telefoneren

jin shin jyutsu, aromatherapie, piramide energie en nog veel meer......
Danistha
Lid
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 24-03-2008 12:46

Bericht door Danistha » 05-04-2009 10:05

Margriet,leuk weer dit...

Ik ben rechts en neem ook de telefoon met
links op en zet 'm aan m'n linkeroor...
Bij m'n mobiel en ook op m'n werk bij de vaste telefoon...

Grappig!!

Veel liefs!!
What goes around,comes around...

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 05-04-2009 18:39

Ik denk toch dat de verklaring is, dat je je schrijfhand vrij houdt.
Of je moet slechthorend zijn en met de tegenovergestelde hand de foon aan het overliggende oor doen.
Hihihi even om met jullie te delen: ik ben een 1 op 1 mens en heb er een hekel aan om meerdere dingen tegelijk te doen.
Als ik bel, moeten ze ook niet tegen me gaan praten thuis, want anders hoor ik half wat ze zeggen en half wat er aan de foon gezegd wordt.
En omdat ik er nu eenmaal van houd om de dingen voor 100% te doen erger ik me daar vreselijk aan.
Mijn vriend heeft daar geen last van. :D Die doet 1 hoorapparaat uit ( piept vreselijk anders, als hij de hoorn ertegenaan houdt dus ik zet gewoon volume heel hoog voor hem) en de andere zet ie uit. Niets stoort hem dan. Soms denk ik wel eens, wat geen mooie gedacht is natuurlijk: ik wou dat ik ook af en toe gewoon mijn oren uit kon zetten! Vanwege alle prikkels, maar dat terzijde.

Liefs Carla
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 05-04-2009 18:49

:D hihi vin jou reactie Carla errug grappig...mooi mens ben ie toch :lol:
Ik heb geen idee welk oor ik t regelmatigst gebruik eigenlijk...vermoedt toch rechts als ik er nu over na denk...t is maar of ie in handbereik ligt en nie en hoe snel ik moet zijn in mn reactie om em op te nemen zeg maar...anyhow bel ze :wink: lieve greetz Garry
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

beter communiceren

Bericht door Margriet » 05-04-2009 20:13

Hoi hoi Carla jij zegt dat je je schrijfhand bereikbaar houdt en dat is op zich heel plausibel maar ik kom hierop omdat ik laatst iemand aan de telefoon had die zei dat het toch logisch is als je als rechtshandige ook de telefoon rechts opneemt en luistert maar ik zei dat ik dat niet deed en van daaruit is eigenlijk deze gedachte bij mij ontstaan.
Nu hoor ik dat heel veel mensen op dit forum precies de tegenovergestelde hand gebruiken als waar ze mee schrijven om te telefoneren (ook het andere oor om te luisteren en dat vind ik heel frappant).
Leuk is ook om te melden dat ik mijn papiertjes links oppak en rechts ga schrijven toch.
Dus je zou ook gemakkelijk eerst rechts kunnen opnemen om dan vervolgens te switchen maar dat gebeurt dus gewoon niet.
Naar mijn idee kun je met je gevoelskant beter communiceren.
En ik snap wel een beetje jouw opmerking wat je vriend zijn gehoor betreft. Je kunt het wel grappig brengen.
Ik ben ook benieuwd wat anderen over dit telefoneren nog te zeggen hebben.
Dank voor je reactie en lieve groet, ~Margriet~
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 15-04-2009 22:35

Ik ben rechtshandig en pak de telefoon ook met rechts op.
Kijk dan wie er belt en luister met mijn rechteroor.
Echt alles rechts merk ik nu.
Als ik moet schrijven dan pak ik de hoorn in de linkerhand en luister dan ook met mijn linkeroor. Maar ik pak ook wel eens de hoorn over van rechts naar links als het gesprek lang duurt. Maar houd de hoorn in de hand waar ik de hoorn ook houd.
Snappen jullie het nog? Volgens mij ben ik de enige die het echt allemaal aan één kant doet, hoorn vasthouden en ook aan dat oor.
Met links klinkt het voor mij niet zo helder dan met rechts.

Geen idee wat het allemaal betekend, doei Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Plaats reactie

Terug naar “Magnetiseren, kleurentherapie, aura/chakra healing, jin shin jyutsu en....”