Tekenen en symptomen van Kundalini

Ervaringen? Wat is het? Sjamanisme, Kundaline, Klankschalen, Runen.... en andere natuurlijke stromingen
karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Tekenen en symptomen van Kundalini

Bericht door karin » 16-05-2008 16:41

Hallo jullie alle,

Ik geef hier wat duidelijkheid over de Symtomen en hoop dat het een helderheid geeft voor vele mensen van wie de Kundalini-energie onverwacht is vrijgekomen mijn ervaringen en gedachten hierover, sommige mensen weten niet wat er met hen gebeurt, en de bestaande maatschappelijke onwetendheid over dit multidimensionale transformatieve proces maakt het moeilijk om medische of alternatieve hulpverleners, of geestelijke raadslieden te vinden die de symptomen herkennen, zeker wanneer ze sterk fysiek zijn. Veel mensen weten dat de vrijgekomen Kundalini-energie de deuren kan openen naar allerlei mystieke, paranormale en magische ervaringen, maar weinig mensen realiseren zich dat het ook een dramatische impact op het lichaam kan hebben. Mensen die reageerden bij Shared Transformation doen verslag van lange vreemde perioden van ziekte, maar ook radicale geestelijke, emotionele, interpersoonlijke, psychische, spirituele veranderingen en veranderingen van levenswijze. Steeds weer horen we verhalen van frustrerende, soms wanhopige bezoeken aan artsen, healers, therapeuten etc. die het niet begrepen, noch konden helpen bij de talloze pijnen en problemen die een razende Kundalini-energie ontketent
De volgende symptomen zijn veel voorkomende manifestaties van vrijgekomen Kundalini-energie:
Spiertrekkingen, krampen of spasmen.
Sterke energiestromingen of immense electriciteit die door het lichaam circuleert.
Jeukende, trillende, prikkende, tintelende, stekende of kriebelende sensaties.
Intense hitte of koude.
Onvrijwillige lichaamsbewegingen (komen vooral voor tijdens meditatie, rust of slaap): schokken, trillen, bibberen; het gevoel door een innerlijke kracht in houdingen te worden geduwd, of het lichaam op een ongebruikelijke manier bewegen. (kan verkeerd gediagnosticeerd worden als epilepsie, restless legs syndrome (RLS) or PLMD)
Veranderingen in eet- en slaappatronen
Episoden van extreme hyperactiviteit of juist overweldigende moeheid (sommige mensen met ME of het chronisch vermoeidheidssyndroom ervaren een Kundalini-ontwaken)
Geïntensifeerde of verminderde sexuele lust.
Hoofdpijnen, druk op de schedel.
Versnelde hartslag, pijnen op de borst.
Spijsverteringsproblemen.
Gevoelloosheid of pijn in de ledematen (vooral linkervoet en -been)
Pijnen en blokkades op wat voor plek dan ook; vaak in de rug en nek (veel gevallen van fybromyalgie zijn Kundalini-gerelateerd)
Emotionele uitbarstingen; snelle stemmingswisselingen; buitenproportionele perioden van verdriet, angst, woede of depressie, schijnbaar zonder oorzaak.
Spontane vocalisaties (inclusief lachen en huilen) - net zo onbedoeld en oncontroleerbaar als hikken.
Het horen van een intern geluid of geluiden, meestal beschreven als een fluit, trommel, waterval, fluitende vogels, zoemende bijen; maar het kan ook klinken als bulderende, ruisende of donderende geluiden of als oorsuizingen.
Geestelijke verwarring; moeite met concentreren.
Veranderde bewustzijnsstaten; verhoogd bewustzijn; spontane trancestaten; mystieke ervaringen (wanneer het geloofssysteem van de persoon teveel bedreigd wordt door deze ervaringen, kan dit leiden tot psychose en grootheidswaan)
Hitte, vreemde aktiviteit en/of ervaringen van gelukzaligheid in het hoofd, vooral rond de kruin.
Ecstase, gelukzaligheid en perioden van immense vreugde, liefde, vrede en compassie.
Paranormale ervaringen: buitenzintuiglijke waarnemingen; lichaamsuittredingen; herinneringen aan vorige levens; astraal reizen; direkte bewustwording van aura's en chakra's; contact met spirituele gidsen d.m.v. innerlijke stemmen, dromen of visioenen; helende krachten.
Toegenomen creativiteit: nieuwe interesse in zelfexpressie en spirituele communicatie d.m.v. muziek, kunst, poezie etc.
Toegenomen begrip en gevoeligheid: inzicht in de eigen essentie; dieper begrip van spirituele waarheden; byzonder bewustzijn van de omgeving (inclusief "vibraties" van anderen)
Verlichtingservaringen: een direkt weten van een grotere realiteit; transcendent bewustzijn.
Sommige mensen geven aan dat ze het concept "Kundalini" vreemd vinden, en liever praten over een (spiritueel) ontwaken of bewustworden, en dat is prima. Maar voor velen die contact opnemen biedt de verklaring van Kundalini-energie een belangrijk denkkader waarin zij hun ervaringen kunnen accepteren en kunnen werken met hun ervaringen. We hebben allemaal een unieke manier van interpreteren, honoreren en beschrijven van onze spirituele wijsheid. Ik geloof niet dat er één juiste manier is om de waarheid te kennen en uit te drukken. Het is veel belangrijker volgens mij om een open hart te hebben en trouw te blijven aan onze eigen weg, waar die ook naartoe leidt.
Er wordt ook vaker gevraagd waarom we niet meer nadruk leggen op het goddelijke en de realizatie van God, wat centraal staat in een spiritueel ontwaken. Omdat iedereen zijn mystieke ervaringen verschillend ervaart en persoonlijk interpreteert, en het belangrijk is dat niemand zich hierin buitengesloten voelt, spreken we alleen van bewustwording en transcendente staten.
Bovendien komen diepere spirituele realisaties vaak pas later voor, soms maanden of jaren nadat andere symptomen van het vrijkomen van Kundalini-energie zich hebben voorgedaan. Mensen die duidelijk spirituele ervaringen hebben zijn meestal beter in staat te integreren en profijt te trekken uit dit proces, onafhankelijk van hoe men het noemt. Maar diegenen die ziekte of vreemde psychische verschijnselen ervaren zijn vaak erg gealarmeerd totdat zij begrijpen dat ze niet ziek of in de war zijn(Volledig uit balans). En zelfs verlichtings- en andere prachtige ervaringen kunnen zo sterk zijn dat mensen aan hun verstand gaan twijfelen. Om deze reden is het belangrijk deze informatie te bieden en ervaringen op dit gebied met anderen te delen.
©Karin M,K
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

sandra
Lid
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 23-08-2008 21:37

Bericht door sandra » 27-08-2008 22:43

ik herken een hoop!!!brbrb

ik heb ook de 40 symtonen van transformatie gelezen,en herken daar ook weeeer heeeel veel van,dacht soms echt dat ik een beetje gek zou worden en de huilbuien hmmmm weer een kwartje gevallen

knuf sandra

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 27-08-2008 23:15

o:shock:
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Tekenen en symptomen van Kundalini

Bericht door karin » 17-09-2008 20:18

Sandra,
Lieverd je Bent niet gek,vandaar dit schrijven om voor vele deze
symptomen te herkennen.
Liefs karin
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Siela
Lid
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 20-08-2008 22:03

Bericht door Siela » 24-09-2008 20:14

Ha lieve Karin,

Jij ook(samen met Louisa, in haar topic) dank voor je inbreng. Ben blij dat het op het forum gedeeld wordt. Ook ik heb vaak het gevoel dat ik erg ziek ben, doordat ik veel voel en waarneem rondom mij en in mij. Heb ook heel vaak last van hyperventilatie, een vorm wat je aan de buitenkant bij mij niet ziet, terwijl vreselijk veel gebeurt in mijn lichaam: duizeligheid, drukkend en pijnlijk gevoel op mijn schedel etc. Daarnaast herken ik een boel in wat je hierboven hebt aangegeven.

Ik zeg vaak tegen mezelf dat ik niet gek ben en dat het allemaal wel een reden heeft en dat ik mij eigenlijk niks mankeert (wanneer ik een aanval voel dat alsof ik flauwval wanneer er drukte om mij heen is, bijv: supermarkt, cafe's etc). Thuis vind ik rust, maar weiger me af te sluiten van de buitenwereld. Wil daarentegen geen fobie creeren. Gewoon onder de mensen durven komen en wanneer ik weer zoiet naars in mijn lijf voel concentreer ik me op ademhaling. Pffffffffff....het is toch wat he hihi...

Nou veel liefs en een fijne avond gewenst voor allen!!! :D
Ben jezelf....

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 24-09-2008 20:21

Lieve Karin,

Dit stukje had ik inderdaad ook gelezen en een heleboel herkend hierin. Ook bedankt dat je dit met ons deelt. Lijkt ook veel op de symptomen van ontwaken.
Heb ook heel vaak last van hyperventilatie, een vorm wat je aan de buitenkant bij mij niet ziet, terwijl vreselijk veel gebeurt in mijn lichaam: duizeligheid, drukkend en pijnlijk gevoel op mijn schedel etc.

Ik heb precies hetzelfde Siela. Niet dat ik flauwval maar die duizeligheid en druk op de schedel is niet leuk meer.

Liefs Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 24-09-2008 21:06

Lieve Siela,
Luister naar je hart,dan kan je altijd positief handelen in welke situatie ook.Als je luisterd naar je hart gaat het zingen,en ga je dansend door het leven.
Liefs karin
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 24-09-2008 21:10

Lieve Louisa,
Lijkt onzettend veel op,symptomen van Kundalini.
Luister naar je hart.Spreek met je hart.Zie met je hart.Voel met je hart ,Handel met je hart.etc,,,,
En je lichaam zal dansend door het leven gaan.
Liefs karin
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 24-09-2008 21:17

Lieve Karin,

Dank je wel voor je lieve woorden.

Liefs Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 13-10-2008 19:45

Geen dank louisa,het is uit mijn hart gegeven.
Warme groet karin
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Plaats reactie

Terug naar “Sjamanisme, Kundalini, Runen, Klankschalen”