Kleurschakeringen leren zien

jin shin jyutsu, aromatherapie, piramide energie en nog veel meer......
hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Kleurschakeringen leren zien

Bericht door hannie » 17-06-2010 17:22

Kwam dit deze week tegen, waar alle kleuren van 'donker' naar heel licht verklaard worden. Naarmate je meer vertrouwd raakt met het omzetten van kleur in betekenis zul je iedere energiekleur die je ooit te zien krijgt kunnen begrijpen. Ook die er net tussen in zitten.
_____________________________________________________________

ZWART ..................... extreme negativieteit, bevroren energie
DONKERGRIJS .......... depressie, apathie, verlies
GRIJS ...................... verwarring
ZILVER .................... macht
_____________________________________________________________________

DONKER BRUIN ......... negativiteit, kwaadwillendheid
BRUIN ...................... gegronheid
LICHT BRUIN ............ aards
KOPER ..................... harmonie met de planeet
_____________________________________________________________________

WIJNROOD ................ negatieve emoties, haat, boosheid
ROOD ....................... hartstocht, stimulans
ROZEROOD ............... hoop, optimisme, opgewektheid
ROZE ........................ liefde
_____________________________________________________________________

DONKER ORANJE ........ hysterische emoties, schalksheid
ORANJE ..................... creativiteit
LICHT ORANJE ........... vitaliteit, genezing
PERZIKKLEUR ............ voedzame liefde
_____________________________________________________________________

MOSTERD GEEL .......... manipulatieve lafheid
DONKER GEEL ............ intellectualiserend, rationaliserend
GEEL ......................... intiligentie, gevatheid
LICHT GEEL ............... wijsheid, licht
_____________________________________________________________________

DONKER GROEN ......... hebzucht, jalouzie
HELDER GROEN .......... groei
LICHT GROEN ............ kalm, rustig, vredig
TURQUOISE ............... humor, speelsheid
_____________________________________________________________________

DONKER BLAUW ........ fanatisme, ernst
KONINGS BLAUW ....... toewijding, koninklijkheid
HEMELS BLAUW ......... helderheid
ZILVER BLAUW .......... zekerheid
_____________________________________________________________________

DONKER PAARS ..... dogmatisch
INDIGO ................. godsdienstig
PAARS ................... meeleven
LICHT PAARS ......... meeleven
_____________________________________________________________________

LAVENDEL ............ zelfachting
VIOLET ................ enthousiasme
LICHT VIOLET ...... hoge aspiraties
ZEER LICHT VIOLET .... spiritualiteit
_____________________________________________________________________

WIT ................. zuiverheid
_____________________________________________________________________

WIT GOUD ....... opperste macht
GOUD GEEL ...... opperste intiligentie
GOUD ROZE ..... opperste liefde
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 17-06-2010 21:24

Mooi stukje Hannie. Als je deze kleuren kunt zien bij mensen weet je hoe ze zich voelen en hoe ze op dat moment zijn. Goed toe te passen bij aura's. Dank je wel.

Liefs Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 17-06-2010 22:18

Dankje Louisa,ik vond het zo mooi omdat nu eens alle andere tinten er ook uitgebreid bij stonden. En ze zijn zo duidelijk 'mengen' met dit lijstje, want het is ook niet altijd in strakke kleuren te zien in de aura's.
Is ook heel mooi om met visualiseren en meditatie toe te passen of je eigen shakra's zo in een kleur te bekijken. :D Is steeds weer anders van kleur daar 'binnen' ligt er aan hoe iemand in zijn energie zit natuurlijk enz.enz.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 18-06-2010 00:32

Bedankt voor 't plaatsen hiervan, mooi stukje Hannie.
En misschien ook handige interpretatie voor die aardings-oefening die ik laatst geplaatst heb,
als je een zachte aardekleur opneemt via je voeten.
En kleuren die mensen dragen, zeggen ook vaak wat over de aura-kleuren van deze, toch? :roll:
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 18-06-2010 08:18

Dankje Edith, het is inderdaad heel mooi om bij de aardings-oefening te doen. Ook dan komen er vaak steeds weer andere kleuren te voorschijn.
Maar ook als we ons naar binnen richten, kunnen we zo bij elk plekje een kleur gaan zien die ons dan iets kan vertellen hoe of het er voor staat. Dat zal ongetwijfeld er heel anders uit zien in moeilijke tijden dan bij een en al ontspannen vrolijkheid.
Zo zou het denk ik ook wel eens aan kledeing al te zien kunnen zijn welke kleuren er vermoedelijk op dat moment ook in de aura te zien zullen zijn? Want kleding verraad tenslotte ook je stemming/gevoel lijkt mij. Mooie vraag, want ZWART bijv. kan juist in kleding beschermend werken, wat totaal iets anders is dan als het in je aura zit of als je het in je binnenste ziet.
'k Weet het niet zeker, maar lijkt me wel logisch, ik hoop dat iemand hier iets over kan zeggen
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 18-06-2010 10:07

Mooi dat artikel over kleuren die je geplaatst hebt Hannie.
Alleen is dat over de hele wereld nogal verschillend wat voor betekenins mensen aan kleuren geven.
Zwart b.v staat in China voor geluk. Heel anders dus dan wat wij die kleur aan betekenis geven .Zo gaat het ook met andere kleuren.
Je hebt gelijk dat we steeds kledingstukken pakken die passen bij hoe we ons voelen die dag.En meestal is dit om juist de kleur die je mist in je aura aan te vullen via de kleur(en) in je kleding.We streven er steeds naar om in balans te zijn.
Beter is het om op je gevoel af te gaan .Wat zegt jou die of die kleur bij jezelf of bij iemand anders.Iedereen is immers uniek .Dus de kleur die voor jou het ene betekent kan voor een ander een hele andere betekenis hebben. Het is onze overtuiging die we telkens weer manifesteren in ons leven. Zoek het dus niet buiten je,bij anderen maar bij jezelf Je innerlijk ,je hogere zelf weet altijd het antwoord op alle vragen.
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 18-06-2010 11:43

Dankje Marianne, het is inderdaad nogal verschillend in uileg overal. Zo heb ik er voor mij zelf vanaf het begin eigenlijk altijd al een 'eigen' betekenis aan gegeven,zeker als er iets helemaal nieuw was nog voor me zelf en het nog eigen moest maken. Niet uit eigenwijzigheid, maar op gevoel omdat een bepaalde kleur uitleg gewoon niet bij mij paste. Heb dat met de meeste dingen, of het nu meningen, kaarten, allerlei oefeningen enz enz zijn ook. En als ik later merk dat het toch misschien belemmerend kan werken, pas ik het uiteraard aan. :lol: :lol: Kan je het nog volgen? Weet even zo gauw niet hoe het verder uit te leggen.

Mooi ook wat je zegt over de kleur die je mist in je aura, dat we dat onbewust meestal compenseren met dan de juiste kleding er bij uit te zoeken! Wat zwarte kleding betreft, dat draag ik altijd al heel graag, en bepaald niet alleen bij sombere of onzeker gevoelens, maar ook veel wit vaak, kunnen ook met veel kleuren gekombineerd worden. En vooral de paarstinten zijn altijd al een van m'n favoriete kleuren geweest, maar sinds het afgelopen jaar vooral. Dat was dus dik boffen dat juist deze zo 'in' was de laatste maanden. (houd me er nooit bezig ook)
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 18-06-2010 12:01

Heel goed Hannie dat je je eigen gevoel daarin volgt in veel dingen.Dat is niet eigenwijs maar heeft met je eigen wijsheid te maken.
De paarstinten zijn ook mijn favorieten kleuren. haha
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 18-06-2010 13:49

En meestal is dit om juist de kleur die je mist in je aura aan te vullen via de kleur(en) in je kleding.We streven er steeds naar om in balans te zijn.
Dat is ook wat ik dacht qua mogelijkheid. Soms kun je vrolijke kleuren ff nodig hebben bij een dipje.
Ook zwart Hannie vind ik een mooie kleur om te dragen, inderdaad beschermend ook, hoeft niet meteen in je aura te zitten.
Bij Munay-ki bijv. leerde ik ook dat kleuren in Peru idd anders geïnterpreteerd zijn. Rood=mannelijk, wit=vrouwelijk, zwart aardend/aarde en zwart
wordt in 't westen al gauw geassocieerd met de dood of negativiteit.
Eigen-wijsheid gebruiken is heel mooi, en deze lijst als soort richtlijn bekijken, gecombineerd met je eigen inzichten/betekenissen vd kleuren.
Ben trouwens gek op indigo, maar godsdienstig :roll: hihi (ja, wél meegekregen vroeger)
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 18-06-2010 14:04

Indigo vind ik ook heel mooi, voor anderen dus want het staat mij nu dus niet meer, (ligt dus aan de leeftijd) vroeger wel. Haha, ja dat hebben we als 'godsdienstige meisjes' met de paplepel naar binnen gekregen he? :wink:
Maar alle gekheid op een stokje, het is daarom ook zo mooi dat iedereen zijn eigen kijk en gevoel daar in mag volgen.
Dus, 'k zou zeggen blijf indigo maar mooi MOOI vinden, jij zal er een andere betekenis in voelen, enne..wel eens een indogo kleurige vis gezien? echt prachtig. :lol:
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Plaats reactie

Terug naar “Magnetiseren, kleurentherapie, aura/chakra healing, jin shin jyutsu en....”