moqui bollen

Ervaringen? Wat is het? Sjamanisme, Kundaline, Klankschalen, Runen.... en andere natuurlijke stromingen
hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 02-04-2009 01:37

Mooi al deze reacties op de moqui ballen,kende dit niet,
nooit van gehoord/gelezen.
Mijn nieuwschierigheid is wel gewekt hierdoor,waardevol.
Ga ze ook niet meteen aanschaffen, maar laat het eerst tot me doordringen voorlopig.
Komt tijd komt raad.
liefs hannie

ps geweldig Louisa, dat je mijn onlogisch bericht,verkeerd geplaatst gisteren,31 maart,verwijderd hebt!! Mijn dank hier voor!
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 02-04-2009 07:17

mooi zeg over deze moqui ballen elke keer als ik ze ergens zie en vast mag houden gebeurt er iets met me maar niet met alle moqui ballen maar heb nog niet het gevoel gehad die worden het maarrrrr ze komen dr zekerrrrrr moqui ballen ik heb geduld
somigen reuken ook heerlijk naar aarde ik reuk het dan nog vrij lang dr na mmmmmmmmmmmmm
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 02-04-2009 10:34

Afbeelding
Moqui’s,
( ook wel Levende Stenen genoemd )

De werking van deze energie stenen gaat honderden (zo niet duizenden) jaren terug.

Moqui’s hebben een positief, energie aanvullende, werken helend op je Drie-Éénheid:
je Aura (of energieveld), je Geest (of Ratio) en je lichaam.

Moqui Kogels brengen innerlijke rust en schenken je overlevingskracht in het drukke jachtige hedendaagse bestaan.

Moqui Kogels schenken jou en je naasten geluk, tevredenheid, levenskracht, voorspoed
en verzachten negatieve eigenschappen zoals gierigheid, agressiviteit en geldingsdrang.

Moqui’s zorgen voor beschermde werking tegen negatieve invloeden van buitenaf.

Moqui Kogels komen uit de oerlagen van de aarde, zelf door alle steenlagen heen,naar boven.

Ze worden niet gedolven, maar hun energie helpt ze gewoon op eigenkracht uit de aarde.

Moqui Kogels zijn levende stenen in een mannelijke en vrouwelijke vorm.

De mannelijke vorm is meestal ruwer en de vrouwelijke voelt gladderaan en is veelal donkerder van kleur.

De mannelijke Moqui heeft rechtsdraaiende energie en het vrouwtje links draaiende energie en zij horen als paartje(!) bij elkaar.

Moqui Kogels bestaan uit een combinatie van verschillende metalen/mineralen: o.a. IJzer, Mangaan, Titanium en Palladium
en hebben een enorme hardheid van 7.4, terwijl de substaties apart een hardheid hebben van 4.0 t/m 6.0.

Door deze hardheid en de mysterieuze energie kan de Moqui Kogel zich door de aardlaag,
die een gemiddelde hardheid van 7.0 heeft, naar boven bewegen en worden Moqui Kogels als het ware “geboren”.

De Indianen zien Moqui’s dan ook als symbolische personen.

Deze verborgen krachten en de mysterieuze energie is te vergelijken met niet-aardsegesteenten,
zoals Meteorieten en Moldavieten, die eens het hart van vergane planeten zijn geweest.

Moqui Kogels bezitten helende krachten die op alle 3 dimensies (Aura, geest en lichaam) van ons “zijn” werken.

Zij werken niet alleen als energie-overdrager, maar ook als informatie stenen en katalysatoren.

Moqui Kogels hebben een positief aanvullende, helende werking op alles
wat met de Aarde te maken heeft leeft en “bezield” is: Stenen, Bomen/planten, dieren en de mens).

De Moqui Kogels zorgen voor een positieve, helende energiestroom voor zowel lichaam, geest
als Aura en helen blokkades, en schenken ons levensvreugde, een heldere geest, inzicht en een positieve uitstraling.

Zij sterken het diep
ere gevoel (onderbewustzijn), het zelfrespect, de levenszin en eigenwaarde.
Hoe je de energie van Moqui Kogels kunt ervaren en met respect gebruiken.

Je neemt het mannetje in je linkerhand en het vrouwtje in je rechterhand.
Sluit je handen zachtjes zonder te knijpen.
Breng je handen voor je bij elkaar, ter hoogte van je zonnevlecht, oftewel ongeveer het puntje van je borstbeen.

Zet je handen tegen elkaar en ontspan je armen en schouders (je vormt nu een soort “circuit”).
Concentreer je nu op de kogels en je zult de energiestroom ervaren.

Wanneer je je op de energiestroom laat meevoeren
(een kwestie van je durven overgeven aan de helende positieve (!) krachten
en totale ontspanning) ervaar je de meest directe vorm van helende energie instroming,
welke je daadwerkelijk als een draaiende beweging van je lichaam ervaart.

Moqui Kogels zijn niet zomaar stenen, maar levende energie kogels.

De Indianen beschouwen ze als symbolische personen.

Door ze met warmte, aandacht en eerbied te behandelen, dus bij je te dragen als (echt)paartje -
mannetje en vrouwtje bij elkaar(!)- en ze met respect te verzorgen, worden ze tot leven gewekt
en zorgen ze voor jouw Drie-Éénheid (Aura, geest en lichaam).

Zodra je ze uit elkaar houdt, ga je er magnetiserend (gericht energie sturend) mee werken
en wordt de positief aanvullende, helende energie toegepast op je lichaam.

Je houdt dan het mannetje, in je linkerhand zonder je vingers te sluiten,
op de plek waar het zeer doet (b.v. bij buikpijn, op je buik) en het vrouwtje, in je rechterhand
zonder je vingers te sluiten, op de exacte tegenovergestelde plek (b.v. bij buikpijn, op je rug).

Als symbolische personen zijn Moqui’s helende energie brengers en behoeven niet te worden gereinigd.

Bv. In water (waar veel mensen stenen mee reinigen, wat lang niet altijd goed is voor bepaalde steensoorten,
gerelateerd aan de hardheid !) “verdrinken” Moqui’s en afgesloten in plastic “stikken” ze.

De Indiaanse legende vertelt, dat ze bij je weglopen wanneer ze niet goed worden behandeld
(ondanks hun enorme hardheid, kunnen ze b.v. verkruimelen!).

Wanneer ze een tijd geen aandacht hebben gehad, kun je ze opladen met de energie van Volle Maan
en de energie van doorzichtige, energie sturende (!) edelstenen, zoals
Bergkristal of Amethyst, en activeer je hiermee weer de energie van de kogels.

Wanneer je deze, speciaal voorjou geselecteerde, Moqui Kogels met eerbied en respect behandelt,
zoals de Indianen dit doen, zullen zij hun helende krachten op je toepassen
en zullen zij voor altijd jouw “Trouwe Lievelingen” zijn.

(met dank voor al de informatie gekregen van Pieter Oost)
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 02-04-2009 11:31

Wat een mooi helder stuk dit Marianne!
prachtig,hier kan ik ook heel goed mee uit de voeten.
Zag bij je uitleg meteen de yin-yang symbolen voor me.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

Bericht door carlajp » 02-04-2009 12:29

Wat ik zo uit jullie reacties lees kies je deze (jou) Moqui Marbels op je gevoel, ik begrijp dan niet waarom dan sommigen mensen via, zoals jou bijgevoegde foto Marianne, het internet deze keuze kunnen maken, dan kiest iemand anders ze voor je uit. Is dan de werking van deze marbels niet anders of on voor spelbaar geworden, misschien zelfs wel niets!
Toen ik meer info ging zoeken hier over zag ik die advertentie ook maar realiseerde me meteen dat ik dat dus maar niet moest doen.....dan maar wat meer geduld hebben!

Liefs Carla
Live is a challance!

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 02-04-2009 12:47

Het is altijd de bedoeling dat jij de steen kiest die bij je past en niet iemand anders .Jij voelt altijd wat goed voor je is als je tenminste goed bij je gevoel kunt komen dat vooropgezet natuurlijk .vaak zijn mensen onzeker en luisteren niet naar hun innerlijk ,maar gaan daarna af wat een ander zegt.Ik ben niet zo voor om op intenet te kopen vind dat je de steen altijd moet kunnen voelen,wat ie met je doet ,de ene steen voelt soms anders aan dan de ander of straalt meer energie uit dan de ander.(ook al zijn het soms dezelfde soort steen)Op internet kan dat niet altijd.Of je moet wel zo invoelend zijn dan kan het wel ,maar daar er maar weinige mensen zijn die dat echt kunnen. (zonder zich aan anderen te storen aanwat ze zeggen of aanraden dus echt naar hun gevoel luisteren en leven)raad ik altijd aan om ze in het echt te voelen en dan daaruit een keuze te maken.
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

Bericht door carlajp » 02-04-2009 13:26

Ja dat leek me ook al Marianne.
Zouden de invloeden die deze marbles je kunnen geven anders/minder kunnen zijn als je ze niet zelf uitzoekt ( moet telkens even gniffelen bij het woord ballen, sorry hoor, vandaar dan maar marbles :wink: )
Live is a challance!

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 02-04-2009 14:34

Dat kan inderdaad verschil uitmaken
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 02-04-2009 20:14

Dank je wel Marianne voor je uitleg over het schuren. En mooi duidelijk overzicht heb je geplaatst. Wel even wat anders. Mijn vrouwtje is groter en lichter, mannetje is kleiner en donkerder met ufovorm. Is dat niet erg?
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 02-04-2009 20:23

Nee hoor Louisa ook in mensen heb je toch verschillen dus in de moqui marbles ook. Het is maar een voorbeeld hoe het kan zijn .Als je er maar goed voor bent en ze koestert zullen ze dat jou eveneens doen.
liefs Marianne
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

Plaats reactie

Terug naar “Sjamanisme, Kundalini, Runen, Klankschalen”