Cursus magnetiseren

jin shin jyutsu, aromatherapie, piramide energie en nog veel meer......
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 25-02-2010 00:32

Oh dat geeft niet hoor, maar ik kan es kijken of ik het kan opsplitsen.
Ben druk met de spelletjes en mijn internet vliegt er steeds uit daarom traag met reageren helaas.

Knuf Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 01-11-2010 19:50

Heb dit weekend mijn tweede les magnetiseren gehad. Al die tijd heb ik er niet echt heel veel mee gedaan.
Toen die tijd ben ik het gaan doen omdat ik wel eens wilde weten of ik ook energie zou kunnen voelen en of ik het zou kunnen delen met iemand.
In de loop van de jaren hebben jullie mijn ontwikkelingen kunnen volgen hier op het forum en ben ik enorm gegroeid in het omgaan met energieen.

Vind het heel leuk om te kunnen voelen waar de verschillende lagen van een aura zitten en het megneet effect van linker en rechterhand tegenover elkaar te voelen en daarmee pijnen te kunnen verlichten.
Was weer een leuke dag en ben er weer wat mee opgeschoten.
Gewoon leuk om eens bij mijn behandelingen te intergreren.

Heb jij in de afgelopen tijd nog iets aan leren magnetiseren gedaan Edith? Of iemand anders hier ervaringen mee?

Liefs van mij Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 02-11-2010 11:01

Wat leuk Wilma, mooi dat je ook onderscheid hebt leren voelen in de aura-lagen. Kun je dat wat toelichten?
Hoe voelt/voel je dat bedoel ik. Magnetiseer je in de aura-lagen?

Zelf (nog) geen cursus gedaan, weet ook niet of ik dat ga doen.
Maar wel interessant dit :wink:
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 02-11-2010 21:15

De oefening om de auralagen te voelen begint bij het lichaam en je tast met de hand de auralagen af.
Er zijn 7 lagen die je waar kan nemen en hebben hun eigen functie:
1e laag, 00 -5 cm van het lichaam pijnprikkels, bij narcose uitgeschakeld
2e laag, 5 - 10 cm " emotie, verdriet, boosheid
3e laag, 10 - 20 cm " mentaal, verstand
4e laag, 20 - 50 cm " astraal, verbindfysiek en spiritueel, relaties, verliefdheid
5e laag, 50 - 60 cm " etherisch, hier is leegt, geeft rust
6e laag, 60 - 80 cm " universele liefde, spiritualiteit, opladen door meditatie
7e laag, 80 -100 cm " etherische laag, relativeren, bescherming, draden van
goud


De cm zijn relatief hoor en zo staat het in ons cursusboek waar de lagen voorstaan.
We moesten achter iemand gaan staan en met beide handen op bijv een schouder leggen, dan langzaam met de rechterhand van het lichaam af gaan en langzaam terug tot je weerstand voelt of prikkeling of koude. In elk geval verschil in de energie voelend.
Zo gingen wel laag voor laag, rechterhand van het lichaam af en terug dan stoppen als je verschil voelt en dan linkerhand erbij voegen om verder te gaan.
Ik vond het heel leuk om te doen en kon het duidelijk voelen de verschillen.
Gekke gewaarwording als je een meter van iemand afstaat en dan toch wat kan voelen, terwijl je zovaak nog dichterbij iemand staat en je niet altijd bewust bent van de energie van een ander, door in die aura laag te staan.

Snap je het nog een beetje ? Hihi is lastig uit te leggen.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 03-11-2010 12:44

Heel leuk dat je dit even hebt uitgelegd Wilma :) Ik snap 't hoor :lol:
Grappig he dat je van een meter afstand dan energie/de auralaag voelt?!
Heb ook wel eens behandeling gehad van een aurahealer.
Hij legde me ook die verschillende lagen uit. Toen vond ik 't knap dat hij zo precies die
lagen wist te vinden. Maar hij zei dat 't ook (vooral) om de intentie gaat, als hij bijv. in de vijfde laag
werkte dan ongeveer 50 centimeter er vanaf, en met de intentie wat hij in die vijfde laag wilde
bewerkstelligen.
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 03-11-2010 19:33

Leuk Wilma...ook jou uitleg is zeer duidelijk.mijn ervaring met mijn handen is ...hoe dichter ik bij het lichaam kom des te meer druk ik voel.....hoe ervaar jij dit?
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 05-11-2010 19:38

visje schreef:Heel leuk dat je dit even hebt uitgelegd Wilma :) Ik snap 't hoor :lol:
Grappig he dat je van een meter afstand dan energie/de auralaag voelt?!
Heb ook wel eens behandeling gehad van een aurahealer.
Hij legde me ook die verschillende lagen uit. Toen vond ik 't knap dat hij zo precies die
lagen wist te vinden. Maar hij zei dat 't ook (vooral) om de intentie gaat, als hij bijv. in de vijfde laag
werkte dan ongeveer 50 centimeter er vanaf, en met de intentie wat hij in die vijfde laag wilde
bewerkstelligen.
Ja dat klopt hoor die intensie die je zelf hebt dat wil je dan ook voelen. De ene keer zal het anders aanvoelen dan de andere keer en als verschillende mensen bij dezelfde persoon voelen zou er ook een andere afstand misschien voelbaar zijn voor ieder.
Ik vind dat soort oefeningen heel erg leuk altijd, zo eenvoudig met grote utikomst.
We hebben ook zelfbehandeling gedaan door visualisatie met kleuren in de aura lagen en chakra's. Vind de lagen dan moeilijker te visualiseren dan de chakra's. Die zijn toch wat concreter voor mezelf.

Ben benieuwd Edith of je ooit een cursus gaat doen en hoe jij het vind.
Deze man waar ik het bij geleerd heb geeft ook cursussen in Assen, misschien is dat voor jou nog te doen qua afstand.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 05-11-2010 19:40

karin schreef:Leuk Wilma...ook jou uitleg is zeer duidelijk.mijn ervaring met mijn handen is ...hoe dichter ik bij het lichaam kom des te meer druk ik voel.....hoe ervaar jij dit?
Ja Karin dat heb ik ook,ik voel meer druk maar ook heel veel andere dingen meer zoals prikken, warmte en koude.
Alsof er een zachte laag tussen zit zo voelt het dat wat weerstand geeft.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 06-11-2010 14:13

Wilma schreef:
Ja dat klopt hoor die intensie die je zelf hebt dat wil je dan ook voelen.
Herinner me ineens een voorval van magnetiseren voordat ik wist wat 't was. Nu weet ik, dit lezende van jou, dat ik magnetiseerde :D
We waren op bezoek en m'n schoonmoeder was erg druk, ik zag dat ze veel in haar hoofd zat.
Zonder dat ik wist wat ik deed zei ik: ik ga even wat proberen...

Ik ging achter haar staan en m'n handen boven haar hoofd een kalme beweging makend naar beneden, in haar aura (raakte haar niet aan).
Daarbij maakte ik een "scheppende" beweging en had de intentie in m'n hoofd van "rustig maken/kalmte, ik schep de onrust eruit." Ik voelde lichte tintelingen.
Ze zei: "he wat doe jij nu, jeetje je hebt wel kracht in je handen."
Ik zag 't ook want ze kalmeerde direct.
't Uur daarna werd ze ineens behoorlijk stil (ze praat altijd heel veel)
Maar ze zakte ook helemaal weg en wilde vroeg naar bed.

Moet er nu wat om lachen, en toen geloofde ik niet dat ik 't kon.
Maar ergens wist ik wel dat er iets gebeurd was :lol:
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 06-11-2010 14:19

Kan me ook voorstellen Wilma dat de chakra's beter te visualiseren zijn, je weet de lokaties op het lichaam, is tastbaarder.

Ja, Assen zou goed te doen zijn.
Vraag me nu af of er ook goede boeken zijn over magnetiseren, heb jij nog tips?
Of iemand anders?

liefs Edith
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

Plaats reactie

Terug naar “Magnetiseren, kleurentherapie, aura/chakra healing, jin shin jyutsu en....”