moqui bollen

Ervaringen? Wat is het? Sjamanisme, Kundaline, Klankschalen, Runen.... en andere natuurlijke stromingen
sterbloem
Lid
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 25-02-2008 13:19

interessant

Bericht door sterbloem » 16-04-2008 00:47

:D

interessant, dat je ze altijd bij je hebt, daar zijn deze dus te groot voor, maar je hebt ook hele kleintjes en die kan je wel meenemen dus.....


wauww kees, ga ik ook proberen dat wrijven.........het geeft openingen denk ik, van dingen die vast zitten van binnen :roll:


groet,
sterbloem

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 16-04-2008 00:50

geblokkeerde chakras sterbloem?

gr...kees
Don't shoot the messenger

sterbloem
Lid
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 25-02-2008 13:19

hoi kees

Bericht door sterbloem » 16-04-2008 01:07

:D

ik zelf heb geen verstand van chakraas, heb ze alleen 1 x schots en scheef zien staan als geometrische vormen, plat, niet in 3d dus, bij de kundalini ervaring, verder niets, los van elkander, met de kleur erbij


groet,
sterbloem :P

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 16-04-2008 10:42

Hoi lieve Sterbloem,

Wat mooi dat je geometrische vormen zag heel bijzonder . Kijk eens op de site van Janosh . Die legt dat heel mooi uit wat voor betekenis dat dit heeft . Hij kan dat beter dan ik.
de site is www.the-arturians.com
liefs Marianne :D
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

moqui- bollen

Bericht door Margriet » 16-04-2008 20:11

Morgen wil ik ze ook gaan kopen.

Wat ik me afvraag het zijn toch niet dezelfde ballen als die Chinese stress-ballen? Die heb ik nl al jaren in huis.

Groet, ~Margriet~
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 18-04-2008 23:37

Nee Margriet dat zijn niet dezelfde ballen als de chinese, het doel ervan wel.

Groetjes ... Kees
Don't shoot the messenger

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 25-04-2008 00:03

Ooit een aantal jaren geleden ( denk 7 of 8 ) was ik op een beurs waar een vrouw mijn aandacht trok die haar handen voor haar borst hield en vreemde schokkerige bewegingen met haar armen maakte.
Ik ging ernaar toe, en ze bleek 2 moqui-kogels in haar handen te hebben. De vrouw van dat standje ( lees stendje :oops: ) legde me uit dat de dame die mijn aandacht trok ze uittestte.
Het had mijn interesse maar degene die ze verkocht kon er niet zo veel over vertellen dus ik nam ze niet mee.
Maar om een of andere reden bleven die moqui-ballen in mijn gedachten.
Ik was toen nog getrouwd en mijn ex moest nietsssssss van spiri dingen hebben. Hij had ook liever niet dat ik het daarover had.
Op een dag liepen we in Breda langs een spiri-winkeltje en waarom weet ik niet maar ik moest gewoon naar binnen. Zei al verontschuldigend tegen mijn ex: uhhh je mag wel buiten blijven als je wil.
Snuffelde er wat rond, en vroeg zomaar aan de eigenaresse of ze ooit van Moqui-ballen had gehoord.
Ze keek me aan en zei: ja dat heb ik.
Verkoopt u ze ook?
Moment zei ze en vertrok naar boven om terug te komen met 4 paartjes.
"Ik mocht ze niet in de winkel leggen van de dame die ze aanlevert en ze zelf in Utah haalt. De dame zei dat ik ze alleen mocht verkopen aan mensen die er om vroegen."
Ik nam het eerste paar in mijn handen en voelde niet veel.
Des te verblufter ik was, toen ik het tweede paartje in mijn handen nam. Ik voelde met grote kracht al mijn chakra's doorstromen.
Ik vroeg of ze het goedvond dat ik er even over nadacht en morgen terug zou komen. Dit vanwege de ex ...
Dus liep weer naar buiten en hoe verder ik van de winkel wegliep hoe harder ik teruggetrokken leek te worden. Dus legde het uit en dat ik ze echt even moest kopen.
De eigenaresse haalde ze weer voor me en vroeg mijn email adres zodat ze de beschrijving op kon sturen naar me. Lief hè?
Daarin stond ook dat ze in paartjes naar de oppervlakte komen. Je mag ze niet tegen elkaar aan neerleggen trouwens.
Jij beschreef dat je tegen je hart moest houden Sterbloem.
Mij is verteld dat je ze in je handen moet nemen, dan je gesloten handen met de knokkels tegen elkaar aan en beide duimen omhoog tegen elkaar aan op je zonnevlecht houden. Heb het van de week ook even tegen mijn hart aan geprobeerd maar ik blijf het bij de zonnevlecht prettiger vinden.

Liefs Carla
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 25-04-2008 00:13

Wat ik vergat te vragen is: voelen jullie ook dat de stenen een eigen hartslag hebben????
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 25-04-2008 01:30

Ja dat heel erg goed te voelen Carla :wink:

Groetjes ... Kees
Don't shoot the messenger

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 25-04-2008 15:29

Ja stenen hebben een hartslag en leven ook echt .
Wat ik echt jammeer vind dat ze tegenwoordig (vroeger deden ze dat ook al welhoor )de "gezondheidstenen " allemaal polijsten en dan verkopen als gezondeheid stenen . ik weet niet of jullie weten wat er gebeurd als je stenen trommelt (polijst ) Ik zal het jullie vertellen . de stenen gaan in een rubberen trommel met slijppoeder korrel 80 (is de grofste korrel ) en water en dat wordt een week lang 24 uur per dag getrommelt dus rondgedraaid . je doet dan de natuur na ,in de rivier b.v gebeurd hetzelfde maar dan veel langzamer .Doordat stenen over elkaar heenwrijven worden ze geslepen .(slijppoeder is hetzelfde wat op schuurpapier zit )
Zo gaat het nog een week met korrel 220 , 400 , 600 , 1000 en dan nog een weeek met polijstpoeder om er glans op te krijgen .Je bent dus 6 weken verder . De porién van de steen zit nu dus helemaal dicht . Anders kan ie niet glansen . In de natuur moet je hem nat maken dan glimt ie ook . maar zal dus nooit glimmen uit zichzelf .Of het moeten stenen zijn die een bepaalde opbouw hebben . Zoals bergkristal .Wat gebuerd er met een plank die je ik weet niet hoeveel laklagen geeft . kan die nog ademen ?
Ik adviseer dus altijd ruwe stenen te nemen , ziet er iets minder mooiuit en ze zijn moeilijk te vinden, maar het werkt wel beter . Want de handel springt er handig op in en verkopen alleen getrommelde stenen .Ziet er natuurlijk mooi uit en verkoopt beter . Als je ergens stenen koopt luister dan naar je gevoel . Wat heb ik nodig. Ga er met je handen overheen en dan voel je zelf welke steen voor jougeschikt is op dit moment .laat je niet beïnvloeden door een ander. Jou hart weet precies wat je nodig hebt .
ook als je alleen geslepen stenen kunt vinden voel met je handen en dan maak je altijd een goede keuze.Als je handen gaan tintelen of warm worden of als je naar een steen toegetrokkeen wordt is die steen voor jou bedoeld .
liefs marianne
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

Plaats reactie

Terug naar “Sjamanisme, Kundalini, Runen, Klankschalen”