Vuurceremonie

Ervaringen? Wat is het? Sjamanisme, Kundaline, Klankschalen, Runen.... en andere natuurlijke stromingen
visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Vuurceremonie

Bericht door visje » 18-10-2009 14:51

Afbeelding

Deze ceremonie kun je gewoon in je huis uitvoeren.
En natuurlijk ook bij een mooi kampvuur buiten!

Neem een plateau/tafeltje met kaarsen erop. Kunnen waxinelichtjes zijn, grotere kaarsen zijn wel wat krachtiger.
't Is allemaal goed.

Ga bij je plateau met kaarsen zitten en zet je voeten goed op de grond.
Stel je voor dat je verbinding maakt met de aarde. Dat kan via een (rood) koord vanuit je stuit. Deze laat je de aarde in zakken tot
het hart van Moeder aarde.
Vraag of je je zware energie aan Moeder aarde mag geven, zodat zij deze op kan eten voor je. Voor haar is het voedsel, en zij zet het
om in lichte energie.
Misschien voelde je je verdrietig vandaag, of boos. Misschien zijn het oude overtuigingen die je niet meer dienen. 't Mag iets kleins zijn, mag
ook iets groots zijn.
Laat alles maar los, en geef 't aan Moeder aarde. Voel hoe alles door je koord afvloeit, diep de aarde in.

Als je dit gedaan hebt, dan neem je met je handen de vuur-energie tot je. Beweeg over het vuur met je handen, en breng de vuur-energie
naar je hart, naar je hoofd, naar je buik, naar je lichaam/aura, waar je wilt en voelt dat deze nodig is.
Voel hoe het vuur je lichte energie geeft, en je hele wezen ermee opvult en je hart verwarmt.
Hierna voel je je een stuk lichter.

Deze ceremonie helpt je zwaardere energie los te laten en te transformeren tot lichte energie. Het ondersteunt en versnelt transformatie.
En 't is ook heerlijk om te doen in de winter, 't verwarmt je.

Bedank 't vuur, en dank Moeder aarde! :D

Afbeelding
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 18-10-2009 14:57

mooie bijdrage zeg!!!
ga ik doen
de foto is ook mooi
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 18-10-2009 15:19

Veel plezier ermee Berdien!
En je kunt dit zo vaak doen als je wilt of voelt dat nodig is.
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 18-10-2009 23:06

Dank je wel Edith voor deze mooie ceremonie. Ga deze zeker eens uitvoeren.

Liefs Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 18-10-2009 23:57

Dit is zeker heel mooi Edith.
Is er een speciale reden voor dat je de kleur rood benoemt?
Als ik me ga aarden zie ik het koord in een kleur wat op dat moment binnen komt en bij me past die dag of dagen soms. Dan opeens komt er weer een andere kleur zie je.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 19-10-2009 07:00

Dit heb ik nu net nodig.
Heb een zware energie bij me en zal het snel uitvoeren om het te ervaren wat het met me doet om het lichter te maken.

Thanx Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 19-10-2009 12:34

Hannie, ik heb expres de kleur tussen haakjes gezet. Je kunt inderdaad zelf bepalen wat bij je past op welk moment dan ook.
Rood is een aardende kleur, de kleur van het basis-chakra, vandaar :wink:

Dat deze ceremonie je snel mag verlichten, Wilma! Doe 'm maar regelmatig, it works. :D

liefs edith
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 19-10-2009 14:07

Dank je wel Edith,
Waarom weet ik niet, maar ik kan nooit de kleur rood hier bij gebruiken, terwijl het inderdaad een aardende kleur is. Is ook een hele mooie kleur vind ik, maar draag het ook niet bijv. wel gebruik ik het in huis op bescheiden schaal in allerlei tinten.
Wel komen dan vaak verschillende blauwe tinten en vooral paars varierend van licht naar donker paars.(draag de paarse tinten ook al jaren veel)

En Wilma, deze ceremonie zal jou zeker helpen, mag ik er een tip bij geven?
Mooi synchroon loopt het onderwerp over oa de uitleg van Aartsengel Michaël! Je hebt meen ik engelen kaarten he? Dacht het een keer gelezen te hebben?

Haal hem er even tussen uit, vraag om je hier in te ondesteunen,en laat hem zichtbaar liggen, zodat je er steeds even naar kunt kijken door de dag heen.Kan hem zelfs in je zak ook mee nemen als je de deur uitgaat bijv.
En als je gaat slapen, neem de kaart mee, mediteer er even op terwijl je in bed ligt en leg het dan onder jouw hoofdkussen.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 21-10-2009 17:05

Heb de ceremonie gedaan zojuist.
Heb al 2 dagen last van mijn schouderbladen, het steekt af en toe en het is spanning, maar niet alleen van mij.
Gisteren een schouderpijn overgenomen tijdens een voetmassage maar was gisteravond wel weer weg, vandaag ook vage nekpijn.
Daarom even tijd voor deze ceremonie gemaakt.
Grote en kleine kaarsen gebruikt.
Voelde mijn handen helemaal koud worden, bonzen van mijn hart in mijn oren en stromende energie in mijn voeten.
Het koord kreeg ik niet rood maar bleef zwart. Kon het even vast houden vanuit mijn stuitchakra maar verplaatste zich stevig naar mijn voeten.
Daar voelde ik het uitstromen en ook weer binnen komen na het tot me nemen van de vuurenergie.
Voelde de warmte langs mijn koude handen op mijn lichaam komen.
Schouders zijn nogsteeds zwaar, maar ik geef het de tijd, heb het ook net een half uurtje geleden gedaan en mijn handen worden nu pas wat warmer.

Moest het direct even kwijt aan jullie.
Voelt zeker goed dit, ga ik ook nog een keertje met de engelenkaart doen, om het event verschil te voelen.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 21-10-2009 18:52

O,, wat goed zeg Wilma!
En een zwart koord, dat is ook heel aardend, 't mooie zwarte van de aarde. (zelf ook vaak een zwart koord, en ook vanuit m'n voeten een stroming erbij) En daarna de lichte energie van Moeder aarde weer terug ontvangend.
Mooi dat je 't zo ervaren hebt, hopelijk ben je nu ook lekker warm :wink:
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

Plaats reactie

Terug naar “Sjamanisme, Kundalini, Runen, Klankschalen”