moqui bollen

Ervaringen? Wat is het? Sjamanisme, Kundaline, Klankschalen, Runen.... en andere natuurlijke stromingen
Plaats reactie
sterbloem
Lid
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 25-02-2008 13:19

moqui bollen

Bericht door sterbloem » 11-04-2008 16:29

:D



Moqui marbles zijn levende stenen die van oudsher hun herkomst hebben vanuit de Indiaanse reservaten in het westen van de Verenigde Staten. Moqui in het Indiaans betekent Trouwe Schat. De Indianen ontdekten al vroeg de helende krachten van de Moqui Marbles. Honderden jaren geleden al ontdekten de Indianen dat de stenen helend waren voor lichamelijke klachten, maar ook voor de ziel en het in balans brengen van de aura.
Moqui marbles brengen rust, vrede en overredingskracht in een gestresst bestaan zeker bij mensen die hier overgevoelig voor zijn. Ze blokkeren ook negatieve invloeden door anderen.
Moqui marbles komen uit de oerlagen van de aarde (vandaar hun hardheid) en worden door hun hardheid en vorm naar de oppervlakte geduwd, net als de Indiase Shiva Lingams. Er is een mannelijke en een vrouwelijke vorm (pos/neg) waarbij de vrouwelijke vorm vaak ronder, gladder en kleiner is. De mannelijke en vrouwelijke Moqui Marble vormen samen een geheel, waarbij de mannelijke vorm rechtsdraaiende energie en de vrouwelijke vorm links draaiende energie heeft.
Moqui marbles zijn zeer ijzerhoudend en hebben verder Mangaan, Titaan en Palladium in zich met een zeer hoge hardheid van 7.4. Dit te vergelijken met buitenlandse steen zoals Meteorieten en Moldavieten vanuit het heelal op onze aarde gestort als vergane planeten. Ze werken naast energie overdrager ook als versneller en informatie gever.
Moqui Marbles helpen bij blokkades in het lichaam, de geest en de ziel, herstellen de aura en versterken de eigenwaarde en levenszin.
Om de energie van de Moqui Marbles te ervaren kun je de stenen in je hand nemen. Mannelijke steen in je linkerhand en de vrouwelijke steen rechts. Sluit je handen zacht en breng beide handen naar je hartstreek. Je zult nu na verloop van enkele minuten de energie ervaren en voelen dat je armen willen reageren.
Moqui marbles moeten als paartje bij je worden gedragen en zullen door je lichaamswarmte extra aktief zijn. Bijzonder ook is de hulp van de Moqui Marbles bij slaapproblemen, leg een set in of onder je kussen en je zult merken dat de slaapproblemen verminderen/verdwijnen. Vooral bij onrustig slapende kinderen, waardoor ouders vaak ook te weinig nachtrust krijgen werkt dit uitstekend. Maar ook bij volwassenen zijn de resultaten zeer bevredigend. Ook bij mensen met te veel stress en burn-outs zijn de resultaten meer dan bevredigend. Gezegd moet in dit kader dat ieder mens anders reageert en de effecten op de geneeskrachtige stenen natuurlijk wisselend zijn.
Na verloop van tijd kan het zijn dat de stenen minder gaan reageren omdat ze veel negativiteit opgenomen hebben. Deze kunnen dan weer opgeladen worden door ze in een bakje met bergkristal stenen +/- 48 uur voor het raam in het licht (zon/maan) te zetten, waarna ze weer zijn geactiveerd

Moqui ballen zijn eeuwen en eeuwenlang gebruikt door Sjamanen
in eeuwenoude rituelen, voor voorspellingen, meditatie,
astraal reizen, dromen, lichamelijke bescherming en genezing,
en voor het maken van contact met hun voorouders.
Nu nog worden ze gebruikt door Sjamanen
en staan erom bekend dat ze zowel “eeuwenoude kennis”
als “kennis over de toekomst” overbrengen.
Veel van hen gebruiken de stenen om contact te maken met totems,
dierengeesten en gidsen en voor het verwisselen van gedaante.

Door velen wordt geloofd, dat ze een zeer beschermende energie hebben
en dat ze je helpen met aarden en het terugkeren in je Centrum.
Ook openen en reinigen ze de chakra’s en brengen deze in balans.
De stenen worden tevens vaak gebruikt
om “Chi” (de allesomvattende levensenergie) te stimuleren
en energieblokkades op te heffen.
Het zijn kortom hoog energetische stenen
met een zeer uitgebalanceerde energie,
die zowel aardend als energie opwekkend zijn
en negativiteit omzetten in bruikbare, constructieve energie.

Het vasthouden of dragen van een mannelijke en vrouwelijke Moqui bal samen
brengt de hersenen in balans,
aangezien de mannelijke het analytische denken
en de vrouwelijke de intuïtie stimuleert
en de twee samen, deze beide in balans brengt.

De stenen versterken je paranormale gaven.
Meditatie met twee Moqui balletjes bijvoorbeeld,
bevordert je ontvankelijkheid voor frequenties
die normaal gesproken niet hoorbaar zijn.

Zij brengen gevoelens naar boven zodat je het bedrog en inbreuk
tegenover het Zelf herkent.
Hiermee bedoel ik de smoezen die je voor jezelf hebt bedacht
als je bijvoorbeeld boos bent en iemand anders de schuld wilt geven.
Diep van binnen weet je wel beter.... maar toch.
Als je echter bij jezelf te rade gaat en naspeurt wat je gevoelens zijn,
dan merk je dat je eigenlijk alleen maar boos bent op... jezelf.
En... eigenlijk, voor geen enkele goede reden.Dat zijn nu de gevoelens waarover ik het hierboven had.De Moqui Marbles brengen ze naar boven
en helpen je deze “nep” gevoelens van het ego te herkennen.
Er is geen noodzaak voor deze gevoelens...
overboord ermee dus.
Time to Wake up and Grow up...

Chakra
1e en 6e
Wortel- en Derde oog Chakra.

Fysiek
Moqui Marbles/Balls worden gebruikt bij behandeling van lichamelijke instabiliteit, verstopping van aderen en bloedvaten en problemen met spieren. Verder voor het in balans brengen van RNA en DNA,
bij niet goed functioneren van het immuunsysteem
en voor celvernieuwing.

Overige eigenschappen
Moqui balletjes, ook wel Moqui marbles of Sjamaan-stenen genoemd,
bestaan uit compact zandsteen, wel of niet omgeven door een laag Hematiet.
De mannelijke, met Hematiet-laag, zijn doorgaans donkerbruin
en de vrouwelijke, zonder Hematiet-laag, zijn lichter, roodbruinig.
Het midden van beide is meestal rood en/of geel door aanwezige ijzeroxides.
Men vermoedt dat deze stenen zo’n 130 tot 155 miljoen jaren oud zijn.

Over hun ontstaan is echter volgens mij nog steeds onduidelijkheid,
eerst werd namelijk verondersteld dat ze gevormd waren
door de inslag van een meteoriet,
maar laatst las ik het verhaal dat ze ook gevormd konden zijn
doordat mineralen in stromend grondwater,
daar waar plotseling een andere chemische samenstelling bestond,
ineens neerslagen en het ijzer (Limoniet?) omgevormd werd tot Hematiet.
Aangezien de balletjes (v.n.l die met Hematiet) erg veel lijken
op de stenen die op Mars zijn gevonden, is men nu echter nergens meer zeker van.

De balletjes zijn genoemd naar de Moqui Indianen,
die leefden waar deze Marbles werden gevonden.
En in de Hopi taal betekent “Moqui” “Geliefden die zijn heengegaan”.
De legende vertelt dat de voorouders van de Hopi Indianen kwamen knikkeren in de avond, wanneer het is toegestaan voor geesten om de Aarde te bezoeken.Als de zon opkwam, keerden ze echter terug naar de Hemel en lieten ze de balletjes achter om hun familieleden te laten weten
dat ze het goed maakten en gelukkig waren.

Vindplaats
Utah (VS) in de Navajo Zandsteen Formaties.
Ze kunnen echter niet meer worden verzameld,
aangezien de heer Bill Clinton himself dit gebied heeft geprivatiseerd
en het nu deel uitmaakt van een Nationaal Monument.

Trillingsgetal
Moqui balletjes vibreren op de getallen 4 en 6.

Tips voor het reinigen van deze steen
Een Moqui Balletje liefst niet reinigen in zoutwater.
Andere methodes, zoals reiniging met salie- of wierook,
of de steen naast een Seleniet- of Kyaniet kristal leggen, zijn naar mijn gevoel beter.
Echter, welke methode je ook gebruikt, geef de steen voldoende tijd
om zich te ontdoen van negatieve energieën
en geef haar na reiniging ook voldoende tijd om zich op te laden,
in de zon, maan, door andere kristallen of door jezelf, etc.
Trust you inner Knowing

Ze werken of wij het willen of niet.
Zij verenigen dat wat samenhoort en laten energie stromen door ons hele lichaam.
Mensen die lange tijd met de moquis werken of zelfs bij zich dragen ervaren naar verloop van tijd een verjongering van het celweefsel de huid en de organen.
De kennis en de geest worden rijper.
Veel mensen, meestal oudere berichten over de verjongende werking van de van de moquis.
Deze stenen dringen niet als andere energie en geneeskrachtige stenen in het aura van bepaalde organen maar veroorzaken in het algemeen een grote energiestroom in ons lichaam.
Hoewel sommige mensen erg enthousiast over hun “vrienden” praten zijn andere erg zwijgzaam en hoeden de krachten van de moquis als een geheim.
Toch weten wij dat vele grootheden door hun zorg en uitvindingen veel goeds voor de mensheid bereikt hebben door de moquis in hun grote daden gesteund en geactiveerd werden.
De krachten van de moquis werden door de indianen snel herkend en door beina alle Noord-Amerikaanse stammen op hun waarde geschat.
Het geheim van de vindplaatsen van de moquis word door de indianen als een schat bewaakt.
Veel later omstreeks 1970 begonnen de moquis ook op andere levensvormen in hun omgeving hun krachten te ontplooien.
Zij stuurden hun energie op alle levensvormen in hun omgeving af en hoopten dat deze levensvormen door hun toeneiging en streling de moquis uit hun langdurige slaap zou bevrijden.

De mannelijke stenen zijn ruwer en in tegenstelling tot de Bojis hebben de mannelijke moqui een ufovormig uiterlijk.
De vrouwelijke stenen zijn ronder en hebben een gladdere oppervlakte structuur.
De moqui ballen zijn in het algemeen groter dan bojis, en zijn tot op heden de grootsten onder de levende stenen.
Het meest typerende verschil t.o.v andere levende stenen ligt daarin, dat de mannelijke moqui rechtsomdraaiende en de vrouwelijke linksomdraaiende energiestromen hebben

mannelijke bollen hebben een ufo vorm
Neemt u van elk een steen in de rechter en linker hand en breng uw handen ter hoogte van uw hart bijelkaar.
Heeft u een paartje dan zult u voelen dat beide ellebogen gelijktijdig van uw lichaam weggedrukt, of naar uw lichaam toegetrokken worden.
Heeft u twee stenen van het zelfde geslacht dan zal een elleboog weggedrukt worden en de ander naar uw lichaam toegetrokken worden.
Mannelijke stenen horen op de zieke of zwakkere lichaamsdelen gelegd te worden.
Aan de andere kant legt u dan de vrouwelijke steen.



groet,
sterbloem

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 11-04-2008 21:58

heeeeeeeeeel leuk !! Ik heb daar ook een verhaal over maar nu helaas geen tijd om het te typen,

Hou je tegoed Sterbloem !!

liefs Carla
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 12-04-2008 00:32

Heel mooi hoe je de Moqui stenen beschreven hebt en zo uitgebreid . Ik heb al jaren een paartje en draag ze trouw bij me .Ik laad ze op in het volle maanlicht om ze van negativiteit te ontdoen .
dank je wel voor de mooie en duidelijke uitleg sterbloem .
liefs Marianne :D
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

moqui ballen

Bericht door Margriet » 13-04-2008 15:55

Fantastische uitleg geef jij, sterbloem over deze balletjes.
Ik had er nog niet van gehoord maar nu wel.

Het lijkt me heel nuttig en fijn om deze stenen te gebruiken.

Weet jij of er nog aan te komen is :?:

Nogmaals, inteeeeeressante uitleg van je. Bedankt!

Liefs, ~Margriet~ :?:
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

sterbloem
Lid
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 25-02-2008 13:19

ik ga ze van de week halen en eens kijken hoe of wat

Bericht door sterbloem » 14-04-2008 02:00

:D

ik heb het van de sites van inet geplukt, komt niet van mezelf :oops:


maar heb een paartje besteld en je kan ze in adam in steenwinkels krijgen, in mijn geval in de jordaan hebben ze, ze kosten twintig euro een stelletje

ik ga ze van de week ophalen......ben zeer nieuwsgierig naar uitwerking :P kan wel het een en ander gebruiken :idea:


groet
sterbloem

Zevenster
Lid
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 05-04-2008 13:25

Bericht door Zevenster » 14-04-2008 10:50

Ik ben zeer benieuwd naar jouw ervaringen !
Veel plezier met de ballen (hum.. kun je dubbelzinnig opvatten !)

Zevenster

Lilith
Lid
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 25-03-2008 11:58

Bericht door Lilith » 14-04-2008 11:33

Dat kun je zeker dubbelzinning opvatten hahahahahahahahahahah :D :oops: :wink: :roll:

sterbloem
Lid
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 25-02-2008 13:19

uitwerking moqui bollen

Bericht door sterbloem » 15-04-2008 16:26

:D

ik heb een paar grote gehaald, ongeveer 4 bij 4 cm, ik denk dat het mannetje die met de band, of ring eromheen is,

heb ook ene gladde gekocht, met een klein bobbeltje eraan, verder glad en een echte cirkel in bolvorm

als ik die ene in de linkerhand neem en de ander in de rechter, gaat het behoorlijk kloppen onder beide handen en voel je duidelijk een golfbeweging in beide handen, erin dus, voelt krachtig en erna worden de, mijn voeten ook warmer dan normaal

het zijn inderdaad krachtige dingen denk ik :shock:

groetjes,
sterbloem :P

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 15-04-2008 21:56

Hoi lieve Sterbloem
Ja die moqui kogels zijn heel krachtig . je hebt inderdaad gelijk dat die gladdde het vrouwtje is . het mannetje is altijd ruwer van structuur .
Ga je ze ook bij je dragen of gebruik je ze af en toe . Ik draag ze altijd bij me in mijn linkerbroekzak.Want daar komt je energie binnen . Het is b.v hinderlijk als je je horloge links draagt dat blokkeerd de energie .Ik kan het altijd duidelijk merken als ik mijn horloge per ongeluk aan de linker pols doe .Ik draag mijn horlogenu dus altijd rechts.Het was eerst wel wennen met te kijken hoe laat het is op de voor mijn gevoel de verkeerde pols .
Veel plezier met de kogels
liefs Marianne :D
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 15-04-2008 23:44

Leuk onderwerp, wou ze al langer eens kopen. Dus vandaag even gehaald
bij universum een stelletje voor 8 euro. daar werd me weer verteld dat je 2 je verschillende maten moet nemen de kleinere is de vrouwelijke en de grote de mannelijke, deze uitgeprobeerd. De werking: suuuuuper echt waar. Nam ze in beide handen wreef ze over elkaar, hield ze voor het hart en voelde het in mn handen kloppen, een sterke energiestroom handen gingen wat verder uit elkaar in plaats van de ellebogen. Daarna zag ik lichtflitsjes voor mn ogen op het ritme van het hart net een stroboscoop effect maar dan minimaal zichtbaar.


Groetjes ... Kees
Don't shoot the messenger

Plaats reactie

Terug naar “Sjamanisme, Kundalini, Runen, Klankschalen”