Chakra's sluiten

jin shin jyutsu, aromatherapie, piramide energie en nog veel meer......
Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Chakra's sluiten

Bericht door Cailen » 23-05-2010 18:39

Wie weet hoe je chakra's kun sluiten op het moment dat er mensen in de buurt komen die je energie helemaal opslurpen. Heb hier veel last van m.n. negatieve energie....ben vaak helemaal uitgeput, maar kan het niet goed afschermen. Nu heeft iemand me ooit verteld om dan chakra's te sluiten.
Of heeft iemand een andere suggestie?

Namasté,
Cailen
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 23-05-2010 21:40

Visualiseer een glazen bol om je heen, of anders een piramide, dat helpt echt goed. Wordt je veel minder geraakt door allerlei invloeden,leuke of niet leuke kunnen dan niet zo vlug te veel worden.
Kan je ook op drukke plaatsen doen bijv. bus,trein,winkelcentra etc.En de dag eerst al beginnen met je goed te aarden. Je kunt touwens ook je kruinchakra wat dichter visualiseren. Voorkomt dat er minder te sterke gevoelens binnen komen.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 23-05-2010 22:05

Ik zal het eens gaan proberen Hannie, dank je!

Namasté,
Cailen
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 24-05-2010 00:44

Mijn mening hierin is dat je niet je chakra's moet sluiten. Ze horen juist in balans mooi te kunnen stromen. Anders sta je ook niet open voor wat je voelt en blokkeer je ze juist. Wat je wel kunt doen is een muur van kristal visualiseren en dan zeggen: Muur van kristal, sluit om me heen en laat niets door dan licht alleen. Dat werkt voor mij heel goed. Of je visualiseert een mooie mantel in de kleur blauw of goud van onder je voeten tot aan je derde oog en om je hoofd. Er zijn trouwens vele manieren en als je bijvoorbeeld tegenover een persoon zit waar je last van hebt kun je een lemniscaat (een 8-vorm) tussen jou en die persoon visualiseren. Jij staat dan in die ene helft van de 8 en die persoon in de andere. De tips van Hannie zijn ook goed. Veel succes!
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 24-05-2010 06:25

Dank je Louisa, ik ga het uitproberen...

Namasté,
Cailen
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 27-05-2010 19:43

IK ben ook nie zo voor om chakra's te sluiten...kleiner visualiseren kan ik me wel wat bij voorstellen. Je gaat de chakra's dan 1 vóór een af van kruin naar stuit schoont ze eerst op met licht vanuit Universum bijvoorbeeld en je eindigt door aan de wortelchakra een kristallen bol te plaatsen in moederaarde. Om de chakra's minder scherp te hebben zou je ze in de vorm van een kleine brandende vlam in de kleur vd chakra kunnen visualiseren, maar afsluiten zou ik niet aan raden. Want zoals al eerder hierboven bij jouw topic wordt benoemd t is de bedoeling dat je eigen energie stroomt...go with the flow en doe vooral t gene wat goed aan voelt voor jou :wink: aarden in dagelijkse bezigheden helpt mij t meeste en de bomen van moederaarde zoek ik regelmatig op en dan visualiseer ik wel es dat alle kleuren van alle chakra's een voor een door heel mn lichaam gaan om mijn chakra's weer in balans te krijgen...hoop dat je hier iets aan hebt Cailen. Doegdoeg Garry
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 27-05-2010 20:03

Mooi Garry zoals je het zegt, ook de manier hoe je alle chakra's zo bij langs kunt gaan. Chakra's helemaal afsluiten is ook niet goed lijkt me, net als Louisa al zei, evenwicht daar in bewaren is heel belangrijk. Maar voor bepaalde invloeden kan je het wel wat dichter sluiten, daarna ook weer door visualiseren helemaal open zetten als het kan en je het wilt, om goed open te staan voor dat wat binnen mag komen.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 31-05-2010 10:23

Je chakra's afsluiten is niet altijd goed, maar soms ontkom je er niet aan.
Het zal iedereen wel eens overkomen dat iemand naast je staat in een winkel of in je omgeving die energie aan je onttrekt. Je kunt met een snel handgebaar door met de klok mee, rechtsom met je hand boven je hoofd (kruin) te draaien jezelf even snel afsluiten. Met de tegenovergestelde beweging linksom tegen de wijzers van de klok in open je de chakra weer. 1 a 2 keer draaien is al voldoende.
Don't shoot the messenger

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 31-05-2010 15:31

Prachtig schrijven van jullie alle. Ik heb nog 1 handeling als jij je zelf snel wil afsluiten...je armen overelkaar.Het blokkeerdt de stroming tussen jou en de anderen persoon.Als ik een menigte in ga,feest,stad etc.neem ik een stok van broeder Eik en trek een beschermcircel om mijn heen.Tegen de klok in daar sluit ik alle stromingen van een ander mee af. :wink:
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 09-06-2010 23:28

Kees schreef:
Je kunt met een snel handgebaar door met de klok mee, rechtsom met je hand boven je hoofd (kruin) te draaien jezelf even snel afsluiten. Met de tegenovergestelde beweging linksom tegen de wijzers van de klok in open je de chakra weer. 1 a 2 keer draaien is al voldoende.
Waarom doe jij dit bij het kruinchakra, Kees?
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

Plaats reactie

Terug naar “Magnetiseren, kleurentherapie, aura/chakra healing, jin shin jyutsu en....”