Wat moet ik ermee?

Ervaringen? Wat is het? Sjamanisme, Kundaline, Klankschalen, Runen.... en andere natuurlijke stromingen
Jewels
Lid
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 03-09-2009 22:03

Wat moet ik ermee?

Bericht door Jewels » 04-09-2009 22:04

Een vraagje voor iedereen die iets van sjamanisme weet...

Er is mij eens tussen neus en lippen door verteld dat ik vroeger een sjamaan ben geweest, dat nu weer terug mag komen in mijn leven, maar ik heb er eigenlijk helemaal niks mee. Fout geformuleerd eigenlijk... het sjamanisme trekt mij ernorm, ik heb er een boek over, maar telkens als ik lees over die rituelen valt de interesse weer weg want ik houd daar niet van...rituelen brrrrr.... het staat me echt tegen.
Als het terugkomt vind ik dat prima, vind ik het zelfs een hele eer, althans zo voelt het... maar wat moet ik ermee? Is dit de reis die ik moet/ mag maken om mijn innerlijke rust te vinden??
Wie heeft een zinnig antwoord??

Jewels

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 04-09-2009 22:16

Ik heb er even over zitten nadenken maar dan heb ik een vraagje aan je terug. Je vertelt dat iemand het je verteld heeft dat je vroeger een sjamaan bent geweest. Maar..... wat voel je zelf? Heb je ooit dromen erover gehad bijvoorbeeld? Heb je ooit flitsen van herinneringen gehad hierover? Wat voel je hierbij? Is het thuiskomen voor je? Denk er eens over. Ik zou je aanraden eens te mediteren of visualiseren hierover. Ga niet iets doen wat je niet interesseert of waar je niets mee hebt als dat niet goed voelt voor je. Volg altijd je hart en gevoel hierin. Volg je intuïtie. Dat is altijd goed en laat je niet door een verhaal leiden dat iemand je verteld heeft. Dan weet jij of je dat pad moet gaan volgen en of dit je levensweg is.

Warme groet,
Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Jewels
Lid
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 03-09-2009 22:03

Bericht door Jewels » 04-09-2009 22:27

Hey Louisa,

So, snelle reactie...dank je.

Nou ik schreef al dat ik er een boek over heb en dat het me erg intereseerd. Die interesse en dat boek had ik al een jaren eerder, dus voordat die reactie kwam over de sjamaan in mij. Toen mij dat verteld werd, begon ik te helemaal te gloeien, een teken denk ik dat dit wel bij mij kan passen....maar niet die "rare" rituelen...misschien komt dat in een later stadium wel. Maar het idee van de sjamaan in mij voelt wel lekker al heb ik nu nog geen idee wat ik ermee aanmoet.

Jewels

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 04-09-2009 22:30

Hoi Jewels,

Als je voelt dat het goed is dan moet je zeker hiermee doorgaan maar als je die rituelen niets vindt, laat dat dan even voor wat het is. Misschien later zoals je al zegt. Anders wring je je in allerlei bochten om iets te moeten en dat is ook niet fijn. Volg gewoon je pad hierin en dan komt het allemaal vanzelf.

Warme groet,
Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 06-09-2009 18:39

LEg mijn is uit over welke rituelen jij het hebt?
Ik begin elke morgen al met een ritueel,,,mijn aan kleden bijvoorbeeld,,MMMM.Eerst een sigaretje en een bakje koffie dan naar het toilet,,, ook al een ritueel.Maak van je gedachten Jewel geen moord kuil.Een zuiverings proces gaat vooraf van een ritueel.Je kan dit zien zo als je het wil zien en ervaren zoals je wil.Laat die angsten,over win dat met de gedachtens dat je zelf over heel de dag wel rituelen uitvoert.Sta in je eigen kracht niet dat van uit een boek.
Warme groet karin
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Jewels
Lid
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 03-09-2009 22:03

Bericht door Jewels » 10-09-2009 21:29

Hoi Karin,

De rituelen als een stenen krans maken waar je in moet gaan zitten, met volle maan door de tuin dansen en alle windrichtingen aanroepen, dat gaat me te ver...... dit soort rituelen waar de sjamaan zich mee bezig houdt. Of is het een groep mensen die zich zo voordoen en deze rituelen doen om interessant te zijn??

Jewels

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 13-09-2009 23:02

Laat het rusten,kies voor wat jij leukt vind.Als er een sjamaan in je groeit zal je deze dingen in je toekomst zeker nog tegen gaan komen.
Warme groet karin
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Sita
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1740
Lid geworden op: 13-02-2008 17:33

Bericht door Sita » 11-08-2010 00:29

Hai Jewels, als jij je je nog bezig houdt met sjamanisme op een 'nuchtere' manier, en toch andersdenkend en overwegend te kunnen zijn, heb ik nog wel een boekentip. (zonder daar naar te leven :wink: )


Jewels
Lid
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 03-09-2009 22:03

Bericht door Jewels » 03-10-2010 21:59

Hoi Sita,

Graag, laat maar zien die boekentip.......

Alvast bedankt,

Jewels

Sita
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1740
Lid geworden op: 13-02-2008 17:33

Bericht door Sita » 03-10-2010 22:54

Dit is een tijd geleden dat ik dit schreef, er zijn meerdere boeken, moet ik even nadenken

Het pad van de Sjamaan van Olga .....(wist dus de achternaam en nu niet meer :? )
Gaat over een vrouwelijke psychiater die absuluut niet in het irrationele geloofd. Door omstanigheden moet ze bij familieleden op bezoek
Dan merk je dat er geen toeval bestaat ...........


Plaats reactie

Terug naar “Sjamanisme, Kundalini, Runen, Klankschalen”