Cursus magnetiseren

jin shin jyutsu, aromatherapie, piramide energie en nog veel meer......
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Cursus magnetiseren

Bericht door wiba » 31-05-2008 21:42

Vandaag en morgen volg ik een basiscursus magnetiseren.
Wist niet uit ervaring hoe energie aan voelt. Ben een mens van eerst voelen, zien, horen of ruiken voor ik me er iets bij voor kan stellen. Moet het kunnen visualiseren.
Vind dat ik niet ontwikkeld ben in spiritualiteit zoals de meesten van jullie forum leden.
Ik vond het dan ook best spannend, wat ik zal ervaren en ging er van uit dat het niet zoveel zal zijn.

Na een stukje theorie, gingen we oefenen met :
Hoe voelt energie, wat voel je en hoe voelt de energie van een ander. Kan je het ook bij de ander waarnemen. Door warmte in mijn handen of warme plekken op het lichaam van de ander voelde ik de energie voor het eerst in mijn leven bewust.
Ik vond het een openbaring, dat ik dat ook echt kon voelen. Dacht dat je daar speciale gaven voor moest hebben, maar zelfs ik kan het.......
Ontspannings oefening gedaan en een test met kleuren, om te kijken wat je bij bepaalde kleuren waarneemt of herinnert.
Ook geleerd om energie van een ander weg te nemen en weer nieuwe zuivere energie terug geven. Hierbij werd ik licht in mijn hoofd en stond te wankelen bij het weg nemen van de energie via mijn rug. Toen de bewegingen stopten voelde ik weer bloed naar mijn hoofd stromen en werd mijn hoofd weer zwaar en voelde normaal aan.

Heb echt van vandaag genoten.
Morgen gaan we behandelen op afstand. Tevens bij elkaar oefenen om acute pijn en hoofdpijn weg te nemen.

Heb er weer zin in morgen.

Liefs Wilma (Wiba)
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Vervolg cursusdagen

Bericht door wiba » 01-06-2008 18:55

Vandaag weer een enerverende dag. Genoten van de ontspannen sfeer.
We hebben veel geoefend met behandelen van hoofdpijn, lokale acute pijn, buikpijn en nog veel meer.

De benadeling op afstand sloeg helaas niet aan.

Als mijn omgeving wat opener wordt voor het magnetiseren, dan wil ik er wel meer mee gaan doen. Moet natuurlijk eerst oefenen, wat lastig is als je alleen woont, maar wil er wel voor gaan. Desnoods ga ik droog oefenen om de bewegingen te trainen.

Ben heel erg blij met deze ervaring.

Liefs aan jullie allemaal.

Wilma (Wiba)
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

geduld

Bericht door Margriet » 01-06-2008 19:33

Hallo lieve Wilma,

Heb even geduld met dit alles en dan zie je vanzelf hoe het gaat lopen.
Niets forceren dus.

Ik ben zelf soms ook ongeduldig wil dan graag meteen resultaat zien en bereik het tegenovergestelde.
Uiteindelijk komt toch hetgene wat voor jou het beste is.
Ja, makkelijker gezegd dan gedaan hoor ik je denken.
Ook nog helemaal mee eens.

Je hebt in deze twee dagen veel geleerd volgens mij.
Is dat iets om dankbaar voor te zijn of niet?

De rest volgt lieve Wilma.
Alles op zijn tijd.

Met een begrijpende groet, ~Margriet~
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 01-06-2008 21:37

Hallo lieve Margriet

Ja je hebt groot gelijk dat ik geduld moet hebben, maar mijn adrenaline jaagt door mijn lijf.
Denk dat als ik morgen weer gewerkt heb, ik weer met beide voeten op de grond sta.
Wil zo graag helpen, maar moet nu eerst even aarden. Ben ik direct mee begonnen toen ik thuis kwam.
Heb ook even wat mensen gebeld waar ik me bij kon uiten.

Voel me wel rustiger hierdoor: Mijn ervaring hier opschrijven, bellen en ontspannings oefening (aarden) gedaan.

Liefs Wilma :)
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Stridje
Lid
Lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 18-03-2008 22:38

Bericht door Stridje » 02-06-2008 12:19

Hoi hoi lieve Wilma,

Wat leuk om te lezen dat je de cursus magnetiseren zo leuk hebt ervaren.
Zoals je ziet hoef je er niet direct een gave voor te hebben.

Het lijkt me wel erg geweldig om de ervaring die jij schrijft mee te mogen maken.
Ben erg benieuwd hoe het met de kleuren is om bij bepaalde kleuren iets te mogen voelen lijkt mij helemaal geweldig, als je wil zou ik daar wel iets meer over willen weten.....

Het is net als met de cursus reilki die ik pas geleden heb gedaan, oefening baart kunst zoals ze dat altijd deftig beschrijven.
Ook ik heb soms niet echt geduld maar ja je kunt niks afdwingen en alles op zijn tijd. Ook ik moet dan soms nog eens voor mezelf op zeggen om er achter te komen van o ja dat is inderdaad zo.

Ik zit er ook over te denken om de cursus magnetiseren te gaan doen als aan vulling op de reiki, maar ik wil nog zoveel leren, dus moet een keuze gaan maken en ook hier is het alles op zijn tijd denk ik.

Ik wens je veel sucses en hoop dat je snel met iemand kan oefenen, ik zou wel jou oefen pop willen spelen maar ik woon iets te ver weg denk ik hahahaha.

lieve groetjes van stridje (astrid)
Uit de diepste dalen komen de mooste wonderen

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Oefening met kleuren

Bericht door wiba » 03-06-2008 22:46

Hallo Astrid

Je vroeg of ik iets wilde vertellen over de oefening met kleuren tijdens de cursus magnetiseren.
Het is een oefening om te kijken of je iets met kleuren hebt.

Kleuren kunnen invoed hebben op de gesteldheid van de mens.
Gezien het feit dat lichaam en geest in een wisselwerking tot elkaar staan en de trillingsfrequentie van een kleur van invloed is op het fysieke lichaam van de mens is aan te bevelen deze trillingsfrequentie tijdens het magnetiseren te gebruiken. Deze trillingsfrequentie is op te roepen door de kleur te visualiseren.
(Stukje uit de lesstof)

Eerst deden we een ontspanningsoefening.
Daarna moesten we met de beide voeten plat op de grond en met de ogen dicht luisteren naar de instructeur die 1 voor 1 de kleuren op noemde.
De kleuren en mijn beleving zal ik hieronder benoemen.

Zwart :

Ik zag de zwarte jurk van een vriendin vast zitten in de kettingkast van de fiets die we gehuurd hadden op het eiland KOS.
Zij droeg toen alleen maar zwarte kleding.

Bruin :

Ik zag het prachtige bruine paard waar ik vaak op reed toen ik 15 jaar was. Dolly was de naam.
Toen ik 16 werd mocht ik voor het eerst 's avonds uit. Mijn zakgeld werd niet verhoogd, dus moest ik kiezen uit gaan of paard rijden. Ik koos voor afscheid nemen van Dolly en ging zelf dol doen ik de disco.

Rood :

Werk elke dag met bloed, aanprikken van dialyse patienten en tijdens het spoelen van het bloed is het continu zichtbaar tijdens de behandling.

Oranje :

Kon de kleur visualiseren, maar had er niet echt een beeld bij, ja voetbal was wel wat in mij op kwam.

Geel :

Ik zag een zonnebloem in volle bloei.

Groen :

Een theeplantage was het beeld dat ik kreeg en de geur van gemaaid gras.

Blauw :

In de blauwe zee bij Aruba (heb ik gewoond) was ik aan het snorkelen onder de blauwe lucht.

Violet :

Een heel groot veld vol met bloeiende veldbloemen, zag ik voor me. Voelde me heel rustig en ontroerd worden. Traan in mijn linkeroog.

Grijs :

Liep op een stoep met ongelijke tegels.

Wit :

Een pasgeboren baby zag ik en voelde het onschuldige, reine, pure van een nieuw leven.

Deze kleuren werden genoemd. Om te oefenen of je iets voelde en kregen uitleg wat het misschien kan betekenen voor jezelf, maar iemand anders kan er heel andere gedachten bij hebben. Dus als je vraagt aan de ander bij welke kleuren ze zich kunnen ontspannen of een prettig gevoel krijgen, dan zal je dat tijdens de behandeling kunnen visualiseren en het aan de ander overbrengen.

In het lespakket zit een lijst met uitleg waar de kleuren voor kunnen staan.
Er staan nog veel meer kleuren, maar ik zal alleen de kleuren hier benoemen die hierboven staan.

Zwart is niet uitgelegd.
Maar zal met rouw, negatieviteit, de dood, verdriet leegte te maken kunnen hebben.

Bruin:
Egoisme, liefdeloosheid, aardegebonden, afhankelijkheid (drugs, alcohol), ziekte, vernietiging

Rood:
Activiteit, extrovertheid, beweging, vitaliteit, gezondheid, emotionaliteit

Oranje:
Actieve intelligentie, zelfverzekerdheid, levenslust, uitdrukkingsvreugde, vrolijkheid, warmte, gevoeligheid, openheid naar de wereld toe

Geel:
Intellect en verstand, organisatietalent, discipline, persoonlijkheid, ego

Groen:
Groei, verandering, natuur, overgave, rust, neutraliteit, liefde

Blauw:
Introvert,rust, verdieping, afstandelijkheid, eenzaamheid, waarheid, toewijding, wijsheid

Violet:
Intuitie, kunst, creativiteit, paranormale begaafdheid, geloof, fantasie, gereserveerdheid, geheimzinnig

Grijs:
Niet uitgewerkt. Maar je zal kunnen denken aan saaiheid

Wit:
Ontwikkelde spiritualiteit, spiritualiteit, godvruchtigheid, hoger bewustzijn, dagdromen, energiestuwing, onschuld, pijn

Hoop dat het wat duidelijker voor je is geworden Astrid, wat deze oefening inhield.
Het is echt leuk om dit te beleven. Heb jij bij de reiki cursus ook zulke leuke oefeningen gedaan?

Lieve groetjes Wilma :P
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Stridje
Lid
Lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 18-03-2008 22:38

oefenen met kleuren therapie

Bericht door Stridje » 03-06-2008 23:34

Hoi hoi lieve Wilma,

Leuk dat je me dat uit wilde leggen over het oefenen met kleuren. Leuk om te weten dat er bij het over denken in gedachte een aanknopingspunt voor je zelf kan zitten, zo zal ik het maar even noemen. Vind dit erg boeiend moet ik je zeggen.
Alleen vraag ik me soms af wat ik met het zien van die kleuren op dat moment moet doen

Ik zie zelf bijna altijd de kleur lila paars violet, meestal net voor ik ga slapen en me dan ontspan.
Heb ook periodes gehad dat ik allerlei kleuren zag die als een wolk dan altijd voorbij kwamen.
De kleur zwart wit en rood kwamen dan steeds voorbij en paars lila of violet.
Rood kwam altijd als een soort regen te voorschijn, zwart en wit als wolken die van beneden naar boven voorbij kwamen en zo verdwenen.
Paars, lila of violet kwamen als het ware altijd op me af in grote wolken partijen en verdwenen dan ook zo weer weg om plaats te maken voor een heerlijke nacht rust. Dat is er nu nog steeds als ik lekker ontspannen ben de kleur violet.

Van de week droomde ik over dat er ergens brand was, de vlammen hadden felle kleuren Orange en rood. Ik had heel de buurt waar ik woonde dicht geplakt met knal geel crêpepapier een knal gele doeken in de kozijnen gestopt zodat de brand mij niet kon bereiken en ook de buren niet.
Heel duidelijk weer de kleuren die aanwezig waren Orange rood maar vooral dat knal geel.

Dus vandaar mij interesse naar jouw oefening met kleuren.
Vind het wel heel lief dat je het me zo uitgebreid wilde uit leggen.

Liefs van stridje (Astrid)
Uit de diepste dalen komen de mooste wonderen

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 04-06-2008 09:16

Hoi Astrid

Ik weet ook niet wat je er mee moet. De oefening had ook niks met magnetiseren te maken, maar een test of we uberhaupt iets met kleuren hebben. Veel cursisten hadden bij veel kleuren helemaal niks.
Bij het magnetiseren zal je het kunnen gebruiken om een bepaalde kleur in gedachten te nemen om het van de client af te nemen of toe te voegen. Afhankelijk van het gevoel dat de client er bij krijgt.

Wat jij er mee kan in het dagelijks leven weet ik niet, maar misschien is er iemand anders die hier meer van weet of ervaring mee heeft.

Lieve groet Wilma 8)
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Re: oefenen met kleuren therapie

Bericht door wiba » 04-06-2008 22:33

Stridje schreef:Hoi hoi lieve Wilma
Alleen vraag ik me soms af wat ik met het zien van die kleuren op dat moment moet doen

Ik zie zelf bijna altijd de kleur lila paars violet, meestal net voor ik ga slapen en me dan ontspan.
Heb ook periodes gehad dat ik allerlei kleuren zag die als een wolk dan altijd voorbij kwamen.
De kleur zwart wit en rood kwamen dan steeds voorbij en paars lila of violet.
Rood kwam altijd als een soort regen te voorschijn, zwart en wit als wolken die van beneden naar boven voorbij kwamen en zo verdwenen.
Paars, lila of violet kwamen als het ware altijd op me af in grote wolken partijen en verdwenen dan ook zo weer weg om plaats te maken voor een heerlijke nacht rust. Dat is er nu nog steeds als ik lekker ontspannen ben de kleur violet.

Dus vandaar mij interesse naar jouw oefening met kleuren.


Liefs van stridje (Astrid)


Lieve Astrid

Op de website van Els zag ik ook een stukje over kleuren visualiseren, misschien heb je daar iets aan.

Doeg Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Stridje
Lid
Lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 18-03-2008 22:38

Bericht door Stridje » 04-06-2008 23:28

Hoi hoi Wilma,


Dank je wel voor het berichtje.

Ik ga zeker op de website van Els kijken.



slaap lekker
liefs van stridje (astrid)
Uit de diepste dalen komen de mooste wonderen

Plaats reactie

Terug naar “Magnetiseren, kleurentherapie, aura/chakra healing, jin shin jyutsu en....”