Achteraf vond ze het heerlijk en voelde ze het heel duidelijk, vooral toen ze nog vol spanning zat in het begin.

Ik ben blij met deze ervaringen en durf daardoor ook beter naar buiten er mee te treden.
Er is ook een patient die nu voetreflextherapie krijgt en heeft er ook baad bij. Op mijn advies krijgt hij dat.
Ben dan trots op mezelf dat ik het durf te benoemen en actie durf te ondernemen.

Liefs Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 25-01-2009 21:45

Lieve meid,zoals je het verwoord op welke manier je het toepast,spreekt
al voor zich,TOP! Mag je ook trots op zijn hoor!
En ook jouw collega zal het zonder meer voelen dat het wel degelijk werkt.Al zal ze er in het beginsel moeite mee hebben,(het is ook niet niks
zo,n gewaarwording)het dus ook niet meteen uiten,dat komt heel zachtjes aan wel als ze er mee vertrouwt raakt met dat gevoel.Het zal
mij niet verbazen dat dit nog een vervolg krijgt,zo werkt het gewoon.
Ga gewoon voorzichtig door op deze weg,jij voelt heel goed aan waneer
je iets wel of niet kan doen naar deze of gene.Zo gauw je maar voelt dit moet ik doen,doe het,want even daarna steekt bij ons allemaal de kop op,maar wat als die of dat....enzv.Wilma,deze les heb ik in mijn oren geknoopt,met ongelooflijke resultaten. ,k Was erg hardleers wat dit betreft,maar het werkt domweg op deze manier,je gevoel bedriegt je nooit!
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 25-01-2009 21:54

Dank je wel Hannie, je bent een goede steun.
Ik zal ook zeker naar mijn gevoel blijven luisteren, want het voelt goed zoalsi k er nu mee omga.

Merci liefs Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 27-01-2009 17:55

Ff delen.
Mijn collega heeft nog steeds warme voeten, whaaaaaa

:wink: Wilm@ :wink:
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 27-01-2009 18:03

whaha die Wilma mooi hoor en bedankt voor het delen
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 27-01-2009 20:47

Mooi Wilma!
Ben blij voor jou,ook om dit al zo vlug te horen.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Plaats reactie

Terug naar “Magnetiseren, kleurentherapie, aura/chakra healing, jin shin jyutsu en....”