moqui bollen

Ervaringen? Wat is het? Sjamanisme, Kundaline, Klankschalen, Runen.... en andere natuurlijke stromingen
carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

Bericht door carlajp » 03-04-2009 09:49

Jemig ja die is er ook nog, was ik even vergeten. Kan ik ook nog even kijken.
Dank je Hannie
Live is a challance!

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 03-04-2009 15:58

Heel leuk om jullie ervaringen ermee te lezen!!

Bij mij werkt het nog steeds het heftigst als ik in iedere hand een moquibol doe, mijn handen sluit tot vuisten. Dan plaats ik mijn gesloten handen met de knokkels tegen elkaar op mijn zonnevlecht met beide duimen naar boven net onder mijn borsten. Die duimen maken dan een soort pyramide vorm. Lastig om uit te leggen zo in schrift.
Op die manier voel ik echt de energie door mijn chakra's razen.

In mijn zak kan ik ze niet dragen, dan krijg ik brandplekken op mijn benen.
De vrouw die ze uit Utah haalde, zei dat je ze nooit tegen elkaar aan mag neerleggen Louisa.
Ze zei ook, dat ze liefde en respect van je vragen. Als je ze zou verwaarlozen bestaat er een kans dat ze uit elkaar zouden vallen.
Ik had ze een poosje letterlijk in de watten gelegd hahaha.
Twee van die mini terra-cotta potjes bekleed met watjes en daar mijn bollen opgelegd. Niet lachen, soms aaide ik ze.

Liefs carla
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 03-04-2009 17:42

Já, dat doe ik net zo, Carla, met je duimen een soort piramide vormen, en voor 3e chakra enzo. Wat een kracht voel je dan!

Heb jij er een verklaring voor, die brandplekken..?

groetjes visje
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 03-04-2009 18:04

Nog wel ff nagedacht over dat je je moqui's niet tegen elkaar aan mag leggen...waarom niet eigenlijk Carla?
Zelf voel ik me er goed bij ze 's avonds bij elkaar te leggen, in een zakje met watten en kruiden in mijn geval. Dan laden ze zich weer aan elkaar op, komt het mannelijke en vrouwelijke weer met elkaar in balans, jin en yang...
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 03-04-2009 18:08

Leuk dat jij het net zo doet als ik Visje. Ik hoop niet dat de andere dames nu weer in de slappe lach schieten over voorgaande zin :D

Een verklaring heb ik er niet echt voor. Ik weet wel dat ze in mijn handen willen zijn. Dan voelen ze vreugdevol voor mij en voel ik duidelijk hun hartslag.
Misschien is het wel een brandend verlangen om uit die zak gehaald te worden terug in mijn handen.
Want dat ze leven en een bewustzijn hebben dus ook prettige en onprettige belevingsgevoelens moge duidelijk zijn.

Liefs Carla
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 03-04-2009 18:18

Ik wil toch zeggen dat ik het heel jammer vind dat niemand van jullie een foto neer heeft gezet van de Moqui kogels-ballen-bollen-marbles.

Ze zijn namelijk allemaal zo verschillend! En ik zou het zo leuk vinden persoonlijk om jullie vormen ook te zien.
Op mijn foto is iets heel opvallends te zien en ik vraag me af of jullie dat opgevallen is..... Kijk maar eens goed
Liefs carla
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 03-04-2009 18:19

Nee hoor Carla,ik hoef er niet om te lachen,vind het wel aandoenlijk
zoals jullie er mee omgaan.Maar aan gezien je die bolletjes
goed moet "verzorgen"past deze manier er helemaal bij toch?
Wat gebeurt er als er magneet kegeltjes in de zelfde broekzak
huizen? weten jullie dat?
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 03-04-2009 18:34

Nou, ik heb eens naar jouw moqui's gekeken, Carla.
't Valt mij op dat de rechter een soort "snuitje" heeft (niet lachen!) :D
En ook of 't ie je aankijkt...
En dan heeft de linker moqui een inkeping, alsof dat "snuitje" van die rechter moqui erin zou kunnen passen..alsof ze samen naar boven zijn gegroeid in de aardkorst, als een echt paartje!

liefs visje
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 03-04-2009 18:44

Tijdens het zoeken naar een antwoord op jouw vraag Hannie, kwam ik nog wat leuke info tegen op internet.
Maar wat jouw vraag betreft, ik las dat moqui's niet magnetisch zijn maar wel reageren op aantrekkingskracht van een persoon of elkaar. Tot mijn verrassing stond daar in dat je ze af en toe moest strelen !! Iets wat ik inderdaad ook aanvoelde zoals ik in mijn vorige bericht al schrref

Hieronder nog wat extra info over Moqui's wat ik van internet afhaalde.


Zoals bij alle levende wezens zijn er ook bij de moqui ballen mannelijke en vrouwelijke .
De mannelijke stenen zijn ruwer en in tegenstelling tot de Bojis hebben de mannelijke moqui een ufovormig uiterlijk.
De vrouwelijke stenen zijn ronder en hebben een gladdere oppervlakte structuur.
De moqui ballen zijn in het algemeen groter dan bojis, en zijn tot op heden de grootsten onder de levende stenen.
Het meest typerende verschil t.o.v andere levende stenen ligt daarin, dat de mannelijke moqui rechtsomdraaiende en de vrouwelijke linksomdraaiende energiestromen hebben


Hierdoor zijn de paren ondanks hun grote gelijkenis zeer goed uitelkaar te houden.
Neemt u van elk een steen in de rechter en linker hand en breng uw handen ter hoogte van uw hart bijelkaar.
Heeft u een paartje dan zult u voelen dat beide ellebogen gelijktijdig van uw lichaam weggedrukt, of naar uw lichaam toegetrokken worden.
Heeft u twee stenen van het zelfde geslacht dan zal een elleboog weggedrukt worden en de ander naar uw lichaam toegetrokken worden.
Mannelijke stenen horen op de zieke of zwakkere lichaamsdelen gelegd te worden.
Aan de andere kant legt u dan de vrouwelijke steen.
Onder de moqui ballen bestaan ook “bi” stenen.
Er kunnen ook twee mannelijke of vrouwelijke stenen gecombineerd worden.
Deze combinatie kan naar wens van de moqui ballen uitten in een sterke sympathie voor zo’n bepaald paartje.
Zodra de energiekring door de tweede steen gesloten word voelen wij een sterke energiestroom door het lichaam.
Moqui kogels zijn niet magnetisch in puur wetenschapelijke zin maar hebben desalniettemin en negative energiezones.
Mensen en dieren zijn ook niet magnetisch maar trekken elkaar ook aan of stoten elkaar af, zo is het met ook met de moqui ballen.
Omdat de moquis levende wezens zijn horen ze ook zo behandelt te worden.
Zoals ieder van ons hebben ze liefde en toewijding nodig maar vooral regelmatig strelen is noodzakelijk.
Moquis die dit niet krijgen vergaan al na korte tijd tot stof.
Ze beginnen te vervallen en verliezen hun energie.
Moqui ballen houden van de aanwezigheid van andere edelstenen en kristallen en genieten van de verwarmende ochtendzon.
Zo vaak als mogelijk is moet u de stenen mee uitwandelen nemen in de frisse lucht.
Leg uw stenen zo vaak u kunt in het energierijke avondrode-zonlicht of in het licht van de volle maan.
Vaak wordt vastgesteld dat zich de positie van de stenen na een nacht volle maan heeft veranderd.
Moqui ballen die niet liefdevol behandelt worden zijn al vaker bij de fijne lichtstralen van de maan verdwenen en nooit meer teruggezien.
Door ze te strelen worden de gevoelige energiecentra van de moquis geactiveerd en daar door tot leven gewekt.
Pas wanneer we het hart van de moquis kunnen voelen kunnen wij er zeker van zijn dat het voortbestaan van de stenen gegarandeerd is.
Vanaf nu zullen we regelmatig voor onze stenen moeten zorgen want alleen dan zullen de stenen hun heel bijzondere kracht tentoonspreiden.
Wanneer ze als paar bij elkaar gebracht worden een fantastisch energieveld opwekken voor ons aura en ons lichaam.
Hun kracht werkt niet alleen reinigend voor het lichaam en de ziel maar werkt ook zeer rustgevend.
Omdat de moquis levende stenen zijn hoeven wij ons niet speciaal voor te bereiden om de kracht van deze stenen te voelen.
Ze werken of wij het willen of niet.
Zij verenigen dat wat samenhoort en laten energie stromen door ons hele lichaam.
Mensen die lange tijd met de moquis werken of zelfs bij zich dragen ervaren naar verloop van tijd een verjongering van het celweefsel de huid en de organen.
De kennis en de geest worden rijper.
Veel mensen, meestal oudere berichten over de verjongende werking van de van de moquis.
Deze stenen dringen niet als andere energie en geneeskrachtige stenen in het aura van bepaalde organen maar veroorzaken in het algemeen een grote energiestroom in ons lichaam.
Hoewel sommige mensen erg enthousiast over hun “vrienden” praten zijn andere erg zwijgzaam en hoeden de krachten van de moquis als een geheim.
Toch weten wij dat vele grootheden door hun zorg en uitvindingen veel goeds voor de mensheid bereikt hebben door de moquis in hun grote daden gesteund en geactiveerd werden.
De krachten van de moquis werden door de indianen snel herkend en door beina alle Noord-Amerikaanse stammen op hun waarde geschat.
Het geheim van de vindplaatsen van de moquis word door de indianen als een schat bewaakt.
Veel later omstreeks 1970 begonnen de moquis ook op andere levensvormen in hun omgeving hun krachten te ontplooien.
Zij stuurden hun energie op alle levensvormen in hun omgeving af en hoopten dat deze levensvormen door hun toeneiging en streling de moquis uit hun langdurige slaap zou bevrijden.



Waar komt de naam moquis vandaan?

Het woord moqui komt uit de indiaanse taal en betekent zoiets als trouwe lieveling.
De indianen in het westen van de VS, Utah en Arizona bewaken de geheimen van de vindplaatsen.
Het is verbazingwekkend dat de moquis alleen bij een kleine ronde grondformatie gevonden worden die dicht bij het middelpunt van de aarde is.
Als je lang kijkt kun je zelfs zien hoe de moquis geboren worden, soms zelf paartjesgewijs.
Ze hebben de indianen niet alleen vrede bezorgd maar ook het overleven in het ruwe amerikaanse westen mogelijk gemaakt.
Vaak worden deze stenen ook als”geboren stenen” aangeduidt en elke indiaanse familie heeft ook vandaag de dag nog een paartje in hun bezit die ze beschermt tegen het kwaad en valse vrienden.
Bovendien beschermen de moquis hen ook tegen brand, blikseminslag en watersnood.
Ze bezorgen hun eigenaars meer vruchtbaarheid, geluk en levensenergie.
De energierijke krachten van de moquis zijn te vergelijken met buitenaardse stenen.
Alleen meteorieten, tektieten en moldaviten hebben even hoge frequenties.
Met deze stenen kunnen moquis erg goed gecombineerd worden.
Waarschijnlijk omdat meteorieten, tektieten en moldaviten eens het hart waren van vergane planeten, die op aarde vielen om rust en ontspanning te vinden.
De moqui ballen zijn deel van het hart van de aarde die sinds het ontstaan aanwezig zijn en nooit meer nagroeien.
Zoals alle levende wezens niet zonder hart kunnen zo kan ook de aarde niet zonder haar levende energiestenen bestaan.
Op een mysterieuze en geheimnisvolle manier werken ook de krachten en de energiestroom op ons mensen in omdat wij ook een deel van de natuur zijn.
De moquis werken hier niet alleen als energiezenders maar ook als informatiesteen en katalysator.
Zij brengen de tegenstellingen in harmonie met elkaar.
Als wij mensen op de kracht van de moquis zouden vertrouwen of de moquis bij ons zouden dragen zou het kwaad geen kans meer hebben.
Hebzucht, aggressiviteit, geldingsdrang, grootheidswaarnzin en andere slechte menselijke eigenschappen kunnen door de moquis afgezwakt worden.
Honger, oorlog en volkenmoord zouden allang tot het verleden behoren.
Met aardse geneeskrachtige en edelstenen kunnen de moquis ook goed opschieten.
Ze versnellen en versterken zelfs hun genezende werking.
In samenwerking met andere geneeskrachtige stenen zijn niet alleen de pulserende trillingen sterker waaraan wij herkennen dat de moquis ook vreugde ervaren maar voelen snel dat ook andere geneeskrachtige stenen sterker pulseren.
Men heeft zelfs waargenomen dat kristal dat naast moquis ligt zijn scheuren verliest en zelfs een gezondere en krachtigere kleur krijgt.
In tijden die bijzonder moeilijk zijn voor alle levende wezens op aarde in grote mate belast wordt is het tevoorschijn komen van moqui ballen uit het aardoppervlak erg vaak te zien.
Legende verhalen dat de grieken een eilandvolk kende dat met stenen sprak.
Wij vermoeden dat dit volk het geheim van de levende stenen kende maar niet genoeg respecteerde.
Daarom moest deze staat(Atlantis) door zijn overmoedigheid van zijn inwoners verdwijnen.
Alleen een kleine blauwe steen(Larimar) bleef over ter herinnering aan dit eiland.
Moquis bestaan net zoals andere levende stenen uit een geheimzinnige legering van metalen bijvoorbeeld ijzer, mangaan, titanium en paladium.
De hardheidsgraad van de moquis is verbazingwekkend genoeg 7,4.
Waarom verbazingwekkend, omdat de bovengenoemde metalen meestal een hardheidsgraad hebben tussen de 4 en de 6.
De hardheidsgraad van 7,4 is zeker noodzakelijk om door het gesteente van de aardkorst te stoten.
Deze heeft namelijk een hardheid van 7.

Hoe verzorgen wij de Moquis en komen hun krachten het beste tot hun recht?

Moquis zijn dus niet zomaar stenen maar energiestenen met een bewustzijn.
Zij worden door het strelen en dragen tot leven gewekt.
Lichaamswarmte, liefde en licht aktiveren de energiecentra van de moquis en creeeren een evenwicht tussen de polaire eigenschappen van de moquis.
Pas als het evenwicht in de moquis ontstaan is word de magische energiestroom in een kringloop dwars door ons lichaam gesloten.
De moquis worden daarbij in de handen gehouden, in het begin voelen wij de pulserende energiestoten door ons lichaam.
Als het moqui paa vol geactiveerd is voelen wij een warme en vloeiende energiestroom door ons hele lichaam.
Bij mannelijke paren of vrouwelijke paren moet de zwaarste altijd op de zwakkere of zieke lichaamshelft gelegd worden.
Neem nu de partner erbij op de tegenovergestelde kant en u zult een zuivere energiestroom voelen.
Deze vloeit door ons hele lichaam en dringt via de zenuwuiteinde tot de cellen door.
Zo krijgt elke cel meer energie om zich te verjongen en te herstellen.
De moquis scheppen een psychische en spirituele eenheid voor het lichaam, ziel en geest.
Het moqui paar heft blokkades en verstoppingen op en verzorgt ons met meer licht en levensvreugde.
Zij werken door hun energieveld niet alleen een diep gevoel van saamhorigheid op tussen mensen maar werken ook in op dieren en planten.
Dus als uw planten of huisdieren zich niet goed voelen twijfel dan niet om ook hun de kracht van de moquis te geven.
U kunt de moquis met de tandenborstel reinigen en hoeft ze niet te ontladen als u ze per paar gebruikt.
Als ze alleen gebruikt worden moet men ze ontladen, liefst met een partner van het andere geslacht.
Vaak vinden moquis gedurende dit proces een partner voor het leven.
Opladen van de moqui ballen door licht en strelen is erg belangrijk.
Als u maar een van de ballen bij u draagt is het verstandig deze ’s nachts naast zijn/haar partner te leggen om te rusten.
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 03-04-2009 19:25

Mooie uitleg weer ...groetjes ...Kees
Don't shoot the messenger

Plaats reactie

Terug naar “Sjamanisme, Kundalini, Runen, Klankschalen”