Ervaringen met bomen

Ervaringen? Wat is het? Sjamanisme, Kundaline, Klankschalen, Runen.... en andere natuurlijke stromingen
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Ervaringen met bomen

Bericht door wiba » 01-10-2010 22:50

Mijn ervaringen met bomen is helemaal nieuw voor me. Moest er altijd wel wat om lachen als mensen contact maakten met bomen.
Moet dan altijd aan prinses Irene denken, die praat met bomen, ja toch wel een rare binnen de familie. Zo keek ik er ook altijd naar.

Ben sinds een paar maanden bewuster naar bomen gaan kijken. Heb altijd al veel in het bos gelopen als kind en daar voelde ik me altijd thuis.
In 'mijn parkje' in mijn woonplaats staat een beuk die mijn aandacht eens trok en nu krijg ik ook steeds meer de behoefte er even naar toe te gaan, ik wordt er rustig van voel een energiestroom door mijn hele lijf en wil altijd even zitten daar op zijn flinke wortels.
Ik krijg mijn hoofd voor een groot gedeelte leeg als ik daar even zit. Soms lang soms alleen even aanraken en even zitten dan weer verder.

Ik kan me niet goed het dagelijks leven loslaten als er iemand bij me is. Schaam me dan een beetje dat ik ook zo'n rare Irene type ben geworden hihi.
Als ik met iemand ben die het gevoel voor de natuur kent durf ik wel, maar ik ga het liefst alleen. Dan kan ik met mezelf bezig zijn en let in niet op anderen die bij me zijn.

Mijn Beuk

Afbeelding

Vandaag was ik om even bij mijn beuk te gaan zitten en wilde me graag wat sterker gaan voelen in het afschermen voor energieen tijdens behandelingen.Sommige mensen komen gewoon meer 'binnen' dan de ander zeker als ik moe ben.
Dacht ik vraag het mijn lerares (van Karin geleerd).
Maar als snel kwam het veertje langs die ik bij de andere topic over veren heb verteld en kwam ik bij een andere boom uit die ik nodig had blijkbaar.
Ik werd er naar toe getrokken en moest even aanraken die ruwe bast die deze boom had. Zo anders als de beuk die ik meestal bezoek.
Heb er een hele tijd gestaan denk ik maar stond als verankerd daar te kijken, de bast observerend. Zag allemaal kleine kleurverschillen wat me fascineerde. Kreeg toen te 'horen' laat het veertje hier maar achter. Ik zag een stukje mul zwart zand en heb het daar in begraven.
Toen had ik een gevoel van, je bent klaar hier en kan verder gaan.

Dit is die boom, denk zelf dat het de grove den is maar weet het niet zeker.

AfbeeldingAfbeelding

Toen ik verder liep zag ik een geweldige kastanjeboom. Wel veel vaker gezien daar natuurlijk, maar ook daar moest ik even naar toe. Tenminste dat dacht ik. Toen ik dichterbij kwam kreeg ik druk op mijn borst en ik moest op afstand blijven ofzo. Want ik voelde me er niet lekker bij, toch bleef ie trekken en moest er steeds aan denken toen ik verder liep, dacht ik zie het wel op de terugweg, hoe het voelt.

De kastanjeboom

Afbeelding[url=http://postimage.org/image/1ra0g1e10/]Afbeelding



Meteen toen ik me omdraaide zag ik een prachtige beuk, niet die van 'mij' een andere kolos. Het leek of die huilde. Vanuit 2 noesten kwam water dat over de stam stroomde, was niet van de regen zag ik. Voelde me verdrietig worden en heb daar een tijdje tegenaan gestaan met mijn rug. Voelde mijn voeten prikken en mijn handen tintelen. Heb gewacht tot het over was, heeft een hele tijd geduurd. Brok in mijn keel nam af en had nog net niet gehuild. Pfffff dacht ik wat moet dit nog worden als ik bij mijn eigen beuk kom.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Ben verder gelopen en genoten van ander dingen die ik tegen kwam, de paddestoelen overal en de gekleurde bladeren enzo. Genoten van de geluiden om me heen en ik voelde me steeds beter.
Bij mijn beuk aangekomen had ik rust en ben even op zijn wortels gaan zitten, maar had niet veel rust in mijn lijf. Moest terug naar de Den en Kastanje want die staan vlak bij elkaar, heb de beuk bedankt en terug gelopen.

Bij de kastanje aangekomen kon ik wel dichterbij komen en heb het even van dichtbij bekeken en vast gehouden. Daarna kon ik met veel rust en kracht in mijn lijf terug naar huis.

Dat was mijn wandeling vanmiddag en heb er van genoten alles met elkaar voelt goed voor me. Had het nodig om te voelen, diep te voelen.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 01-10-2010 23:06

Mooie wandeling, een gevoel dat ik dankzij de prachtige plaatjes even mocht meewandelen.
Lijkt wel of die andere beuk je 't antwoord gaf.
Heb je een antwoord gekregen, voor je gevoel?
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 01-10-2010 23:08

Dankjewel Wilma dat je deze mooie gevoelens hier zo weergeeft. Prachtig zoals jij dit beleeft en voelt allemaal, komt heel goed over ook. Is gewoon voelbaar bijna. :)
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 01-10-2010 23:20

wat mooooooi
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 01-10-2010 23:51

Mooi omschreven Wilma.
Ik heb de bomen ook pas een paar jaar geleden ontdekt...maar in Utrecht vond ik nooit bomen die me aanspraken. Nu echter hier in twente mooie bomen waar ik maar kijk...
Prachtig...........!
Ik snap je helemaal.
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 01-10-2010 23:58

Ik zou het leuk vinden als jullie ook je ervaringen beschrijven hier.
Kunnen we allemaal van leren denk ik.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 02-10-2010 00:10

Ik was en keer in een park waar ik ook een Beuk tegenkwam. Prachtig haar wortels boven de aarde uit....erg krachtig voorkomen.
Ik ben bij de Beuk gaan staan en heb mijn hand op haar stam gelegd. Wat er toen gebeurde was bijzonder...het was of ik één werd met de Beuk. Ik kon niet los komen. Ik raakte helemaal in een trance en ik kon daar niet goed uitkomen. Die Beuk was zo krachtig.
Uiteindelijk kwam ik los van de Beuk.

Op een ander moment ben ik weer terug geweest bij deze Beuk. Dit was de dag nadat ik een emotioneel heel zware avond had gehad. Ik was mezelf niet en kon niet tot mezelf komen. Ik ben op de wortels gaan zitten en heb gevoelt hoe ze me weer energie gaf hoe ze me weer in mijn lijf terug kreeg.

En toen.....
Toen wandelde ik een keer met één van mijn honden in de regen naar een bos hier verder op voorbij het dorp. Ineens stonden mijn hond en ik allebei tegelijk stil. Ik snapte niet waarom dus keek in het rond.
Daar werd mijn blik getrokken door een prachtig mooie krachtige Eik.
Ik hou mijn ervaringen met die Eik nog even bij me. Dat komt misschien nog wel....maar er gaat een heel krachtige energie van uit.
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 02-10-2010 00:13

visje schreef:Mooie wandeling, een gevoel dat ik dankzij de prachtige plaatjes even mocht meewandelen.
Lijkt wel of die andere beuk je 't antwoord gaf.
Heb je een antwoord gekregen, voor je gevoel?
Weet je Edith, ik voel het niet zo als antwoord krijgen, maar ik kijk meer naar hoe ik me voel na deze ervaringen als ik er niet meer ben.
Ik had weer veel zin om van alles te gaan doen en het was ook al veel later dan ik dacht. Dat gevoel houd ik dan graag vast.
Mocht vanavond weer masseren en het ging prima met afschermen waar ik juist gisteren veel meer moeite mee bleek te hebben achteraf, zonder andere dingen te doen dan ik anders zou hebben gedaan. Vond het niet nodig voor die tijd en nu ging het ook prima, heb gelachen en de tijd vloog.
Dus heb ik een antwoord gekregen? Ja denk het wel, dan want ik wilde me graag beter kunnen afschermen, maar geen antwoord hoe ik het zou kunnen doen op een andere manier dan ik altijd doe. Bleek dus ook niet nodig.
Ken wel andere manieren die ik ook wel eens doe, maar ja ik luister naar wat me op dat moment wordt ingegeven en dat bleek gisteren niet voldoende en vandaag wel. Heeft volgens mij ook heel veel met de voorbereiding te maken.
Gisteren kwam ik van de late dienst thuis en daarna behandeld en vandaag hele dag vrij, terug van een heerlijke wandeling en ja dat is nogal een verschil.

Lief dat jullie zo leuk reageren. Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 02-10-2010 00:17

Heerlijk jou ervaringen zo te lezen Cailen, echt bijzonder hoeveel kracht zo'n boom op een mens kan hebben he?
Thanks voor het delen meis.....
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 02-10-2010 21:35

Wilma door je ervaring heb je anwoordt gekregen.Zo bouw je een relatie op met je boom..vraag ervaar en je weet.

Ik wandel ontzettend veel door het bos.Niet alleen als ik zoekend ben,ook als ik delend ben in vreugede en plezier.Dat is een ervaring als je tegen een boom gaat zitten,en je verhaal vertelt net zoals tegen een mens.Je verhaal wat je vrolijkt maakt,hierdoor wordt die boom ook vrolijk je deelt de energi van vrolijk zijn.Op een lijn liggen niet altijd willen ontvangen ook gevend zijn.Ik heb daar zitten lachen,gieren brullen..Niet alleen die boom ook de vogels...reagereede daarop.Een zijn met een boom.Ook staand tegen een boom.mijn ogen dicht en je voor
doen zoals die boom.Rijk je zelf net zo groot als die boom.Het geeft ruimte,je hebt meer lucht....je kan verder kijken dan je neus lang is.Heerlijke ervaringen opgedaan met deze techniek.Ook ben ik gekietelt..door vogels...insekten waar ik dan vrolijk van wordt .Ook het zuigen van mijn wortels....een apparte ervaring om dat zo omhoog te zuigen zoals die Eik dit doet.Hierna vol ernergie...en bom van energie te zijn dat ik eerst even heerlijk op de rug moest blijven liggen genietend van, wat er boven ons allemaal gebeurt.Maak er een speeltuin van....met respect.....en geeft zodat jij ontvangen kan.Toch hunkert het bos ook om ontvangend te zijn....geef het plezier zoals een kind hetzou doen.
XXKa
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Plaats reactie

Terug naar “Sjamanisme, Kundalini, Runen, Klankschalen”