Welke hand is jouw powerhand?

jin shin jyutsu, aromatherapie, piramide energie en nog veel meer......
louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Welke hand is jouw powerhand?

Bericht door louisamartin » 04-03-2009 17:34

Ik kwam toevallig dit stukje tegen op een hele mooie website.

Wat is een 'Powerhand'?

Al van bij je geboorte, heb je een voorkeur voor het gebruik van de ene hand boven de andere. Je bent links- of rechtshandig, of als je erg getalenteerd bent, een 'ambidexter'.

Deze voorkeur wordt vaak dominantie genoemd. De ene hand is dominant over de andere. Hetzelfde is waar voor de 'energie-wereld'.
Je ene hand, soms zelfs één hele kant van je lichaam dat meer gevoelig is, of sterker dan de andere kant. In termen van metafysische healing wordt dit de 'power-side' of 'powerhand' genoemd.

Lerend om dit te gebruiken, bouw je een zekere tolerantie op voor de verschillende niveaus die geleid kunnen worden van het goddelijke, door jou, en in een 'ontvanger'. Hoe meer je oefent, hoe meer je leert, hoe meer energie je kunt kanaliseren tijdens bv. een genezing.

Maar zelfs met veel oefening, kan je ene hand toch meer energie kanaliseren dan de andere. Die hand zal ook degene zijn die gevoeliger is voor het aanvoelen van energie in iemand anders zijn lichaam. Dit is handig om de exacte plaats van ziekte of zwakte te ontdekken in je 'klant'.

Welke is je dominante hand?

Heel eenvoudig uit te vissen. Je fysiek dominante hand is niet noodzakelijk je energie-dominante hand.
Terwijl je dit leest, vouw je handen samen. Vingers verstrengeld, palmen tegen elkaar. Zorg ervoor dat het een natuurlijk manier is. Het zou comfortabel en normaal moeten aanvoelen.
Let er nu eens op welke duim bovenop de andere is. Degene die van boven is, is je 'powerhand'.

Hoe kan dit bruikbaar zijn?

Buiten het aanvoelen van energie in een persoon voor een genezing, kan het handig zijn tijdens de healing zelf. Bijvoorbeeld, vele mensen bemerken fysieke gevoelens wanneer ze hun handen gebruiken tijdens een healing. Sommige mensen voelen een verandering in temperatuur.. Hun handen worden heel heet als ze over een bepaald deel van iemands lichaam gaan, en even later, koelen ze weer af.
Dit gevoel is vaker merkbaar in de powerhand. Het afkoelen is een indicatie dat de plaats waar je gewerkt hebt, voldoende energie heeft ontvangen voor deze sessie, en dat je kunt verdergaan.

Bron: http://www.dekristal.nl
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 04-03-2009 18:42

Daar heb ik nog niet eerder bij stil gestaan, Louisa.
Ben een "linkepootje" wat schrijven betreft (en tanden poetsen, hihi).
Zal er eens op letten.
Met handen vouwen is m'n rechter duim trouwens boven, dus zou zeggen dat 't rechts is dat dominant is.....
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 04-03-2009 18:50

interesant dit Louisa :wink:
ik ben rechts handig maar doet de laatste tijd veel met links behalve schrijven dan

bij mij is de linker boven duzzz links dan dominant

ben benieuwt hoe het met de andere links of rechts handige nu zit


ha ik had het ff anders om gedaan en dat voelde even onnatuurlijk grappig
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 04-03-2009 19:20

Echt leuk dit

Ik ben rechtshandig en ook mijn rechter duim lag boven op de linker.
Dus rechts dominant.

Groet Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 04-03-2009 19:40

Ik ben linkshandig en heb rechts als dominante hand met rechterduim boven linkerduim.
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 04-03-2009 19:48

Mooie nuttige informatie louisa.

Groetjes ... Kees
Don't shoot the messenger

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 04-03-2009 19:49

Thanks Kees. Weet je ook wat jouw powerhand is?

Groetjes Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 04-03-2009 19:54

Ehmmmmm ff denken he ... ik ben rechts, mijn linkerduim zit boven die van de duim van mn rechterhand. Dus is mijn linkerhand mijn powerhand.
Don't shoot the messenger

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 04-03-2009 19:56

Veel mensen heb de powerhand als het tegenovergestelde van waar je mee schrijft valt me op.
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 04-03-2009 19:58

Je bent me net vóór Louisa. Viel me ook al op.
Misschien omdat je dominante hand (waar je mee schrijft) de rationele doe-kant is, en de andere dan dus gevoel.....?
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

Plaats reactie

Terug naar “Magnetiseren, kleurentherapie, aura/chakra healing, jin shin jyutsu en....”